۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

ایسنا نوشت: مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال بروز سیلاب در جنوب استان همدان، شمال استان لرستان، شرق استان تهران و خراسان رضوی خبر داد.

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوایی کشور در سه روز آینده اظهارکرد: با توجه به آخرین اطلاعات هواشناسی با عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو و همراهی آن با نفوذ هوای سرد شمالی بر روی دریای خزر و مناطق شمالی کشور، طی امروز و فردا کاهش دما و بارش باران در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، به طوریکه بارش در برخی مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در پاره‌ای از مناطق و در برخی ساعات غربی و شرقی کشور ابرناکی افزایش می‌یابد، گفت: همچنین در پاره‌ای از نقاط رگبار باران و وزش‌باد شدید به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رخ می دهد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای روز سه شنبه پدیده قابل توجهی در غرب کشور پیش‌بینی نمی‌شود، ادامه داد: اما در این روز در مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش‌هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد و دمای هوا نیز در شمال کشور روند افزایشی خواهد داشت.

به گفته وظیفه از امروز نیز در برخی ساعات در استان‌های اصفهان، قم، تهران، البرز و سمنان وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و طی سه روز آینده نیز وزش‌باد شدید در شمال شرق، شرق وجنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

وی درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای تهران در روز دوشنبه نیز گفت:‌ در این روز بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب 18 و 8 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده و آسمان نیز کمی ابری همراه با وزش‌باد و درپاره ای از نقاط همراه با بارش‌پراکنده خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به گذر سامانه بارشی از عرض‌های شمالی کشور طی امروز تا سه شنبه به ایسنا گفت: از همین رو انتظار می رود این سامانه موجب بارش باران در برخی نقاط به شکل رگبار و رعد وبرق شده و با وزش باد شدید در دامنه های البرز و زاگرس در غرب کشور همراه باشد.

وظیفه ادامه داد:‌ با بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید احتمال وقوع سیلاب در روز دوشنبه و در جنوب استان همدان و شمال استان لرستان، شرق استان تهران و طی دوشنبه تا سه شنبه در خراسان رضوی پیش بینی می‌شود. همچنین از امروز تا سه شنبه در جاده‌های کوهستانی در البرز مرکزی و ارتفاعات البرز در شمال غرب خراسان رضوی گاهی بارش برف و باران موجب لغزندگی جاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس از عصر امروز و روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی پیش بینی می شود، گفت: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک در جنوب شرق و شرق کشور در استان های سیستان و بلوچستان ، شرق کرمان، شرق یزد و هرمزگان باعث افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش دید افقی خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =