مقامات اکوادور در آخرین گزارش خود اعلام کردند، تا حال 525 نفر جان خود را در زلزله 7.8 ریشتری شنبه گذشته شمال این کشور از دست داده اند.

گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آمار تلفات این زلزله، كه بدترین زمین لرزه این كشور در 67 سال اخیر بود، پس از گذشت چهار روز از وقوع آن همچنان در حال افزایش است .

وزارت كشور اكوادور خبر داد كه بر اساس آماری كه تا پایان سه شنبه شب به وقت محلی در دست دارند، 525 نفر كشته و چهار هزار و 27 نفر مجروح شده ا‌ند .

این وزارتخانه نام های كشته شدگانی را نیز كه هویت آنها در شهرهای پدرنالس، پورتو ویه خو، مانتا و سوكره (شهرهایی كه بیشترین خسارات را متحمل شده اند)، شناسایی شده است، منتشر كرد .

مقامات از سوی دیگر خبر دادند كه از مجموع تلفات، 11 نفر از جمله دو كوبایی، دو كلمبیایی، دو كانادایی، یك دومنیكنی، دو انگلیسی و یك ایرلندی، ملیت خارجی‌ دارند .

این در حالیست كه به نقل از برخی‌ منابع خبری، یك هزار و 700 نفر از جمله ده ها كلمبیایی ناپدید شده اند.

دولت همچنین اشاره كرده اند از زمان وقوع زلزله شنبه، تاكنون 417 پس لرزه كه شدیدترین آنها 5.4 و 5.1 ریشتر بودند، رخ دادند .

«ریكاردو پاتینیو» وزیر دفاع اكوادور توسط دیگر در این زمینه با اشاره به تامین نیازهای اساسی‌ مردم، اشاره كرد كه توزیع آب، مواد غذایی و نیازهای اساسی، فراتر از 'منطقه صفر' انجام خواهد گرفت زیرا تا حال مشغول پوشش مناطقی كه بیشترین خسارات را دیدند، بودند اما همچنین مناطقی وجود دارد كه نه آب دارند و برق .

صلیب سرخ نیز تخمین زده است كه بین 70 تا 100 هزار نفر نیاز به برخی‌ از انواع كمك و بین 3هزار تا 5 هزار نفر نیز به سرپناه اضطراری نیاز دارند .

«رافائل كورئا» رئیس جمهوری اكوادور كه روز سه شنبه از مناطق آسیب دیده دیدار كرده بود، برآورد كرد كه خسارات به بار آمده حدود سه میلیارد دلار معادل با 3 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ كشور خواهد بود و در این راستا اشاره كرد كه بازسازی این مناطق ، چند سال طول خواهد كشید .

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: امدادگران اكوادوری از شنبه گذشته تاكنون موفق شدند 54 تن را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند.
این خبرگزاری امروز چهارشنبه از پدرنالس گزارش داد، دولت اكوادر اعلام كرده است زمان برای كسانی كه كه بستگان آنها مفقود شده است، از دست می رود.

خوزه سرانو وزیر كشور اكوادور گفت، امدادگران امیدی به یافتن افراد زنده در زیر آوار ندارند و در جست و جوی اجساد هستند. بیش از 20 هزار تن از مردم زلزله زده هم اكنون در پناهگاههای فوری زندگی می كنند.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =