در صورت ادامه کار بازنشسته ها در محموعه مستمری آنها قطع و پس از ترک مجددا محاسبه و پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" من در یک کارگاه دولتی کار می کنم که الان سه ماه است بازنشسته شدم اما دوباره دعوت به کار شدم. آیا حقوق بازنشستگی من با کار دوباره در همان مجموعه قطع می شود؟"
در این زمینه مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگان با اشتغال به کار مجدد آنها از تاریخ شروع به کار متوقف و زمان ترک کار پس از تجدید محاسبه مجددا مستمری به آنها پرداخت خواهد بود.
او با بیان اینکه از منظر قانون تامین اجتماعی، بازنشسته به فردی اطلاق می شود که با احراز شرایط لازم اشتغال به کار نداشته باشد ادامه داد: افراد تحت پوشش سازمان در قبال اشتغال و دریافت حقوق یا مزد از سوی کارفرما بیمه شده تلقی شده و کارفرمایان مکلفند طبق قانون حق بیمه آنان را پرداخت کنند.
او افزود: بنابراین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در صورت تمایل می توانند با اطلاع دادن موضوع به شعبه مربوطه مجدداً اشتغال به کار داشته باشند و البته کارفرمایانی که این قبیل افراد را بکار گیرند نیز موظف هستند ضمن اعلام اشتغال آنان بصورت کتبی حق بیمه مقرر را نیز پرداخت کنند.
مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری این قبیل بازنشستگان با توجه به مبلغ مستمری در زمان توقف پرداخت، اعمال افزایش های سالانه و لحاظ کردن سوابق جدید، تعیین شده و از تاریخ ترک کار مجدد قابل پرداخت خواهد بود.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    4 1
    چنین کاری نمی کنند
  • بی نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    3 0
    از بس حقوق بازنشستگی میده تامین اجتماعی هلاکه، ماهی هفتصدهزار تومن من نمیدونم اینا با خودشون چ فکری میکنن ما هربار که میخاستیم دفترچه های خانواده سه نفرمونو برای سه ماه تمدید کنیم این مبلغو می پرداختیم حالا بعد از گذشت شاید بیست سال که پول تو حلق تامین اجتماعی ریختیم ماهی هفتصد تومن میدن اخه برادر من با ماهی هفتصد تومن اخه میشه زندگی کرد؟
  • توجه توجه توجه توجه توجه IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    4 0
    لطفا شرکت فولاد خوزستان و شرکتهای زیر مجموعه را بررسی نمایید مناطق نفت خیز جنوب شرکت ملی حفاری و شرکتهای زیر مجموعه لطفا این چند مورد را پیگیری نمایید به خدا قسم حتی برای نگهبانی هم بازنشسته میارن در حالی که میتونن با پول همین بازنشسته حداقل چهار جوان را استخدام بکنند از خبر انلاین عاجزانه تقاضا دارم این چند مورد را پیگیری نماید قبلا هم با نمایندگان مجلس تلفنی صحبت کردم تنها جوابی که شنیدم این بود که ما در مجلس تذکر دادیم ولی تذکر خشک و خالی که به درد ما نمیخوره
  • رضا A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    8 1
    چققدر بی وجدان بازنشسته برای تامین معیشت و ممر درآمد کار دوم پیدا میکنه چرا باید حقوقش قطع بشه ؟؟ بدیهیست که در این سن و سال هرکسی تامین باشه شغل دوم پیدا نمیکنه