ایلنا نوشت: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از امضای 80 نماینده مجلس برای ارائه تفسیر دیگری از قانون سنجش و پذیرش و تاثیر 25 درصدی سوابق در کنکور خبر داد.

ابراهیم خدایی؛ در پاسخ به این سوال که چه زمانی بحث "حذف سهم سوابق تحصیلی در کنکور" (ابطال سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور) تعیین تکلیف می‌شود؟ اظهار داشت: پس از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال‌بندی از قانون سنجش و پذیرش، وزیر علوم به عنوان رییس شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواست که در این رابطه نظر تفسیری خود را اعلام کنند.

وی با بیان این مطلب که با رای دیوان عدالت اداری دو سناریو پیش رو وجود دارد، گفت: سناریو اول اینکه یا مجلس شورای اسلامی نظر تفسیری خود را اعلام می‌کند و سهم سوابق تحصیلی در کنکور حذف می‌شود و یا اینکه مجلس نظری نمی‌دهد و رای دیوان عدالت اداری اجرا می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: کمیسیون آموزش مجلس در تلاش است که ضمن رعایت قانون و نظری که دیوان عدالت اداری داده است، 25 درصد تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور باقی بماند.

خدایی با اعلام اینکه هم اکنون 80 نماینده نظر به اصلاحیه قانون و همچنین تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی دارند، تصریح کرد: در همین رابطه طرح نمایندگان در قالب طرح دو فوریتی به هیات رییسه تقدیم شده و در نوبت بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: احتمالا تا پایان فروردین در رابطه با این موضوع به یک جمع بندی خواهیم رسید و آن را اعلام خواهیم کرد.

304  42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نازنین A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    11 1
    تاثیر قطعی کاملا ناعادلانه است فرصت جبران گذشته رو از ادم میگیره همه میدونن هیچ موقع معدل ملاک زرنگی و تنبلی نیست بهترین روش کنکور است چون همه شرکت کننده ها در یک شرایطن و از ان مهم تر امکان جبران دارد
  • علی غنیان A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    4 0
    با سلام سوابق تحصیلی در کنکور باید حذف شود باید حذف شه امتحانات نهایی به صورت امنیت کامل برگزار نمی شود و نمره ها به دل بخواهی داده می شود. به عنوان مثال تو نتیجه بعد از امتحان یک نمره است و بعد از اعتراض یک نمره دیگر این چه وضعیه این تازه یکی از بی عدالتی امتحانات نهایی است در ضمن دو تا از دوستان من رفتند با پول نمره خودشون رو 10 کردند بخدا خبر ندارین چه خبره؟ خواهش می کنم ثبت کنید در سایت و باید سوابق تحصیلی حذف شود در کنکور...
  • ستاره A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    4 0
    تو رو قران شرط معدل رو بردارید تا همه در شرایط یکسانی باشند.....درود بر دیوان عدالت که با این کارش عدالت رو برقرار میکنه......