جماران نوشت:منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر «داخلی بودن» موضوع انتخاب رییس در مجلس دهم، آن را زودهنگام و منوط به تشکیل فراکسیون اکثریت پس از انتخابات دور دوم دانست.

محمدرضا عارف  در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت انتخابات دور دوم مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه مردم در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خیلی خوبی داشتند و ما امیدوار هستیم که با ادامه همان حضور پرشور بتوانیم مجلسی را که برنامه ریزی کرده بودیم با کارایی حداکثری و اولویت بخشی به مطالبات مردم شکل دهیم که طبعا در رأس مطالبات مردم مسائل اقتصادی، معیشتی، اشتغال و آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در این مجلس باید شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: برای شکل گیری چنین مجلسی انتظار ما از مردم حضو حداکثری در انتخابات دور دوم است که ان شاء الله در این مجلس به پشتوانه آنها برنامه ها و راهبردهایی که مدنظر است و برنامه 126 بندی در این زمینه را بتوانیم اجرایی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور دولت اصلاحات در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات برای لیست امید و تعیین کننده بودن آن در آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: ما در دور اول نتیجه خیلی خوبی گرفتیم و برای اجرای برنامه هایمان این نتیجه باید ادامه یاید، لذا انتظارمان از همه مردم حضور در دور دوم انتخابات است که در صورت تحقق یک مشارکت چشمگیر، پیش بینی مان کسب حداقل 40 کرسی است.

وی ادامه داد: خواهش ما از همه مردم حضور در میدان است و خصوصا از جوانان می خواهیم با همان شادابی و نشاط دور اول، در دور دوم هم حاضر شده و مردم را به حضور تشویق کنند، زیرا تجربه دوره های گذشته این است که در دورم دوم مردم حضور پررنگ تری دارند و بنابراین باید بتوانند کار خوبی که در مرحله اول آغاز کردند را ادامه دهند و برای تمام کردن این کار ارزشمند از آنها می خواهیم در این دور حضور پیدا کنند.

عارف در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص گمانه زنی ها در خصوص رقابت وی و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم، با تأکید بر اینکه بحث ریاست مجلس یک بحث داخلی مجلس است، تصریح کرد: این بحث مهم است، اما باید در داخل مجلس و توسط خود نمایندگان مردم صورت گیرد، در عین حال زمانی می توان آن را دنبال کرد که فراکسیون های داخلی مجلس شکل گرفته باشد و وضعیت فراکسیون اکثریت تقریبا روشن باشد که تشکیل این فراکسیون منوط به انتخابات دور دوم است.

وی اضافه کرد: فکر می کنم طرح این موضوع یعنی ریاست مجلس در شرایط فعلی زودهنگام است و قاعدتا پس از انتخابات دور دوم می توان به این بحث در فضای رسانه ای و میان مردم پرداخت.

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با اشاره به تلاش رقبا برای ایجاد اختلاف میان ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، تأکید کرد: ما ائتلاف امید را حتما حفظ می کنیم و این یک تعهد اخلاقی بوده و میثاقی است که با کاندیداها داشتیم که حضور جدی در این فراکسیون داشه باشند و طبیعتا مبا نی فراکسیون اکثریت هم رأی گیری است.

عارف خاطر نشان کرد: امیدواریم با همان همدلی و همبستگی که افراد در لیست امید قرار گرفتند در مجلس هم بتوانیم تأثیرگذار باشیم و ان شاء الله بتوانیم در خدمت مردم باشیم.


27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    10 1
    نکته خوبی اشاره فرمودین جناب دکتر عارف