نماینده مردم تهران در مجلس درباره ابطال آرای منتخب مردم اصفهان به دبیر شورای نگهبان نامه نوشت.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری این نامه را در کانال تلگرام خود منتشر کرده است. او همچنین در ضمن این نامه تهدید کرده که اگر وزارت کشور اعتبارنامه مینو خالقی را صادر نکند، مجلس رحمانی فضلی  را استیضاح خواهد کرد.

متن نامه مطهری به شرح زیر است:

آیت الله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان
با اهداء سلام
موضوع حذف خانم مینو خالقی از منتخبان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. اگر این رویه در کشور باب شود که پس از تأیید صلاحیت یک کاندیدا و رأی مردم در یک انتخابات سالم، آن منتخب به این بهانه که مدارک جدیدی به دست ما رسیده و نظر ما درباره صلاحیت او تغییر کرده است حذف شود، این امر می تواند مستند شورای نگهبان در آینده واقع شود و منتخبان زیادی از جمله یک کاندیدای ریاست جمهوری را پس از انتخاب مردم و رای مثلا سی میلیونی حذف کند.

قطعا نظارت استصوابی را عقلا و قانونا این مقدار نمی توان توسعه داد. به همین جهت قانونگذار تصمیم گیری درباره این موضوع را در خصوص منتخبان مجلس به نمایندگان ملت ارجاع داده است که اگر پس از انتخاب مردم مدارک جدیدی درباره یک منتخب ارائه شد، این مدارک در فرایند تأیید اعتبارنامه ها توسط مجلس مورد بررسی قرار گیرد؛ یعنی اگر باید منتخبی حذف شود، این کار باید با نظر مجلس که نماینده ملت است انجام شود تا احترام به رأی مردم محفوظ بماند. این که بگوییم چون ما می دانیم مجلس دهم اعتبارنامه او را رد نمی کند پس ما او را حذف می کنیم، منطق درستی نیست.

در اینجا وزارت کشور نیز مسئولیت سنگینی دارد. ماده 73 قانون انتخابات مجلس می گوید: «صدور اعتبارنامه منتخبین موکول به عدم ابطال انتخابات از طرف شورای نگهبان می باشد و شورای نگهبان در اسرع وقت نظر خود را درباره انتخابات اعلام می نماید و وزارت کشور موظف است بلافاصله دستور صدور اعتبارنامه را بدهد.»

با توجه به این که انتخابات حوزه اصفهان از طرف هیئت نظارت استان و طبعا شورای نگهبان تأیید شده است وزارت کشور وظیفه دارد اعتبارنامه خانم خالقی را صادر کند، در غیر این صورت مجلس باید وزیر کشور را به دلیل دفاع نکردن از حقوق ملت و تسلیم شدن در برابر یک رویه غیرقانونی که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند، استیضاح کند.

اگر شورای نگهبان انتخابات حوزه اصفهان را ابطال کرده پس چرا فقط خانم خالقی را حذف کرده است و سایر منتخبان باقی مانده اند؛ و اگر می گوید صلاحیت این یک نفر پس از انتخاب سالم مردم به دلیل وصول مدارک جدید رد شده است، پاسخ این است که قانونگذار تصمیم گیری درباره این موضوع را به خاطر احترام به رأی مردم به مجلس واگذار کرده است.

مطلب آخر این که تجسس در زندگی مردم آن هم درباره یک زن و بی توجهی به آبروی مؤمن از نظر اسلام مذموم است. این که رقبای یک کاندیدا که فکر نمی کردند او رأی بیاورد، پس از اقبال مردم به وی و انتخاب او مدارکی از زندگی خصوصی وی ارائه کنند و شورای نگهبان را ابزار دست خود برای رسیدن به هواهای نفسانی خود نمایند، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

فرضا آن منتخب، اشتباهی در زندگی خود کرده ولی سیره او یک سیره اسلامی است آیا باید رد صلاحیت شود، آن هم بعد از اتمام فرصت بررسی صلاحیت ها و رأی مردم؟ آیا اعضای محترم شورای نگهبان خود در زندگی خویش اشتباهی مرتکب نشده اند؟

از جناب عالی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید می خواهم که اجازه ندهید این رویه سوء در جمهوری اسلامی باب شود زیرا علاوه بر نادیده گرفتن حق انتخاب کنندگان، ظلمی است به منتخب حذف شده.
اصولا برای رد صلاحیت ها در آینده باید یک فکر اساسی شود تا تناقض هایی در جامعه به وجود نیاید. مثلا جناب آقای افشین علا که رهبر انقلاب در باره ایشان می نویسند "من شما را شاعر انقلاب می دانم" و در دیدار عیدانه با محبت فراوان از او تقدیر می کنند چرا رد صلاحیت شد؟ آیا این امر یک منطق دوگانه را در ذهن مردم تداعی نمی کند؟ برای آن مقام محترم آرزوی توفیق الهی دارم.
با تقدیم احترام
26/1/95
علی مطهری

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدرضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درودبرمطهری‌شجاع‌وحق‌گو
    • سید RO ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      نماینده ها همه باید مثل مطهری جسور باشند تا بتوانن از حق مردم دفاع کنند...
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      باید محکم جلوی این بدعت ایستاد
    • بهنام بچه خوی A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      مطهری تو قلب تپنده ی منی . وجود تو این معنی رو منعکس میکند که هنوز هم هستند کسانی که برای آزادی ملت حاضرند جانفشانی و ایثار کنند. پاینده باشی.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      کاش مطهری ریس مجلس میشد. آقاست
    • ساسان RO ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      128 7
      آقایانی که خود را مومن و با تقوا میدانند و در تریبون نماز جمعه از حق الناس دم میزنند آیا میدانند که حق رای چندین هزار نفر را پایمال کرده اند. چرا کسی پاسخ گو نیست چرا نمیگویین دلیل حذف این خانم را . اگر قرار باشد این رویه ادامه داشته باشد یک بدعت گذاری نوین میباشد.
    • فرهاد A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      عیب نداره.. یه خانم کمتر بهتر... خانمهای قبلی مجلس چه اصلاح طلب چه اصولگرا مگه چه گلی یه سر ملت زدن...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      135 7
      آیا احمدی نژاد هم بخاطر دست دادن و در آغوش کشیدن مادر چاوز رد صلاحیت خواهد شد؟
    • بی نام EE ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      12 1
      خدا حفظت کنه. یکی هنوز مونده که هنوز ....
    • بی نام A1 ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      15 1
      موافقم دکتر مطهری شجاعانه و منطقی از مظلومیت خانم خالقی در انتخابات اخیر در اصفهان دفاع کردند
    • محمد A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      10 1
      درود ورحمت خدا به شهيد مطهرى با اين فزند خلف وشجاع اى كاش تمام نمايندگان ملت مثل ايشاع شجاع وبفكر مردم بودند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود به شرفت مرد رایت حلال، تا اینجای کار که گویا این مجلسم فقط یه نماینده داره.
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      برا من جای سواله که در تهران ما 30 نفر رو انتخاب کردیم بقیه اصلاح طلب هستند فقط مطهری گفته من اصلاح طلب نیستم و مطهری اعتراض میکنه چرا بقیه ساکت هستند؟ از ترس رد صاحیت دور بعده؟ اگر رد صلاحیت باعث میشه که نماینده نتونه حرفش رو بزنه که یه نوع دیکتاتوری در اینده شکل خواهد گرفت من میگم یا نماینده نشو یا حرف بزن و از مردم دفاع کن مرد باش حالا که نماینده شدی یه چهار کلمه از مردم دفاع کن چرا مطهری دفاع میکنه شما ساکت هستید ؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      خب 30 تا نماینده اصلاح طلب تهران هنوز نماینده نشدن که
    • بی نام RO ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      البته باید در نظر گرفت از لیست دکتر عارف فکر کنم فقط مطهری فعلا نماینده است. بنابراین طبق قانون بقیه اجازه اظهارنظر ندارند.
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      51 3
      دوستان ِ هوشمند‌دوره ی فعلی ِ‌ مجلس هنوز به پایان نرسیده . مطهری از دوره ی قبل حضور داشته و نماینده رسمیه و حق اظهار نظر داره. باقی لیست 30 نفره هنوز وارد مجلس نشدند.
    • بی کی دانلود IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      6 2
      ممنون از این نظرتون....
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود به شرف ایشان از بعضی ها که بخاری بلند نمیشود، بعضی ها هم که قدرت این شورا را نامحدود میدانند. این وسط هم حضرات مردم را فقط برای انتخابات میخواهند و تمام رای مردم هم که اینجوری میشود
  • رضایی GB ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    به نظر من شجاعت، عقلانیت مطهری با هیچ یک از نمایندگان قبلی و فعلی مجلس قابل قیاس نیست هر چند با دیدگاه های فرهنگی ایشان زاویه دارم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر شرفت.
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    دمش گرم.خدا حفظش کنه.چقددددددد خوبه این آقای مطهری.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    علی مطهری، خدا پشت و پناهت باشه. بسیار دوستت دارم..
  • كريم IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    انان كه به جناب مطهري راي داده اندبانگارش امثال اين نامه ايشان برانتخاب صحيح خودافتخارميكنند,
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    عجب نامه تاریخی زده علی اقای مطهری.چقد ازادس این مرد
  • by A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    آقای مطهری از کم سوادی مردم سو استفاده کردند و این نامه رو در دسترس عموم گذاشتند. چرا ایشانمطهریخود را فراتر از قانون میپندارند و به گفته رهبری مطیع قانون نیستند این تصمیم هیچ منع قانونی ندارد و باب تازه ای نیست
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      به مستندات قانونی که ایشون نام بردند توجهی نکردی. کم سواد شمایی که متن رو نخونده اظهار نظر میکنی. امان از تعصب بیجا که چشمها رو کور میکنه.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      کاملا این ازین اظهار نظر شما مشخصه که اولا کم سوادین و ثانیا مصاحبه های صاحبنظران و متخصصان حقوقی در مورد این بدعت غیرقانونی رو مطالعه نفرمودین. تمکین قانون رو اقای رحمتی باید انجام بدن
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      کم سواد شمای که متن رو نخوندی بخون عزیزم سواد چیز خوبیه
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    شورای نگهبان در مورد داوطلبان حق اظهار نظر داردکه در مورد استصوابی بودن آن و رویه ان هم هنوز بحث وجود دارد ولی در مورد منتخبان، قانون به هیچ وجه چنین حقی را برای شورای نگهبان در نظر نگرفته است. و عمل انجام شده خلاف نص قانون است. مجلس باید قاطعانه جلوی این وضعیت را گرفته علاوه بر استیضاح وزیر کشور با تصویب طرحی اختیارات شورای نگهبان را کاهش داده تا در شورای تشخیص مصلحت تصویب گردد. چنین حرکتی قطعا غیر قانونی است برای سایر منتخبان اصفهان که سکوت کرده اند و مردم اونجا هم متاسفم
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    بنظرم شورای نگهبان از همه بهتر میفهمه
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      38 3
      می گم شما یه کم خودت فکر کنی بهتره البته کم تر نظر بدی بهتر می شه اول متن رو بخون بعد یه کم فکر کن اگه هنوز نفهمیدی اصلا نظر نده اینطوری از همه بهتره :
    • محمد RO ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      5 0
      تفاقا این اقایون هم همین فکر رو میکنن , البته تو عمل همیشه خلافش ثابت شده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    زنده باشی مطهری تنها دلگرمیمون شما هستی فعلا که جای رئیس جمهورمونم شما طرف حق رو میگیری. اون تهدید به استیضاحت عااالیییی بود. برو جلو که ما مردم پشتتیم
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر مدرس زمان
  • صالح A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    حقوق مردم در گرو اجرای قانون است نه تبعیت قانون از رأی مردم چون مردم آگاهی کافی ندارند و همواره ممکن است به ضرر خود رأی بدهند مثل رأیی که به بنی صدر دادند.آنهم قانون مهمی مثل صلاحیت کاندیداها که بسیار حساس است.ضمنا تجسس در اوضاع و احوال زندگی کسانی که قرار است مناصب مهم حکومت اسلامی را به دست گیرند امری خلاف شرع نیست چه اینکه مثلا در امر انتخاب همسر نه تنها تجسس جایز بلکه پسندیده است و حتی غیبت هم جایز است.بنابراین کسی که تخصص در علمی ندارد بهتر است در خارج حیطه تخصص خود اظهار فضل ننماید.
    • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      108 7
      آقای عزیز این احکام را چه کسی به شما اجازه داده که صادر کنید؟ غیبت جایز است؟ واقعا شما احکام دین مبین اسلام را برای اهداف خود اینجوری تفسیر می کنید؟ چرا؟ واقعا چرا؟
  • علی . ف IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    سکوت در برابر این بدعت های خطرناک، کار رو به جایی می رسونه که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه .
  • ساده IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    تورا چه به وظیفه دیگران به فکر مشکلات مردم فقیر باش .تئوریسین1
    • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      43 3
      دلواپس‌ها،به اسم فقرا ،به کام ...
  • امیر FI ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر شرفت مطهری
  • علیرضا A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    سلام آقا مگه رد صلاحیت تو هر مرحله از انتخابات وظیفه شورای نگهبان نیست. خوب حق قانونی شورای نگهبان ایجاب میکنه اگه تو هر مرحله از انتخابات اطلاعاتی از عدم صلاحیت نامزدی را بدست آورد اورا رد کند. پس عزیزان باید به قانون احترام بزاریم
    • aref IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      27 3
      باسلام یعنی در حین اجرای وظیفه نمایندگی هم شورای نگهبان میتونه نماینده را رد صلاحیت کنه؟عجب نگهبانانی داریم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    شاید به جرات بتوان مطهری را شجاع ترین نماینده مجلس در بعد از انقلاب نامید. یادمون نمیره که همین شورای نگهبان همین نماینده شجاع را در ابتدا رد صلاحیت کرده بود و بعد تایید
  • ثاصدک IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    آقای مطهری شما که دم از قانون میزنی در برابر قانونمندی شورای محترم نگهبان باید گوش کنی و نمیخواهد سنگ کسی را به سینه بزنی از خدا می خواهم پدررتان را در خواب ببینید و نظر او درباره حال و روز شما را به شما گوشزد کند .
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر مطهری دلیر و شجاع.جناب مطهری مردم پشتت هستند تا ته ش برو.
  • محمد GB ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    آقای مطهری امیدوارم همیشه نماینده مجلس بمانید وجلوی این دوگانگی وریاکاری بعضی از مسئولین بگیرید......
  • ايراني EE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    آفرين بر شرف شوراي نگهبان كه از هيچ ملامتي نميترسد
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    جالبه زورشون به شورای نگهبان نمی رسه میخوان وزیر کشور رو استیضاح کنن یاد یه ضرب المثل افتادم ....
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      18 2
      ی بار دیگه مطاععه کن نامه را عمو جان
  • بهنام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    ظاهرا 200000 نفری که به خانم خالقی رای دادن محلی از اعراب ندارن که به راحتی نماینده منتخب آنها کنار گذاشته میشه و هیچ توضیحی هم بهشون داده نمیشه. امیدوارم آقای مطهری در گرفتن حق مردم موفق باشید اما نگرانم رای شما رو هم ابطال کنن
    • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      3 37
      ارعاب گلم
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      33 2
      ارعاب یعنی ایجاد رعب و وحشت همون اعراب درسته گلم یعنی اهمیت ویژه و با اهمیتی نداره گلللللللم سواد نداری ایراد نگیر گلم
  • بی نام GB ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    پیشنهاد می کنم ایشون به ریاست مجلس انتخاب شوند تا حداقل یک رییس قوه ای که حرف مردم رو می زند داشته باشیم
  • یک مادر A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    سیر مادرت حلال.همین
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    153 9
    شير مادرت حلالت
  • حسین DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر شرفت مرد بزرگ... از اونایی که باید کاری کنن که هیچ بخاری بلند نمیشه. دمت گرم که مثل یه شمع تو ظلمتی... درود...
    • بی نام RO ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      80 7
      الحق قشنگ ...شمع در تاریکی....اععسنت
  • احمد هاشمی A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    96 8
    امیدوارم که رویه اقای مطهری همیشه یکجور باشه
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    به مرور مردم سالاری دینی بنا به سلایق و تفاسیرگرایشی از قانون ماهیت خودرا ازدست خواهد داد. مگر مطهریها که زاده مردان پاک طینت و انقلابی هستند جلوآن بایستند.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    افرین افرین افرین
  • حسین صالحی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    باسلام بهتراست اقای مطهری به جای این حرفهای اختلاف برانگیز ودشمن شادکن به وظیفه نمایندگی خودش عمل کندامروزمهمترین وظیفه نمایندگی طرح ریزی قوانین اقتصادمقاومتی است مردم به شمارای داده اندکه به مشکلاتشان رسیدگی کنیدنه اینکه به نهاد قانونی شورای محترم نگهبان حمله کنید.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
      101 7
      بنده رشته ام حقوق هستش ...طبق کدام قانون ارای مردم را باطل کرده اند؟؟ اول قانون انتخابات رو بخون بعد نظر بده...و از بی قانونی دفاع کن....
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    ۱۹۳هزارنفر که به ایشان رای دادند مسلمان هستند یعنی ۱۹۳هزارمسلمان وی را تأئیدکرده اند درصورتیکه در محکمه ۲نفر کافیه خیلی سوأل واسه من ایجاد شده
  • بی نام RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    91 7
    یعنی از این 6000 نفر که تایید صلاحیت شدند همه طیب و طاهر بودند؟ پنج درصد هم خطایی از این دست نداشتند؟ حالا اگر 300 نفر انتخاب می شدند و شورای نگهبان متوجه می شد همه را رد صلاحیت می کرد؟
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    124 5
    درود بر مطهری عزیز . شجاعت و حق گویی شما قابل تحسین است . مثل اینکه واژه رای مردم حق الناس است را باید برای شورای نگهبان معنی کرد. ابطال رای این نماینده توهین به مردم اصفهان است
  • بی نام GB ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    186 5
    چرا اعتبار نامه قاضی پور نماینده ارومیه رد نمی شه که داوطلبانه جلو هزاران نفر به کلی مسایل اعتراف کرد
  • سید امین A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    108 5
    هر گاه نامه ای از مطری می خوانیم امیدوار میشیم به تصحیح اشتباهات
  • مهران سالاری A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    109 5
    درود بر شرفت ، مرد کاش جویی از این غیرت دیگران داشتند
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    105 6
    احسنت،درود بر مطهری ،با این استدلالهای منطقی و حق گرایی یاد پدر بزرگوارشان را زنده کردند و راه او را ادامه می دهند ، نباید اجازه داد که افراد سفسطه گر اصل انقلاب و کشور را به خطر بیندازند و ایجاد فتنه نمایند.ما به وجود این طور نمایندگانی افتخار می کنیم .
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    علاقه عجیب آقای مطهری به رسانه ای کردن نامه هاشون در هر مقوله ای به مقامات قابل تقدیره و اینکه رهبر عزیز آقای علا رو شاعر انقلاب دونستند چه ربطی به رد صلاحیت ایشون داره،مگه شاعر انقلاب بودن میتونه صلاحیت یک نفر رو برای مجلس تایید کنه؟؟ مقصود این نامه مثل نامه های قبلی ایشون بیشتر مطبوعاته تا آقای جنتی
  • عبدالهی زاده A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    درود بر مطهری الحق که پسر شهید مطهری هستی و از شما جز این انتظار نمی رفت یاشا قارداش
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    89 5
    شوراي نگهبان براي اينكه رقيبي را از صحنه خارج كند نياز به بدعت ندارد في البداهه هم ميشود بدعتي ايجاد كرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    99 5
    اگر اين اتفاق در كشورى مثل كانادا بيفتد نه تنها وزير كشور بلكه كل دولت خواهد افتاد و تا دو دهه مردم به دولتى كه تا اين حد در بررسى صلاحيت كانديداى نمايندگى بي دقت بوده راى نخواهند داد ،١٦ سال قبل فقط براى يك رشوه ١٠٠ هزار دلارى ،دولت ليبرال سقوط كرد و هارپر ١٦ سال نخست وزير شد ، كاش شما همه جوانب دموكراسى و قانون را رعايت ميكرديد و نه فقط قسمتى كه باب ميل و بنفع شماست
  • اميد A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    25 4
    درود به غيرتش شير مادر حلالش
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    27 3
    زنده باد مطهری
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    27 3
    درودبر شیر حلای که خورد ی که واقعا صالحی خداترس وبرخلاف خیلی ها پدرت رابه نسل چهارمی ها معرفی کردی روحش شاد
  • مهدی IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    28 3
    درود بر تو برادر
  • saeed IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    5 64
    اقای مطهری لطفا تمومش کنید اره شما همه کاره خوبه؟؟؟؟؟؟؟
  • کلید ساز IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    7 63
    اگه مطهری که خود نماینده مجلس وقانون گذار است قانون را نمی داند ومعنی نظارت استصوابی را درک نکرده است از بقیه چه انتظار است .
  • سید A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    40 3
    درود خدا بر مرتضی مطهری که همچین فرزندی شجاع و خداترس که مایه افتخار ایرانیست تربیت کرده
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    41 4
    شجاع و نترس و حق طلب
  • ایرانیم IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    47 5
    احسنت گل گفتی مطهری عزیز
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    37 7
    به نظرمن اقای رحمانی فضلی صلاحیت چنین سمت مهمی رو ندارد.
  • حسن ستارپور IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    29 4
    این قضیه رد صلاحیت بعد از انتخابات باید یکبار برای همیشه روشن بشه چون فردا به اتکا به گذشته مثلا رئیس جمهوری که با رای 20 میلیونی انتخاب شده به راحتی کنار گذاشته میشه و کسی هم پاسخگو نیست .متاسفانه بعضی ها فراموش میکنن که مسئولان در ایران مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب میشن و باید به مردم پاسخ بدن
    • اوس محمود RU ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      8 4
      به زودی روحانی رو سلب صلاحیت میکنن مثل آب خوردن و هیچ اتفاقی هم نمیافته
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    28 7
    مجلس همچنان یک نماینده دارد....
  • سیدعلی خالقی A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    7 1
    مدرس دوران مطهری قهرمان
  • ناشناس A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    8 1
    درمجلس فقط یک مدرس هست آنهم مطهری.
  • بی نام GB ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    4 2
    ناکرده گنه در این جهان کیست بگو آنکس که گنه نکرد چون زیست بگو؟
  • سارا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    9 0
    موقعی که متن رو می خوندم نزدیک بود اشک توی چشمام جمع شه. درود بر تو ای آزاد مرد. خیلی خوشحالم که مجلس هنوز خالی از نماینده نشده.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    آفرین بردین وشرفت ای آزادمرد عمل وتقوا