قهرمان کشتی فرنگی ایران می گوید وزن 66 کیلو یکی از سخت ترین و جدی ترین اوزان المپیک است .

مهدی شیروانی - خبرگزاری خبرآنلاین؛همه حریفان را نقره داغ کرده ام و فقط صابون من به تن کشتی گیر کره ای نخورده است . این سخن امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک بود.تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی 2015 - لاس وگاس سهمیه اوزان 75 ، 85 و 98 کیلو را به دست آورده و سرنوشت سه سهمیه 59 ، 66 و 130 کیلو به نتایج دیدارهای گزینشی افتاد . اولین مسابقه گزینشی سهمیه المپیک ویژه قاره آسیا در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که امید نوروزی تنها فرنگی کار ایرانی موفق شد سهمیه 66 کیلو را برای تیم ملی کشورمان کسب نماید . دو سهمیه باقیمانده را باید در اولان باتور کسب کنیم . در صورتی که در مغولستان هم تیم 6 نفره اعزامی کشورمان به المپیک برزیل کامل نشود ، تنها فرصت باقیمانده در استانبول ترکیه خواهد بود .

حرفهای امید نوروزی درباره حال و روز این روزهای خودش و کشتی فرنگی در زیر بخوانید:

* حدود یک سال نیم از میادین کشتی دور بودم . بعد از مسابقات جهانی 2014 و استراحت اجباری برای درمان و بهبودی مصدومیت ، وقتی دوباره به تیم ملی برگشتم ، خیلی اتفاقات و تغییرات صورت گرفته بود . حتی مقررات داوری هم دستخوش تغییراتی شده که دست داوران را باز گذاشته است .

* اختیارات داوران الان به حدی زیاد شده که تاثیر مستقیم در تعیین نتایج دارند و حتی به راحتی می توانند تکلیف نفرات برنده و بازنده را تعیین کنند . در المپیک برزیل باید با آمادگی کامل و مقتدرانه جنگید تا هیچ داوری نتواند اعمال نظر یا جانبداری کند .

* حدود 5 ماه است که در اردو تمرینات مستمری داریم و به شرایط خوبی رسیده ایم . از نظر آمادگی خیلی بهتر از قبل شده ام . بقیه بچه ها هم تقریبا همین شرایط را دارند و مربیان و اردونشینان با تلاش بیشتر سعی می کنند برای المپیک به آمادگی صد در صد برسیم.

* من با دنده مصدوم در قزاقستان کشتی گرفتم . وقتی در خاک حریف نشستم و او با فشار به دنده مصدوم من توانست مرا بارانداز کند 6 امتیاز از دست دادم ولی در سر پا نسخه او را پیچیدم و خوشبختانه در وقت دوم او را از نفس انداختم و کارش را یک سره کردم و با جبران نتیجه هم پیروزی 7 - 6 را به دست آوردم ، هم سهمیه چهارم المپیک را برای تیم ملی گرفتم . 

* قطعا در المپیک این جوری نیست که 6 امتیاز عقب افتادی بشود جبران کرد . ولی این هم یک اتفاق بود که هرگز دیگر تکرار نمی شود و انشاءالله تا المپیک مصدومیت من هم کاملا خوب می شود .

* حریفان گزینشی هم خیلی خوب بودند . همان حریف هندی توانست قزاقستان میزبان را شکست دهد . یا حریف چینی مقابل قرقیزستان برنده شد . بچه ها در آستانه بد شانسی آوردند که نشد در 59 و 130 کیلو سهمیه بگیرند . انشاءالله با تلاش بیشتر در اولان باتور تیم ملی ما برای المپیک تکمیل می شود .  

* وزن 66 کیلو یکی از سخت ترین و جدی ترین اوزان المپیک است . حداقل 7 قهرمان جهان و المپیک در این وزن هستند که خوشبختانه صابون من به تن اکثر آنها خورده و به غیر از حریف کره ای با بقیه کشتی گرفته ام و حداقل یک بار آنها را با شکست دادن شان نقره داغ کرده ام . کشتی گیران آلمان ، کره ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و صربستان همگی قهرمان جهان یا مدال دار المپیک هستند هرچند معلوم نیست که روسها کدام کشتی گیرشان را بیاورند . ولی وقتی حریف روسی مشخص شد روی او هم متمرکز می شویم و با کادر فنی برایش برنامه ریزی می کنیم .

* امیدوارم که با موافقت کادر فنی و فدراسیون کشتی بتوانیم در المپیک مبارزه کنیم و هرچند که در ورزش کشتی هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست ، اما من هم مثل همه ملی پوشان با تمام وجود سعی و تلاش می کنم که بهترین کشتی ها را در المپیک بگیریم و به لطف خدای مهربان قلب هموطنانمان را شاد کنیم .

* حضورم در مسابقات جام جهانی 2016 - شیراز تقریبا قطعی شده و نمی دانم تا قبل از المپیک در مسابقه دیگری هم باید کشتی بگیرم یا نه ولی هر تصمیمی که کادر فنی بگیرد ما تلاش می کنیم که به اهداف مورد نظر تیم ملی برسیم .

* تا به حال هیچ مسابقه ای در این سطح و اعتبار به میزبانی شیرازبرگزار نشده و من هم تلاش می کنم مقابل چشم همشهریان و هموطنانم کشتی های خوبی بگیرم تا ضمن جلب رضایت کادر فنی ، همشهریانم هم با شادی به خانه هایشان برگردند .

 

 

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =