ایسنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بدنبال بارش‌های ۳ روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به 540 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 9 استان کشور ارائه کردند.

ناصر چرخساز با بیان اینکه به‌دنبال بارش‌های سع روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به 540 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 9استان کشور ارائه کردند، گفت: استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش‌های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

او ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی به 68 تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند و ضمن تخلیه آب از 34 واحد مسکونی، 34 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، 41 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

چرخساز به نجات فنی حادثه‌دیدگان در محور دهلران-اندیمشک به دلیل سقوط ۲ خودروی تریلر و پراید در رودخانه اشاره کرد و گفت: یک نفر از مصدومان این حوادث به مراکز درمانی منتقل شد و متاسفانه یک نفر در مهران - منطقه میمک - رودخانه گدارخوش مفقود است.

چرخساز تاکید کرد: امدادرسانی در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و همدان همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به منابع و تجهیزات به کارگیری شده در عملیات امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: 62 تیم متشکل از ٢٢٩ نیروی عملیاتی به وسیله 57 دستگاه خودروی عملیاتی و 13 دستگاه موتور پمپ لجن کش به هموطنان خدمات رسانی کردند. همچنین 12 دستگاه چادر، 250 تخته پتو، 70 تخته موکت، 740 کیلوگرم نایلون، 350 قوطی انواع کنسرو، 250 قرص نان و 130 بطری آب معدنی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر همچنین به عملیات امداد و نجات در ٢٤ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت 111 مورد ماموریت انجام شده و 477 نفر از خدمات امدادی لازم بهره بردند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، او با اشاره به اینکه 90 نفر از حوادث 24 ساعت گذشته نجات یافته‌اند، گفت: 48 تن به مراکز درمانی منتقل شده و 91 تن از خدمات درمان سرپایی و 37 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و 15 مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =