ایسنا نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت بارشی نقاط مختلف کشور را طی روز آینده تشریح کرد و از کاهش 6 دجه ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: با توجه به تصاویر ماهواره و نقشه های همدیدی، امروز (شنبه 28 فروردین) ناوه فعالی در شرق و شمال شرق کشور مشاهده می شود که سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید در این مناطق شده است. این ناوه، اوایل شب از این مناطق عبور می کند و ناوه دیگری از شمال غرب وارد کشور شده که به همراه آن جریانات روی دریای خزر شمالی فعال خواهد شد.

وی اظهار کرد: بعداز ظهر امروز و طی روز یکشنبه 29 فروردین، در مناطقی از شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می رود، همچنین روز یکشنبه در استان های واقع در نوار شمالی کشور دمای هوا 4 تا 6 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 30 فروردین، از مقدار بارش در شمال غرب و غرب کاهش یافته و مناطقی از دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، گفت: طی دو روز آینده در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، اصفهان، قم، مناطق جنوبی استان های تهران، البرز و سمنان وزش موقتی باد شدید رخ خواهد داد.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 29 فروردین، نیمه ابری، در پاره ای نقاط ابری، بارش باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 19 و 8 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 30 فروردین، کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 18 و 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه اخیر این سازمان گفت: آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر این است که از شب شنبه 28 فروردین، و طی روز یکشنبه 29 فروردین، بارش شدید باران با احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در گلستان و نیمه شرقی مازندران رخ خواهد داد که این شرایط دربعدازظهر یکشنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا از شنبه تا یکشنبه در مناطق شرقی 4 تا 6 و در مناطق غربی 6 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر کاهش خواهد یافت و دریا نیز مواج و طوفانی خواهد بود، اظهار کرد: بارش در دامنه های البرز و جاده های کوهستانی تا دوشنبه عمدتاً به شکل برف است که سبب لغزندگی جاده می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه خلیج فارس بویژه مناطق میانی و شرقی آن و دریای عمان از امروز تا دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود، (باد شمال غربی با سرعت 50 تا 75 کیلومتر بر ساعت) گفت: توصیه می شود برای گذر از جاده های کوهستانی تمهیدات لازم اتخاذ و در مناطق هشدار سیل از توقف و بر پا کردن چادر در حاشیه رودخانه ها اجتناب شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عسلو IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    روانپزشک و روانشناس بالینی و مددکار اجتماعی باید در مرکز شهرستانها مستقر شوند تا در همه شرایط اماده خدمت باشند باید سازمانی جهت مبارزه با بیماری های روحی و روانی تشکیل شود / عسلویه به مرکز روانپزشکی نیاز دارد کارمندان و کارگران پارس جنوبی در عسلویه که به علت گرما و دوری از خانواده و زندگی در کمپ و تبعیض حقوقی و کار در صنعت به افسردگی مبتلا شده اند استرس و افسردگی پایه گذار خیلی بیماری است
  • سیا A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    احیانا این بارندگی های سیل آسای بی سابقه تاثیر همون پدیده ای نیست که شش ماه پیش سازمانهای هواشناسی بین المللی براش هشدار دادن و همین آقایان ازچمله جناب احد وظیفه با قاطعیت تکذیبش کردن؟