پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در مطلبی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی نوشت: ارتش برخاسته از مردم است. با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع می نماید و به همین دلیل، جای در قلب ملت دارد.

به گزارش خیرآنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت اطلاعات، در اين مطلب آمده است: نماد نيروهاي مسلح هر كشوري در ارتش آن كشور است و اين نيروي مسلح، عمدتا مقبوليتش در بين مردمش، يا در حداقل ترين سطح است و يا بسته به مواضع نخبگان و سياستمدارانش در سطح بسيار بالا نشان داده مي شود.

قوت و قدرت آن ارتش هم در حضور در ساير كشورها (با توجه به اتفاقات صد سال گذشته) بوده و يا در دفاعي كه در مقابل تهاجم داشته، تعريف شده است. ارتش در آن كشورها يكي از بخش هاي كشور است كه صرفا موضوعي كاملا نظامي و حاكميتي است.

اما ارتش ما و نيروهاي مسلح ايران اسلامي ما، تفاوت صد چنداني با ساير ارتش هاي جهان دارد. ارتش ما از مردم برخاسته، با مردم، براي مردم است كه با تمام وجود از تماميت ارضي كشور دفاع مي نمايد و به همين دليل، جاي در قلب ملت دارد.

ارتش در ايران، معني ديگري دارد. ارتش يعني نيروي مسلح برخاسته از اراده مردم، انقلابي، داراي روحي سرشار از معنويت و اخلاق و تابع ولايت مطلقه فقيه و آماده ي ايثار و فداكاري در همه زمان ها و مكان ها.

اين ترجمان كه در دنيا فقط مختص ارتش جمهوري اسلامي است، به بيان و كلماتي اغراق آميز نيست بلكه اين تعريف به پشتوانه تجربه حضور و دفاعي جانانه در هشت سال جنگ تحميلي در برابر تمامي زورگويان جهان است. ارتش ما در اين جنگ، مردمي بودن، انقلابي بودن، الهي بودن و پيروي از رهبري را به نمايش گذاشت.

ارتش ما در كنار سپاه و نيروي انتظامي، در پاسداري از اين مرز و بوم همواره جانفشاني كرده و اگر دشمنان تا بن دندان مسلح، كوچكترين غفلت و سستي در اين سربازان ميهن مي ديدند، چه بسا طمع تعرض به كشور را در سر مي پروراندند.

29فروردين بهانه اي است براي ابراز محبت و ارادت طرفيني بين ملت مسلمان ايران و ارتش ولايي جمهوري اسلامي تا بياد آوريم كه آنچه نظام مقدس اسلامي امان را حفظ مي كند، وحدت كلمه بين تمامي بخش هاي نظام از جمله نيروهاي مسلح، با مردم و رهبري است و اميدواريم ارتش و ساير نيروهاي مسلح با اتحاد و تقويت روزافزون اعتقادي و نظامي خود، دندان طمع يورش و صدمه به ملت شريف ايران و نظام مقدس اسلامي را از ريشه تفكر و عمل زورگويان و دشمنان ايران عزيزمان بكشد.
ارتشيان قهرمان و سرافراز روزتان گرامي باد و هميشه پيروز و سربلند باشيد. 

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527572

برچسب‌ها