رییس فدراسیون فوتبال عراق: تصمیم ما سیاسی نیست/عربستانی‌ها دست از جوسازی رسانه‌ای بردارند

ایلنا نوشت: حرف‌های مهم رییس فدراسیون فوتبال عراق را بخوانید.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق با اشاره به درخواست این کشور برای انجام بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی روسیه در ایران گفت: متاسفانه در چند روز اخیر عربستان جوسازی رسانه‌ای منفی علیه ما ایجاد کرده و رسانه هایی که چه در عراق و چه در سایر کشورهای عربی به آن وابسته هستند حملاتی به فدراسیون و شخص من انجام داده‌اند و حتی برخی از آنها وطن‌پرستی و عرق ملی من را زیر سوال بردند.
عبدالخالق مسعود ادامه داد: ما حق خودمان می دانیم که از این رسانه‌ها شکایت کنیم و این امر را به زودی انجام خواهیم داد اما با این جوسازی‌ها ما از تصمیم خود منصرف نمی‌شویم و بر انجام بازی‌های مقدماتی جام جهانی در ایران مصر هستیم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ورزشی ایلنا که آیا از طرف فدراسیون عربستان تماسی داشته‌اند که ضمن دلجویی از شما به نوعی خواستار تجدید نظر شما شوند، گفت: این فدراسیون هیچ تماسی به صورت مستقیم با ما نداشته است اما می‌شود صحبت‌های آنها و نظراتشان را در مطبوعات و رسانه‌های وابسته به این کشور دید.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این فدراسیون قصد طرح دعوی علیه فدراسیون عربستان دارد گفت: ما نامه اعتراضی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا فرستاده‌ایم و بر این نکته تاکید کردیم که با توجه به شرایط امنیتی کشورمان که سبب شده نتوانیم میزبان باشیم این حق را داریم که خودمان کشور ثالث را انتخاب کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب تهران از سوی شما یک بازی سیاسی است تا عربستانی‌ها را سر جای خودشان بنشانید، گفت: شعار ما همان شعار فیفا است که ورزش هیچ غرابتی با سیاست ندارد و ما این تصمیم را کاملاً بر اساس منافع ملی‌مان گرفته‌ایم. دو کشور ایران و اردن که از لحاظ جغرافیایی به ما نزدیک هستند بیشترین تعداد مهاجرین عراقی را دارند و ما در بازی‌های تیم ملی امید عراق که در ایران برگزار شد شاهد حضور پرشور عراقی‌های مقیم ایران بودیم و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تهران را میزبان بازی‌هایمان قرار دهیم تا بتوانیم از امتیاز تماشاگران استفاده کنیم. هواداران پرشوری در تهران منتظرند تا عراق را تشویق کنند
رئیس فدراسیون عراق تصریح کرد: ربط دادن مسائل ورزشی به مسائل سیاسی نوعی شیطنت است که پیشنهاد می‌کنم افرادی که به دنبال این شیطنت‌ها هستند به روح ورزش وفادار باشند زیرا این فدراسیون بر تصمیم خود مبنی بر برگزاری بازی‌های خانگی در تهران تاکید دارد.
عبد الخالق مسعود در پایان ابراز امیدواری کرد که تا 10 روز آینده وضعیت مسابقات این کشور مشخص شود. او گفت: ظرف ده روز آینده تکلیف مناقشه ما با عربستان روشن خواهد شد اما باز هم تاکید می‌کنم که ما فقط در ایران به مصاف عربستان خواهیم رفت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =