ایرنا نوشت:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ضامن جمهوریت، ولایت فقیه و شورای نگهبان ضامن اسلامی بودن انقلاب اسلامی ایران است.

علي مطهري، شامگاه پنجشنبه در جشن ميلاد حضرت علي (ع) در سالن آزادي شهرستان مراغه با بيان جمله اي از شهيد مطهري كه جمهوري، شكل انقلاب اسلامي و اسلامي، محتواي آن را نشان مي دهد، افزود: آنچه كه حافظ اسلامي بودن اين حكومت است، اصل ولايت فقيه و شوراي نگهبان و انتخابات نيز حافظ جمهوريت آن است.

وي اظهار كرد: در جمهوري اسلامي، مردم فقط از راه انتخابات مي توانند تاثير خود را در اين نظام اعمال كرده و از اين جهت مردم بايد از اين فرصت حداكثر استفاده را ببرند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بسياري از تغييرات در مسير انتخابات صورت مي گيرد به طوري كه در سال 92 با مشاركت خوب مردم در انتخابات و آگاهي بخشي هاي انجام شده، مردم انتخاب خوبي كرده و مسير كشور را تغيير دادند.

مطهري، ادامه داد: مردم با اين انتخابات مي‌توانند بهترين تاثير را در نحوه حكومت ايجاد كنند و در مسير اصلاحات گام بردارند بنابر اين تك تك آرا در اين هدف موثر بوده و شركت تمامي افراد و مشاركت حداكثري موجب تشكيل مجلسي واقعي، موثر و قوي تر مي شود.

وي، با بيان اينكه قانون گذاري و نظارت بر حسن اجراي آن مهمترين وظيفه مجلس شوراي اسلامي است، گفت: يك نماينده خوب بايد در يك يا دو حوزه تخصص داشته و اطلاعات عمومي خوبي هم داشته باشد تا بتواند قانون خوبي را به تصويب برساند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: مشكل اساسي كشور، عمل نكردن صحيح به قوانين بوده كه نظارت بر حسن اجراي قانون توسط يك نماينده اهميت دقت در انتخاب يك نماينده را نشان مي دهد.

مطهري، اضافه كرد: نماينده اي كه مديون عده اي، ثروتمندان و صاحبان قدرت باشد نمي تواند ناظر خوبي بر حسن اجراي قوانين باشد و از آنجايي كه شوراي نگهبان تمامي افراد را بر حسب برخي ويژگي ها تاييد صلاحيت كرده، مردم بايد توجه كنند تا فردي را راهي مجلس كنند كه اصلح تر از بقيه باشد.


وي يادآور شد: قبول كردن نظام و پيروي از ولايت فقيه از ويژگي هاي اساسي يك نماينده است تا بتواند در كنار آن ها، دفاع از حقوق ملت را در اولويت خود قرار دهد.


مطهري، افزود: توجه به فصل سوم قانون اساسي كه در ارتباط با حقوق ملت است، از مهمترين نكات مورد توجه يك نماينده بوده و در كنار آن توجه به مسايل حوزه انتخابيه نيز از ديگر نكات مهم مورد توجه منتخب مردم است.

وي با بيان اينكه مجلس نهم، ايده آل نبود، گفت: انتظار مي رود مردم با انتخاب نمايندگان اصلح، مجلس دهم را به مجلسي ايده آل تبديل كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تبريك ميلاد با سعادت امام علي (ع)، اظهار كرد: امام، بالاتر از حد انساني و الگويي قابل پيروي است و به همين دليل حجت و قدرت روي زمين است.

مطهري، اضافه كرد: اگر قدرتي در روي زمين نباشد، زمين با تمامي موجوداتش نابود مي شود و اولين انساني كه در دنيا به وجود آمده انسان كامل بود و تا آخر نيز زمين از حجت كامل خالي نخواهد شد.
27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    3 6
    استاد عزیزم جناب مطهری ، اصلا دلیل نمی خواهد این هزینه های انتخاباتی بدون حضور یک ساز وکار حزبی جمع کننده منابع مالی از کجا می آید ؟ البته این هزینه ها همیشه خواهد بود ولی هیچ فکر کرده اید چرا هیچ گاه حزبی نمی شود؟شاید چون آنوقت قابلیت پیگیری بیشتری دارد جناب مطهری شما خودتان درست گفته اید در ایران چیزی سیاسی نیست اقتصادی است مواظب خودتان باشید بی محابا سوزن در انبار می کنید
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    17 0
    شیر مادر حلالت.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 0
    مجلس نهم مجلس نبود بيشتر شبيه هيئت بود.
  • عسگر لطفی از اردبیل A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 0
    از جناب اقای دکتر مطهری نهایت سپاس رو بخاطر جهت گیری های شفافش در مقابل مسائل مختلف داریم