ایبنا نوشت: چهار مجلد «کریم‌خان زند»، «چنگیزخان»، «ابن‌عربی» و «سعدی» از مجموعه سازندگان جهان ایرانی - اسلامی از سوی نشر نامک منتشر شد.

«کریم‌خان زند» به قلم جان پری با ترجمه کاظم فیروزمند، «چنگیزخان» نوشته میکال بیران برگردان مانی صالحی‌علامه، «ابن‌عربی» از ویلیام چیتیک برگردان قاسم کوهدار و «سعدی» اثر محمدعلی همایون کاتوزیان با ترجمه کاظم فیروزمند نام کتاب هایی است که از این مجموعه منتشر شده است.

در سطوری از یادداشت دبیر مجموعه، مرتضی هاشمی‌پور می‌خوانیم: «هدف مجموعه سازندگان جهان ایرانی- اسلامی آشنا ساختن افراد غیر متخصص و علاقه مند به پژوهش های مستند و دقیق درباره تاریخ و تمدن ایران و اسلام است. مجموعه حاضر در اصل برگرفته از مجموعه سازندگان جهان اسلام به سرپرستی استاد فقید خانم پاتریشیا کرون است. بعد از درگذشت ایشان خانم زابین اشمیتکه و محمد الرهیب سرپرستی مجموعه را به عهده گرفتند.»

در پیشگفتار کتاب «چنگیزخان» نوشته میکال بیران برگردان مانی صالحی‌علامه آمده است: «کریم‌خان زند سرکرده فروپایه یک ایل شبانکاره گمنام بود که بخش اعظم ایران را زیر فرمان درآورده و شیراز را پایتخت خود قرار داد و در سال‌های اخیر قرن هجدهم سلسله‌ای کوتاه مدت تاسیس کرد. نام و آوازه او نه به خاطر جنگ‌های بزرگ و کین‌توزی‌های بی‌رحمانه که مشخصه پیشینیان و جانشینان او بر مسند قدرت است، بلکه به خاطر شعور عملی، تواضع ایثارگرانه و انسانیتی بی‌غرض در خدمت اتباع و رعایا است.»

کتاب‌ «چنگیزخان» در 250 صفحه و به بهای 17 هزار و 500 تومان و کتاب‌های «کریم‌خان زند» در 173 صفحه، «ابن‌عربی» در 183 صفحه و «سعدی» در 160 صفحه هر سه به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی نشر نامک منتشر شده است. شمارگان کتاب‌ها یک‌هزار نسخه است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =