همشهری آنلاین نوشت: شهر کیپ‌تاون به زودی دهکده‌ای لوکس و مجلل را در خود خواهد‌داشت که کاملا منطبق با نیازهای محیط‌زیست و مبتنی بر فناوری‌های پاک و پایدار خواهد بود و هیچ خودرویی در آن حق تردد نخواهد‌داشت.

براساس گزارش CNN، اين پروژه كه براي اولين‌بار در قاره آفريقا اجرا مي‌شود، توسط شركت مهندي معماري سويساتك طراحي شده‌است. اين دهكده 900 ميليون دلاري در منطقه بلوراك در سامرست‌وست بنا خواهد شد،‌منطقه‌اي كه در محاصره باغ‌هاي انگور است.


اين دهكده داراي هزار آپارتمان، مركز پزشكي، اسپا، بوتيك، مدرسه و رستوران خواهد‌بود. تردد خودروها به جاده‌هاي اصلي منتهي به پاركينگ‌هاي زيرزميني محدود خواهد بود و در اين دهكده، بهره‌وري در انرژي از طريق استفاده از منابع انرژي احيا شدني و استفاده از فناوري‌هاي كم‌مصرف مانند چراغ‌هاي LED و سيستم‌هاي مديريت آب در اولويت اصلي قرار دارد.

آفريقاي جنوبي براساس گزارش سازمان زيست‌محيطي گراند‌ورك دوازدهمين كشور توليدكننده دي‌اكسيد كربن در جهان است. براساس اين گزارش ميانگين دماي اين كشور تا پايان اين قرن بين 6 تا 12 درجه افزايش خواهد‌داشت.

همچنين در اين گزارش به بحران آب و انرژي در اين كشور پرداخته شده‌است. با اين‌همه كيپ‌تاون تصميم دارد تا سال 2020 درحدود 20 درصد از انرژي مورد نياز خود را از منابع تجديد‌شدني تامين كند و حتي قصد دارد شهروندانش را به توليد انرژي پاك تشويق كند. ساخت و ساز پروژه بلو‌راك از آگوست سال 2016 آغاز شده و انتظار مي‌رود ساكنان تا فوريه 2017 وارد اين دهكده شوند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =