باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون به 2 هزار و 300 تن از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده و 6 روستا نیز از جمعیت تخلیه شده اند.

ناصر چرخساز گفت: بدنبال بارش‌های دو روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به 2 هزار و 300 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 9استان کشور ارائه کردند، گفت: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی تاکید کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به یک هزار و 75 تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند و آب از 193واحد مسکونی تخلیه شد 63شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به نجات و انتقال به مناطق امن 11 نفر اشاره کرد و افزود: 5 تن از این افراد طی 2 سورتی پرواز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند.

به گفته وی، امدادرسانی در استان های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و همدان همچنان ادامه دارد.

چرخساز با بیان اینکه 2 نفر از اسیب دیدگان در جریان وقوع سیل به مراکز درمانی منتقل شده اند، تاکید کرد: 2 نفر در شهرستان مهران، رودخانه گدارخوش و محمر دهلران - اندیمشک مفقود شده اند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل وقوع سیل 6 روستا به صورت اضطراری تخلیه شده است، خاطرنشان کرد: این 6 روستا با جمعیت 200 نفر در شهرستان دماوند قرار دارد که به همت امدادگران هلال احمر از جمعیت تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: به همت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر 28 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =