ورزش سه نوشت:تیم ملی عربستان در صورت همگروهی با ایران برای بازی با تیم ملی به تهران می آید و درخواست بازی در کشور ثالث را نمی دهد.

اگر چه فدراسیون فوتبال عربستان بعد از حوادثی که برای سفارت و کنسولگری این کشور در شهرهای تهران و مشهد رخ داد اذعان کرد که تیم های باشگاهی اش برای بازی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به ایران سفر نخواهند کرد و در خواست بازی در کشور ثالث را داد اما این درخواست را برای تیم ملی تکرار نخواهد کرد!

در دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ایران در سید یک قرار گرفته است و عربستان در سید 2 و طبیعی است که دو تیم همگروه شوند.

بر اساس خبرهای رسیده از آنجایی که ایران کشور امنی است و بازی های مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می شود فدراسیون بین المللی فوتبال با این درخواست موافقت نخواهد کرد و از سویی عربستان می داند در صورتی که از ایران در کشور دیگری میزبانی کند نمی تواند شاهد اجتماع باشکوه هوادارانش در استادیوم اصلی اش باشد. ضمن اینکه در روزهای اخیر و بعد از بحث به راه افتاده شکایت باشگاه های ایرانی از CAS کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش می کند مانع از این شکایت شود و تا به امروز فدراسیون فوتبال را متقاعد عدم ارایه شکایت کرده است!

چندی پیش یکی از مدیران فدراسیون فوتبال خطاب به "ورزش سه"، گفته بود که فدراسیون فوتبال نمی تواند علیه AFC به CAS شکایت کند در حالی که هوشنگ نصیرزاده با رد این خبر گفت فدراسیون فوتبال حتی می تواند از دست فیفا هم به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند!

چالش های به وجود آمده میان ایران و عربستان بر سر مسایل سیاسی است و این در حالی است که فیفا بر عدم دخالت سیاست در فوتبال تاکید دارد. تنها مسئله ای که کشوری را از میزبانی محروم می کند درگیری با جنگ داخلی و خارجی است که این در آئین نامه برگزاری مسابقات فیفا آمده است. 

یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: «اگر هم فدراسیون فوتبال عربستان درخواست بازی با ایران در کشور ثالث را بدهد فیفا با این درخواست موافقت نخواهد کرد چون بهانه ای برای موافقت با این درخواست وجود دارد و اگر فیفا بخواهد همانند کنفدراسیون فوتبال آسیا عمل کند رسوایی بزرگی به وجود خواهد آمد.» 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بودا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    16 4
    خواهیم دید باز هم عربستان در این مقوله پیروز خواهد شد
  • یاسر IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    15 0
    تنها دلیلش اینه که این بازیها زیر نظر فیفا برگزار میشه