ایرنا نوشت:محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شعار و رویکرد ما در مجلس آینده همدلی و همبستگی با رقیبان به منظور حل مشکلات اصلی جامعه بویژه مسائل اقتصادی است.

محمدرضا عارف روز پنجشنبه با حضور در دفتر آيت الله سيدكاظم نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان در گرگان گفت: براي حل مشكلات كشور برنامه 128 بندي به مردم ارائه داديم كه جزو تعهدات ما است و در اين زمينه اصلاح ساختار اقتصادي، توجه به مساله اقتصاد مقاومتي، مسائل اجتماعي و مبارزه جدي با فساد مهمترين آن مي باشد.

وي اظهار داشت: يكي ديگر از مسائلي كه در مجلس دهم پيگير خواهيم شد كمك به كوچك سازي دولت و واگذاري امور به بخش خصوصي و واگذاري امور شهرها به شوراها است يعني ما خدمات را تا پشت در شهرها مي آوريم و سپس ادامه مسير را به نمايندگان مردم واگذار مي كنيم، البته اين شيوه در برنامه سوم وجود داشت اما در سال 83 متوقف شد.

وي ادامه داد: امروز در خصوص اصل 44 قانون اساسي (موضوع خصوصي سازي) گيرها رفع شده و معتقديم با حل اين معضل عنان مديريت شهري بايد در دست شوراها باشد و در واقع يك سيستم مديريت واحد شهري در كشور حكمفرما و اجرا شود.

عارف گفت: براي همكاري بين مجلس دهم و دولت در ليست اميد فضاي مشاركتي را فراهم كرديم كه در برخي موارد غيراصلاح طلب ها مانند مطهري، جلالي و نعمتي در ليست ما قرار گرفتند و حتي در قم از لاريجاني اعلام حمايت شد.


منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شوراي اسلامي افزود: در ليست اميد، اصولگرايان را نيز همراه خود قرار داديم تا بتوانيم با ورود منسجم به مجلس، دولت را اداره امور كشور همراهي و كمك كنيم.

عارف تصريح كرد: اكنون از ميان 68 كرسي باقي مانده كه نتيجه آن دهم ارديبهشت و در مرحله دوم انتخابات معلوم خواهد شد، اميد داريم حداقل 40 كرسي را كسب كنيم كه در كنار 86 نماينده اصلاح طلب و 125 نفر حامي دولت، اكثريت خوبي را به دست خواهيم آورد.

وي خاطرنشان كرد: باوجود اينكه جناح مقابل (اصولگرا) انتظار داشت كه با رويكرد سياسي كار خود را آغاز كنيم اما شعار ما اميد، آرامش و رونق اقتصادي انتخاب شد و برنامه هايمان نيز بر اساس همين شعار خواهد بود و قطعا نيروهاي اردوگاه اميد نيز در همين مسير قدم بر مي دارند.


عارف يادآور شد: نيروهاي ما دنبال مقام سياسي نيستند بلكه حل مشكلات مردم از مهمترين دغدغه هاي آنان است و اميد داريم نيروهايي كه در مرحله دوم به مجلس راه خواهند يافت، همسو و كمك رسان ما باشند.


27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی سیدکاظمی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    7 1
    ان شا الله در خدمت به کشور عزیزمان موفق و پیروز باشید