تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح احتمالی برای اخذ عوارض تردد از برخی بزرگراه‌های پایتخت گفت: رانندگان باید هزینه رانندگی در کلان‌شهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور نیست.

سردار سید تیمور حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری در خصوص احتمال اخذ عوارض تردد از خودروها برای عبور از برخی پل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت، به دنبال خواست شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران در سال 95، اظهار داشت: اگر ما تصور کنیم که ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور است قطعاً این تصور درست نیست و باید در این مورد بازنگری کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: می‌بایست به این موضوع توجه داشت که رانندگان باید هزینه رانندگی در کلان‌شهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و در مقابل خدمات ترافیکی مطلوب‌تری را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: البته در صورت فراهم شدن ساز و کار مطلوب برای اخذ عوارض تردد در برخی معابر، اخذ عوارض می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 اواخر سال 93، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحه‌ای رای دادند که بر اساس آن رانندگان تهرانی می‌بایست برای عبور از برخی معابر شهری از جمله تونل‌های پایتخت و پل طبقاتی صدر عوارض 300 تومانی پرداخت کنند.

براساس این لایحه، شهرداری در نظر داشت در فاز اول، برای هر بار ورود خودروهای شخصی به یکی از 4 معابر «تونل توحید، تونل رسالت، تونل نیایش و پل صدر»، 300 تومان عوارض از وسایل نقلیه عبوری دریافت کند که البته اواخر سال گذشته و با بالا گرفتن بحث‌ها در خصوص این موضوع، شهرداری تهران، این لایحه را پیش از ورود آن به صحن شورا، پس گرفت و بحث و جنجال‌های پیش آمده را خواباند.

اما پس از مسکوت شدن موضوع، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با توجه به تکالیف برنامه 5 ساله، دریافت عوارض از معابر خاص شهری الزامی است و باید اجرایی شود، گفت: زیرساخت های اجرایی این طرح کاملاً فراهم است و امکانات و تجهیزات موجود از جمله دوربین های پلاک خوان، قابلیت استفاده های متعدد و متنوع ترافیکی را دارند و تونل ها و پل های تهران هم به منظور کنترل ترافیک عبوری به این دوربین ها مجهز هستند.

وی در مورد تأثیر برخی انتقادها و مخالفت‌ها در تصمیم شهرداری تهران برای پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تأکید کرد: بر پایه برنامه 5 ساله مصوب شورای شهر، ‌شهرداری تهران ملزم به تهیه و ارائه طرح مذکور بود و اگر انتقادی متوجه کلیت آن باشد، باید برای خروج این مصوبه از برنامه 5 ساله شهر تهران، اقدام شود که روال قانونی خودش را دارد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که در پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تجدید نظر در جزییات آن با ملاحظه اوضاع اقتصادی کشور و احوال معیشتی شهروندان مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مهم ترین ملاحظه برای مدیریت شهری، مردم و توجه به مسائل و مشکلات آنها از طریق انجام خدمت بیشتر و ایجاد زحمت کمتر برای شهروندان است.
42304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    12 1
    پولو میگیرین ولی تغییر هیچ . بهبود هیچ
  • مجید A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    12 1
    پس این عوارض خودرو و اینا چیه ؟؟؟ جواب خرج تون رو نمیده ؟ خدمات ترافیکی مطلوب ؟؟؟ یعنی تو ترافیک برات چایی و قهوه بیارن ... باد بزنن
  • احمد A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 1
    با این حساب منبعد مردم از عبور از این محلات خودداری نموده و عملاً آنهمه هزینه و صرف وقتی که جهت ساخت این معابر صورت گرفته بیحاصل شده و کماکان ترافیک قبلی به حالت اولیه باز خواهد گشت
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    10 0
    من امروز چند تا نفس عمیق کشیدم، عوارضش چقدر میشه؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 0
    تجربه ثابت کرده هر وقت تسهیلاتی برای مردم ایجاد میشه چند برابر اون رانت در اختیار برخی افراد قرار میگیره و به قولی تا کاری سود نداشته باشه در راه رضای خدا انجام نمیشه. چه بسیار طرح ها که برای بابا بردن قیمت ملکهای یک منطقه صورت گرفته.پس کسی منتی برای چنین کارهایی بر سر مردم ندارد. اخذ عوارض و مالیات و... مشابه کشورهای پیشرفه نیازمند شفافیت عملکرد نهادهایی مثل شهرداری مشابه همان کشورهای پیشرفته است. سازمانی که به این شدت درگیر مفاسد مالی و اداری است مقدارند آوردن اینچنین فشارهای مضاعف به مردم را ندارد و حمایت پلیس هم نا عادلانه است.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    10 1
    به نظر من کوچه ها رو هم پولی کنید در خونه ها هم کسی وایسه پول بگیره هنگام ورود. حق مسلم شما است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 1
    کلا بدوشید ملت رو. جریمه ها رو بردین بالا، عوارض خودرو میگیرن، عوارض بزرگراه رو میگیرین، دیگه واسه نفس کشیدنم باید پول داد.
  • بی نام RO ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 1
    یه سوال دارم عوارض خودرو که پرداخت میکنیم برای چیه مگه برای استفاده از راه ها نیست؟. این عوارض بزرگراها چیه دیگه؟ نصف تهران که تو طرح و پولیه اگر با بزرگراها و تونل ها که میخوان پولی کنن حساب کنیم کجاها پولی نیست و رایگان ؟ الان میخوام برم عوارض خودرومو به عوارضی پرداخت کنم الان عوارض رسیدن به عوارضی برای پرداخت عوارض و عوارض برگشت از عوارضی کلا عوارضش چقدر میشه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    5 1
    شهرداری به جای جای این که به فکر خدمت رسانی به مردم باشه به فکر این هست که چگونه پول در باره،فکر کنم چند وقت دیگه برای عبور از پیاده رو ها هم از عابران پیاده پول بگیره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 1
    قیما سر گردنه هم برای عبور از آن از مردم پول می گرفتند
  • حقیقت گو IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 0
    هزینه اش را با ماندن در ترافیک بزرگراه هایی مثل همت و رسالت و سوزاندن الکی بنزین پرداخت می کنند جناب رئیس پلیس. لطفا راه جایگزین ارائه بدید تا مردم ماشین نیاورند. قبول دارم ماشین تک سرنشین توجیه نداره ولی.... نه ادارات حاضر هستند از کاغذبازی و پاس دادن ارباب رجوع هاشون از این سازمان به اون سازمان دست بردارند، نه سیستم حمل و نقل شهری ظرفیت داره. حاضرم شرط ببندم اگه ادارات و نهادها و سازمان ها مثل بچه آدم کارشون رو انجام می دادند و در قرن بیست و یکم یک مقدار از قابلیت های فضای مجازی استفاده می کردند، کلی از هزینه های مردم و دولت کم می شد. آدم توی این ادارات دولتی سر درد می گیره از دست این همه عقب ماندگی سیستم، حالا شما پول زور می خوای بگیری؟
  • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    2 0
    تا کنون نتوانسته اید به اندازه کافی پارکینگ طبقاتی و بزرگراه درست کنید.حتی توانایی برطرف کردن مشکلات آسفالت خیابانها و بزرگراهها را هم ندارید, که می توانید نگاهی به نگهداری بزرگراه اِم 6 در انگلیس بیاندازید. اشکالات متعدد مهندسی در طراحی خیابانها و بزرگراهها دارید. وجود سرعت گیرهای آنچنانی فراوانی نعمت است. در کنترل ترافیک عاجز هستید. با اینحال بابت جنس بنجل خود از مردم پول مطالبه می کنید؟
  • ناشناس RO ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    7 1
    بیچاره ملت. با پول خودمون بعد از عمری چهارتا پل و تونل زدن حالا می خوان عوارض هم بگیرن. آقایون لطفا دستتون رو از جیب مردم بکشید بیرون. مردم پول ندارن میفهمید اینو یا نه
  • سیاوش IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    5 1
    بسیار عالی امسال 5 میلیون تومان برای مجوز طرح ترافیک پرداخت کردیم هر سال کلی هم پول عوارض نوسازی وشهرداری و.کسب وکار و.....میپردازیم حالا برای عبور از تونلها وبزرگراههایی که با همین پولهای خودمون ساخته شده هم باید دوباره پول پرداخت کنیم ظاهرا آقای شهردارو دوستانشون شهر را گروگان گرفته اند ومردم را غارت میکنند واقعا چه کسی باید به این وضعیت رسیدگی کند؟
  • بی نام SE ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    5 1
    دربعضی از شهر های بزرگ اروپا محدوده مرکزی شهر عوارض میگرند برای خودروها تهران هم دقیقا محدوده طرح ترافیک اینچنینی دارد ولی دیگه اینطوری نیست هر پل وبزرگراهی احداث میشود از مردم عوارض بگیرند خودروها وقتی مالیات سالانه میدهند بمعنی عوارض شهری استفاده از جاده و خیابان است
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 1
    یک طرحی بدهند روزهایی که هوای تهران پاک است ومیشود نفس کشید به ازای هر لیتر اکسیژن که مردم نفس می کشند 200 تومان پرداخت نمایند آخه مگه میشه هوای پاک مجانی باشه؟
  • داود A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 1
    میگم چطوره واسه نفس کشیدن تو هوای پاک هم عوارض گرفته بشه. پس این مالیات و عوارض مختلفی که میدیم اسمش چیه؟؟
  • مرتضی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 1
    "ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر" بهانه همیشگی هر نهاد دولتی و غیر دولتی و انتظامی برای شروع پولی کردن هر سرویس یا گرانتر کردن هر کالا و خدمتی مطرح میکنند. به قول دوستی مگه قراره توی ترافیک خیابونا از راننده ها با چایی شربت و شیرینی پذیرایی شه که میگین خدمات بهتر؟ واقعا" علت اخذ عوارض سالیانه خودرو واسه چیه؟