ایسنا نوشت: سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم‌گیری درباره‌ی رابطه ایران با کشور عربستان و بلاتکلیفی وضعیت حج تمتع در سال 95، گفت: دولت سعودی در گفتار و عمل صداقت لازم را نداشته است و بعید است چشم‌انداز روشنی برای حج امسال در نظر بگیریم.

حسین نوش‌آبادی با اشاره به سفر هیات ایرانی به عربستان، ابراز امیدواری کرد که در این سفر به توافقاتی دست یابند.

او در عین حال توافق میان دو کشور ایران و عربستان را دشوار خواند و گفت: با توجه به قطع ارتباط سیاسی و دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی و عدم توجه به حرمت و کرامت و سلامتی حجاج ایرانی و اینکه تاکنون عذرخواهی رسمی از سوی کشور عربستان در این زمینه صورت نگرفته و دیه شهدا و جان‌باختگان منا و حادثه جرثقیل هم پرداخت نشده است، به نتیجه رسیدن در قبال این مسائل به سختی امکان‌پذیر است.

نوش‌آبادی همچنین در بخش دیگری از نشست صبح امروز با خبرنگاران اعلام کرد که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 95 را در حوزه فرهنگ و هنر کشور‌، سال گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرده است.

سخنگوی وزیر ارشاد برگزاری نمایشگاه قرآن و جشن رمضان در «شهر آفتاب» را منوط به موفقیت برگزاری نمایشگاه کتاب در این محل عنوان کرد.

او در بخش دیگری از نشست خود درباره خانه موسیقی گفت: خانه موسیقی جایگاه روشن و تثبیت شده‌ای دارد، نباید با نگاه بدبینانه به هم نگاه کنیم و باید تبادل و تعامل ایجاد شود. باید مسائل ریز و جزئی و اختلافات کوچک را بپذیریم اما بحث نگران‌کننده‌ای وجود ندارد؛ ضمن اینکه برکناری مدیرعامل رودکی شایعه‌ است.

او همچنین توضیح داد: وزیر استعفای علی رهبری را نپذیرفته است. ایشان از چهره‌های مطرح است و همچنان سرپرست ارکستر سمفونیک خواهد ماند و کسی در محدوده اختیارات ایشان حق دخالت ندارد. ایشان علاقه‌مند به کار در ایران است و نباید نگران مسائل مالی باشد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    4 0
    عذرخواهی رسمی که انجام ندادن، چرا دارین حجاج اعزام میکنین؟ آقای روحانی پس کو اون عزتی که میخواستین به ما برگردونین؟ کجاست اون دیپلماسی؟