انتقاد روحانی به طرح مسکن مهر: مسکن در شهر با مسکن در بیابان فرق دارد/راه حل دولت قبل خطرناک بود

رئیس جمهور راه حل دولت احمدی‌نژاد برای کاهش تورم و ساخت مسکن با پول بانک مرکزی را خطرناک خواند و در عین حال از تکمیل مسکن های مهر در این دولت خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاين، دکتر حسن روحاني در سخناني که به تلاش‎هاي دولتش به مهار تورم اشاره داشت، گفت: برغم این كه دولت گذشته برای جبران شكاف مسیری را انتخاب كرد كه خطرناك بود و آن استفاده از پول بانك مركزی برای ساخت مسكن بود كه ریسك بسیار بزرگی به حساب می‌آید و به تعبیر من پول بانك مركزی صرفا باید در شرایط اضطرار و آن هم در حد محدود كه از خطر نجات پیدا كنیم، مورد استفاده قرار گیرد.  متاسفانه در آن دوران پول بانك مركزی وارد مسكن شد كه عامل بزرگ تورم گردید و این كار به نوعی برداشت از جیب مردان است چرا كه عامل اصلی تورم كسری بودجه می‌باشد.

وي با اشاره به اینكه شاید با صرفه ترین كار در گذشته این بود كه به بافت فرسوده توجه بیشتر می شد گفت: تامین مسكن در داخل شهر یا اطرف آن با مسكن مهر در بیابان فرق دارد.

حجت الاسلام حسن روحاني در دیدار با اعضای شورای مركزی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، سخنانش را با تبریك سالروز حساب 100 حضرت امام(ره) و شروع فعالیت این بنیاد، آغاز کرد که به زعم وي در طول تاریخ فعالیت اين بنياد موفقیت های خوبی در زمینه بازسازی، بهسازی و ساماندهی مسكن های روستایی و طرح های هادی حاصل شده است.

به گفته رئيس جمهور، تاسيس بنیاد مسكن از سوي امام در آوان انقلاب، نشانگر نیاز جامعه به مسكن و اهمیت آن در زندگی مردم بود. افتتاح حساب 100 قبل از تشكیل جهاد سازندگی و بسیاری از نهادهای انقلابی دیگر نيز نشان از اراده ایشان بر این بوده كه در زمانی كوتاه افراد به شدت نیازمند را برای تامین مسكن یاری كنیم.

او سپس از برنامه هاي دولت یازدهم در زمینه مسكن خبر داد. از جمله «صندوق پس انداز جوانان» تا با پس انداز آنان در كنار كمك هایی كه بانك مسكن از طریق تسهیلات در اختیارشان قرار می دهد بتوانند صاحب مسكن شوند.

اهم سخنان روحاني را به نقل از خبرگزاري ها بخوانيد:

** مسكن جزو نیازهای اولیه مردم است و حضرت امام(ره) بر آن تاكید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری به این مساله تاكید دارد منتها در سال‌های اخیر كلیت مسكن با فراز و فرودی مواجه شد و 30 تا 35 درصد سرمایه گذاری مسكن كه می‌بایست همیشه در بخش مسكن صرف شود، در اواخر دهه 80 به دو برابر رسید و بیش از 70 درصد سرمایه‌گذاری در مسكن صورت گرفت كه بخش بزرگی به خانه‌های مجلل و مراكز تجاری اختصاص یافت.

**در این زمان می‌بینیم که در سال 91 و اوایل 92 با مسکن فراوان و شروع رکود ، خانه‌های خالی ، مراکز تجاری و برج‌های نیمه تمام مواجه می‌شویم.

** از زمانی که کاهش تورم در دولت يازدهم شروع شد به دلیل این که با مسکن اضافی روبرو بودیم می‌بینیم که در دو سه سال اخیر تقریبا قیمت مسکن رشد نداشته و اخیرا تغییراتی در آمار به وجود آمده است .

**در دولت گذشته برای جبران این شکاف از مسیر خطرناکی از پول بانک مرکزی برای ساخت مسکن استفاده شد.در حالی که دست زدن به پول بانک مرکزی برای پروژه‌های بزرگ ریسک بزرگی است. از پول بانک مرکزی تنها در شرایط اضطرار و آن هم به صورت محدود می‌توان استفاده کرد، اما وقتی پول بانک مرکزی وارد مسکن شد یکی از عوامل بزرگ تورم شد.از طرفی ارزش پول مردم هم یک دفعه کاهش یافت؛ چرا که برداشت از بانک مرکزی برداشت از جیب مردم و عامل تورم می‌شود.

** بانک مسکن هم در دولت معضلی پیش پای دولت بود؛ چرا که به هر حال دولت قبلی قولی به مردم داده بود و دولت جدید را موظف می‌کرد که آن قول‌ها را عملی کند.

** مگر مسكن مهر قرار بود به صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسكن چطور تامین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز هیچ‌یك از اینها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسكن باید راه صحیح را انتخاب كنیم.

**در زمینه مسكن در كشور، بخش خصوصی توانمندی كه باری را به دوش بگیرد، زیاد نداریم و این مهم در بسیاری از كشورها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. ضمن این كه نیازمند تحقیقات مفصل در زمینه حفظ انرژی و كاهش انرژی و بهره‌برداری از فضا در موضوع مسكن هستیم.

** با مشكلاتی به نام مهاجرت های بی رویه در شهرهای بزرگ مواجه هستیم كه تصرفات غیرقانونی را ایجاد می كند و مسائل فرهنگی كه ریشه آن به مسئله اشتعال باز می گردد در آن موثر است.

** در بسیاری از كشورها، بخش خصوصی خانه هایی را معامله می كند و در كنار فضای سبز و تفریحی، ورزشی و خدماتی، بخشی را به مسئله مسكن اختصاص می دهد و تجمیع می نماید و ما نیز باید مدلی برای مسئله مسكن پیدا كنیم. اگر فكر كنیم با پول دولتی مشكلات جامعه حل می شود درست نیست. در اقتصاد مقاومتی نیازمند سرمایه هستیم و باید از بخش خصوصی و جذب سرمایه داخلی و خارجی در زمینه های مختلف از جمله مسكن بهره مند شویم.

** ما در بافت فرسوده حركت خوبی نداریم و اگر بنیاد مسكن طرح هایی داشته باشد مشروط به جذب سرمایه توسط بخش خصوصی، دولت از آن حمایت خواهد كرد ولی باید هدف این باشد كه مشكلات مردم به بهترین شیوه از لحاظ مسكن حل شود.

** روستاها می توانند مراكزی به عنوان گردشگری به حساب آیند. اجرای طرح های مسكن از جمله طرح های هادی توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در این زمینه موثر است اگرچه 30 درصد جمعیت كشور در روستاها زندگی می كنند ولی حل فضا و بهسازی و نوسازی مسكن روستایی از موضوعات مهمی است كه دولت امسال نیز بیش از گذشته به بنیاد كمك خواهد كرد.

**در زمینه مسكن یكی از مسئولیت های مهم دولت در كنار حل مشكلات مسكن، خروج مسكن از ركود است و آخرین خبرها در روزهای اولیه سال جاری حركت در زمینه خروج مسكن از ركود است كه آغاز شده اگرچه كافی نیست و مسیر زیادی در پیش داریم ولی دولت اقدامات خود را انجام خواهد داد.

**مسكن مهر را با هر مشكلی تكمیل خواهیم كرد و با كمك بیشتر به بنیاد مسكن برای طرح تغییر در بافت فرسوده اگر طرحی داشته باشید كه توسط بخش خصوصی قابل اجرا باشد، دولت از آن حمایت خواهد كرد. تلاش دولت این است كه طرح های نیمه تمام را به مردم و بخش خصوصی واگذار كند حتی اگر حاضر باشیم پول نگیریم چرا كه اجرای آن می تواند تحول خوبی در ساخت و ساز و بخش مسكن به وجود آورد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزند ایران IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    آقای دکتر حقوق دان دولت و وزیر مسکن تو عرضه ساخت مسکن تو همان بیابان را هم نداشت؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      این کار عرضه نمی خواد حماقت می خواد که تورم 40 رو با ساخت یک سری خونه غیر قابل سکونت و غیر استاندارد بوجود بیاری. اگر دولت قبل عرضه داشت دلار 900 تومانی به 4000 تومان نمی رسید و پراید 6 تومنی به 24 تومن
    • شهاب IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      کاش متن رو خوب و دقیق می خوندی
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      فقط انتقاد.خب خودتون چیکار کردید برای مسکن ازدواج بیکاری وغیره
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      فرزند احمدی نژاد
    • مجید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      خوب راست میگه دیگه. این دو سه سال یه واحد مسکن هم برای مردم نساخته ولی ادعاش گوش اسمون رو کر کرده. این برجام رو بگیرید هیچ کلا هیچ کاری نکرده این دولت
    • رضا US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      کارهای بی برنامه و پوپولیستی کردن و مردم رو فریب دادن اسمش عرضه نیست، حماقت است و در بهترین حالت به باد دادن بیت المال.
    • محمد رض حسینی زینلی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      در استان هرمزگان مسکن مهر 400 دستگاه که تخلفات زیادی صورت گرفته ولی هیچ کس پاسخگو نیست 17 نفر از افراد ثبت نامی را از لیست خارج کرده وبعد از چند سال که پولشان توی حساب بوده گفتند پولتان را پس بگیرید . ولی اکثر منازل دارد توسط افرادی به صورت ازاد به فروش می رود.مدیر کل مسکن وشهر سازی پاسخگو نیست
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      خدارو شكر كه نداشت.حماقتهاي دولت مهرپرور و عزيز جنابعالي تا ساليان سال دست از سر ايران برنميداره. رفته تو بيابون خون ساخته بدو درنظر گرفتن كوچكترين امكانات زندگيبراي اون بندگان خدا كه مسكن رميخرن. حركتهاي دولت مهرپرر فقط در جهت گول زدن مردم ساده بوه ولاغير
    • کاتی بیس A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      حماقت ربطی به عرضه داشتن نداره
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      ساختن مسکن در بیابان و رشد افسارگونه تورم عرضه نمیخواد دیوانگی میخواد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      نظرات مردم خیلیب باهم متفاوته...نفس کار خیلی خوب بود اما واقعا با بی فکری این کار انجام شد بدون هیچ مطالعه مفهومی طراحی مهندسی امکانسنجی ...فقط ساخت مطرح نبود ... آیا خانه آب نمیخواد برق نمیخواد گاز نمیخواد آدمهای اونجافضای سبز نمیخوان سینما نمیخوان کتابخانه نمیخوان پاساژ فروشگاه بیمارستان درمانگاه مدرسه دبیرستان دانشگاه مراکز تعمیراتی مراکز تاسیساتی آزمایشگاه داروخانه مراکز امنیتی پلیس و هزار مود دیگر .....نمیخوان؟ ای کاش یک روزی برسد همه براساس رعایت انصاف حرف بزنند و عمل کنند البته هر دو طرفسیاست آفتی است بر جان این مملکت افتاده ... تا انرژی ها درخدمت تخریب افراد باشد این ملک به سامان نرسدفرزند ایران بحث عرضه نیست بحث اینه که چرا باید روی کار غلط و بی توجیه سرمایه بیت المال هزینه بشود
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      مگه ساخت در بیابان اونهم با چاپ پول عرضه بحساب میاد؟
    • فرزند واقعی ایران IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      دولتی که شما ازش حمایت میکنی چنان بلایی سر کشور آورده که سالها طول میکشه تا اثرات مخربش از این کشور پاک شه و فکر کنم چون جلو درامدهای بی در و پیکر بعضیها گرفته شده اینقدر عصبانی هستید و به این دولت که میراث دار خرابه ای بوده میتازید
    • ارش A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      جناب فرزند ایران جراشماهااز7اسفنداینقدرعصبانی وغیرقابل کنترل شده اید میشود مودبانه هم حرف زد اگرمنطقی باشی تندروها یعنی همان بی ادبهارامردم له کردند
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      مگه با پول ملت تو بیابونی که نه آب داره نه فاضلاب داره نه... عرضه میخواد؟ خونه هایی که در مسیل بودن و با یک بارندگی تا دوطبقه زیر اب میره جز هدر دادن پول ملت بذبخت چیه؟فرزندان ما آیندگان به خاطر این کارها به ما نخواهند خندید
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      با هوش میگه نباید از پول ذخیره بانک مرکزی استفاده کرد که برای شرایط اضطراری است . درکش اینقدر سخته؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      65 43
      اقای روحانی انتقاد از دولت قبل مشکل مردم را حل نمی کند....چرا دلار را ارزان نمی کنید تا همه چه ارزان شود و قدرت خرید مردم بالا رود و کشور از رکود خارج شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در این 5 سال از سال 90 گران کردن دلار نه تنها صادرات وتولید را افزایش نداده حتی بخاطر بالا رفتن هزینه تولید کارخانه 50 درصد فعال هستند....در مورد مسکن هم باید قیمت مسکن با درامد مردم تناسب داشته باشد و این وظیفه شماست که حلش کنید....یا کاهش قیمت مسکن یا افزایش حقوق و درامد مردم....یا تسهیلات بلند مدت با قسط پایین برای قشر ضعیف و متوسط...
    • کارگرساده ی جنوب A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      73 60
      من اهل سیاست نیستم کارگرساده ی هستم دریکی ازشهرستانهای جنوب کشورازطرح مسکن مهر صاحب خانه شدم. اول خداراشکرمیگویم بعدهم بانی اش وامثال من هم زیاد هست .پس یکطرفه قضاوت نفرمایید شاید درجاهایی کارشناسی خوبی نشده ومسکن مهردربیابان ایجادشده ولی درمناطق جنوب اکثراکنارشهرمی باشد. درباره ی یارانه هم به خاطرافزایش پول برق آب بود .تامردم جبران کنندحالا آن هم میخواهندبردارند .درواقع کلاه سرمان بگذارند.جناب دکترروحانی من به شمارای دادم .ولی دراین یکسال باقیمانده فکری به حال کارگران بفرما حق مسکن کارگران 20هزارتومان هست.خبرانلاین لطفامنتشرفرما
    • روستایی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      81 19
      دولت محبوب شما هم با چاپ پول بدون پشتوانه ،اقتصاد مملکت را نابود کرد تازه با ضمانتهای زنجیره ای در مسکن مههههههههههههههههههههههربرای ما هم مشکل ایجادشده وهم قیمت مسکن دهها برابر شده حتی در روستاها
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      17 6
      دمت گرم
    • کرمانشاه A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      45 11
      جناب بی نام ۱۱:۵۰ روحانی اگه کاری نکرده دست کم چیزی رو هم ویران نکرده اگه در زمان روحانی کشور روند صعودی نداشت حداقل نسبت به عزیزت کشور رو به قهقرا نبرد
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      32 5
      آنقدر در دولت قبل منابع و ثروت ایران به باد رفته که چیزی ازش باقی نمونده.امیدوارم با انتخاب درست در انتخابات بعدی دوباره مثل قبل 8 سال به عقب بر نگردیم.
    • میلاد حمیدی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      15 10
      رییس جمهور عزیز شفیق تمام نگرانیش عدم رشد قیمت مسکن هست که توی همین متن هم هست. پس کسی به فکر جوونها نیییست. انگار دلشون نمیخواد قیمت ها بیاد پایین یا ثابت بمونه که دست جوونها به مسکن برسه. فقط دنبال یک عمر بدهکار کردن مردم و پر کردن جیب بانک مسکن و دلال های مسکن هستن.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      31 7
      خدا لعنت کنه کسانی رو که مردمو مجبور کردن تو به شهرک وسط بیابون زندگی کنن بدون هیچ خدمات شهری و درمانگاه و مدرسه درست و حسابی فقط بخاطر فرار از بار وحشتناک مستاجری تو شهرای بزرگه که یه نفر مجبور میشه این ذلتو بکشه
    • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      23 5
      از زمان قدیم اکثر انسانها همیشه درکنار رودخانه ها و منابع آبی محل سکونت خودشان را بنا میکردن ، اما احمدینژاد ....
  • محسن IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    83 10
    دولت قبل به هرحال از مردم پول گرفته پس خواهشا این مسکنای مهر بدین بخدا چهار سال شد پولمون گرفتن هنوز هیچ خبری نیست کدوم یکی از دولتمردای ما تا بحال مستاجر بودن تا بتونن درک کنن
  • کارشناس اجتماعی US ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    آقای روحانی .. پایتخت های بزرگ در جهان با استفاده از فناوری نسل چهارم . "حمل ونقل سریع ریل و مترو" شهرک هایی ارزان قیمت در فوصل 100 کیلومتری پایتخت می سازند و مردم را در کمتر از 20 دقیقه از 100 کیلومتری به قلب پایتخت آورده و بر می گردانند.. مشکل ما مسکن در بیابان نیست . مشکل ما نداشتن مدیریت لایق و تحصیل کرده است.. یک مشت دکتراهای قلابی .. قادر به انجام طرح های کلان نیستند.. هنوز از کرح در فاصله 20 کیلومتری پایتخت با 2 میلیون نفر که هر روز به پایتخت برای کار می آیند.. باید 1 ساعت در مترو ساندویچ شویم . سعی کنید به جای بلند پروازی ها و شعار های توخالی .. همین متروی کرچ تهران را با خطوط سریع از 1 ساعت به 15 دقیقه تقلیل دهید . خیلی کار کردید.. فناوری نسل چهارم پیش کش
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      22 7
      منهای ادبیات شما با حرف شما موافقم انتظار بجایی است ولی برادر گرامی دولت قبل از نفت 140دلاری پولی باقی نگذاشته غیر از بدهی های چند هزار میلیاردی نفت را باید 30 دلار بفروشند این همه هم چاه ویل مخارج هم هست انصاف داشته باشیم. سال 92 دولت قبل حتی بذرهای سیب زمینی هم باقی نگذاشت تا کمبود سیب زمینی در آن سال حمل بر بی عضگی دولت جدید شود.
    • با نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      12 20
      اینقدر بدهی بدهی نکنید. دولت آقای روحانی الان داره پول بلوکه شده زمان دولت آقای احمدی نژاد رو که آزاد شده می گیره. پس نفت ۱۲۰ دلاری الان خیلی از پولش دست آقای روحانیه. با این پول آزاد شده بدهی رو صفر کنه.
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    59 31
    معلومه تو فرزند ايران نيستي" فرزند ايران". تو خواهان نابودي ايراني.
  • موری A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    65 27
    مسکن مهر یه فکر خوب بود که به بدترین شکل ممکن انجام شد.
  • سینا A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    52 77
    من طرفدار 2 آتیشه آقای روحانی هستم اما مسکن مهر خیلی ها رو پیش خانوادشون لااقل کوچک نکرد بعد از 30سال مستاجری
    • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
      4 0
      به شرط اینکه کلید خونه شون رو تحویل بگیرند یا بعد چند سال رو سرشون خراب نشه
  • ناشناس A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    چه مسکنی؟ چی ساخت؟؟؟ فقط راهی برای کلاه برداری و سواستفاده افراد شد ساختمان ها از کیفیت خوبی برخوردار نبود فقط بساز و بنداز بود
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    67 13
    بحث عرضه نيست بحث عقله عقل آدم عاقل تو بيابون خونه نمي سازه. اگرم ساخت ، خودشم تشريف مي بره با مردم عادي تو بيابون زندگي کنه...
  • علی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    49 87
    شما هم بلدی حداقل همون کارو بکن. 3 ساله چیکار کردی غیر این که بگی دولت قبل دولت قبل .... حداقل با همون مسکن بیابانی خیلی خانه دار شدن و برای خیلی شغل موقت ایجاد شد .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    41 17
    اینا همه به کنار تورم بالاشی از مسکن مهر وبدهیهایی که دولت قبل از پیمانکاران به بار اورد ومیراثی شد برای این دولت
  • بهرام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    41 8
    یه کلام، سر مسکن مهر و اعتماد به وعده وعید های واهی مسئولین همه زندگیمونو باختیم…. کاش به جای این وامهای ١۶٠ میلیونی… که از الان دارن تو بوقو کرنا میکنن، که واقعا قبل اینکه بدن قیمت خونه منفجر میشه تو تهران دوباره، تکلیف این بچه ای رو که زاییدنو مارو هم بدبخت کردن روشن میکردن، خیلی جالبه که ٢۵ میلیون وام مزخرف این خونه ها که با استشهاد محلی بعد چند سال شد ٣٠ میلیون به قول خودشون تورمو بدبختیش داره کشورو از پا در میاره… ولی من نمیدونم با اون تسهیلات ١۶٠ میلیونی قرار کشور چرخش راه بیوفته یا با اون همه وام خودروی ٢۵ میلیونی چرخ اقتصاد رونق پیدا میکنه واقعا خدایا چه گناهی به درگاهت مرتکب شدیم که مارو مستحق همچین بلایی کردی؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    35 7
    آقای رئیس جمهور قبول که طرح مسکن مهر باعث تورم شد. اما امثال بنده 4 سال است حدود 40 میلیون تومان برای مسکن مهر پردیس پرداختیم. هنوز انتخاب واحد هم نکرده ایم. تمام پول از حساب برداشته شده و یک ریال سود به آن تعلق نمیگیرد. بانک مسکن بابت واحدی که انتخاب هم نشده از ما طلب سود و قسط میکند. اگر طرح اشتباه است، طراح و مجری را بازخواست کنید. بنده منتقاضی از پول داشتم که متقاضی مسکن مهر نمی شدم.
  • قاسم A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    42 47
    جناب حقوقداناز قدیم گفته اند کاچی به از هیچیشما همون بیابان را هم از مردم دریغ کردی.تو بخش مسکن هم مثل بقیه بخشها سردرگمی.
  • یحی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    62 25
    ساخت مسکن تو بیابان خیانت به قشر ضعیف است این عکار عرضه نمیخواد .
  • رضا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    68 32
    یک سوالی ازرییس جمهورمحترم دارم البته من طرفداراقای احمدی نژادنیستم اما دولت شمادراین دوسال اندی چه کاری درزمینه مسکن انجام داده؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      19 14
      مشغول درست كردن خرابكاريهاى دولت قبل بوده، درسته كه آغاز مسكن مهر در زمان احمدى بود، ولى در عمل ايشون يك سرى ساختمان خرابه و بدون امكانات اوليه زندگى تحويل داد كه رو دست اين دولت ماند و ناچار شد پيش از تحويل آنها را قابل زندگى كند كه دستكم روى سر مردم خراب نشوند، حالا لابد اينها را هم به نام احمدى مى زنند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    42 15
    این ادبیات رییس جمهور شایسته بود.فارق از اینکه این نظر ایشون درست بود یا غلط ،ایشون انتقاداتشونو با لحن مودبانه و با دلیل بیان کردن.متاسفانه تو این دو سال بعضی ها توهین رو با انتقاد اشتباه گرفته بودند.امیدوارم مسئولین به جای توهین به دولت قبل کار کنند و اگر انتقادی هم دارند مودبانه بیان کنند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    50 20
    ریاست محترم شما برایمسکن فقیرها جه کار کردید ایا فقیرها را قبول دارید
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    41 14
    بیچاره کارگرانی که تا سقف چهل میلیون وام گرفتند و برای مسکن مهر دادند. آخرش آلونکی در حال تخریب در بیابان نصیب شان شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    27 14
    روحانی گفته هایش کارشناسی است . و ناظر به آینده است .
  • بی نام RO ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    47 40
    برو ببین دبی و ابوظبی تو بیابان چه شهرهایی ساختند
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      10 4
      جایی که مشکل امنیت آب و فاضلاب مدرسه و بیمارستان ایاب و ذهاب نداشته باشد دیگه بیابان نیست.
    • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      14 4
      شما باید تعریف شهر را اول ارائه کنید و بعدش مثال بیاورید.شهر یعنی فقط یک خانه؟ که نه آب دارد نه برق نه گاز نه سیستم دفع فاضلاب؟دبی و ابوظبی واقعا شهر ساخته اند اما رفیق شما چه؟
    • ناشناس A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      19 4
      این دوتا که با هم مقایسه می کنی اصلاً غیر قابل مقایسه هست اون بنده خداها از کارشناسان زبده استفاده می کنن اینجا چی؟؟؟
  • رضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    26 9
    مهار تورم خوبه ثبات خوبه تعامل با کشورهای دنیا خوبه دمت هم گرم ولی احساس می شه برای بعدش اصلا برنامه ای وجود نداره و پتانسیل های بدست آمده داره هرز میره و مدیریت جاش و به یک سری شعار و حرف های بی پایه و اساس داده و این بده خیلی بده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    13 4
    این مسکن مهر با چاپ پول ساخته شد یعنی بنده که مستاجر هستم هم باید اجاره خانه رو بدهم و هم هزینه پولدار شدن یک عده رو که بصورت تورم بر من وارد میشه باید پرداخت کنم اجاره خونه من نسبت به سال 90 الان 3 برابر شده ایا به لحاظ شرعی نشستن در خونه ای که پول ساختش در واقع از ما گرفته شده اشکال نداره؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    27 5
    آقای روحانی عزیز فکری بکنید به حال معیشت و مسکن مردم مخصوصا جوانان 36 سالمه نمیتونم تو شهری که زندگی میکنم با این حقوق خونه اجاره کنم
  • آمل IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    9 11
    همه ی مسکن مهر هایی که ساخته شد که تو بیابان نیست اتفاقا تو شهر ما بیشتر مسکن مهر هایی که ساخته شد رو به صاحبانشون واگذار کردند. شما چیکار کردی بگو تا ما هم مطلع شویم .نشستی فقط داری حرف میزنی و برجام برجام می کنیبا حلوا حلوا کردن که دهن مردم شیرین نمیشه یک سال دیگه ریاست تموم میشه هنوز که هنوز هیچ چیز درست نشده. دو سال عمر دولت رو گره زدی به مذاکرات حالا که تموم شد میای میگی بیایید باهم فکر کنیم ببینیم چه جوری می تونیم از فرصت های پسا برجام استفاده کنیم او موقع که میخواستی بری مذاکره کنی باید فکر میکردی خدایا به امید تو .....
  • امیر DE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    11 11
    البته دوران احمدی نژاد نفت ۱۶۰ دلار کجا الان نفت ۲۰ دلاری کجا مشکلات دولت رو درک می‌کنیم انشالا تو دوره بعدی با برگشتن کامل ایران به بازارهای جهانی هم خرابی‌های دولت پاکدست جبران بشه هم شاهد بهبود وضع معیشت مردم به خصوص جوانان باشیم.
    • مهدی A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      7 5
      خجالت نکش 200 دلار 300 دلار کنتور نمیندازه...
    • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
      1 0
      در طول دوره احمدی نژاد نفت 13 دلار داشتیم، نفت 40 دلاری داشتیم. اما اگر میانگین وزنی بگیریم، قیمت نفت حدودا 80 دلار بوده که نسبت به دولتهای دیگر بالاتر بوده. ولی در مورد درآمد نفتی 700 میلیارد دلاری، حرف بی حساب و غلو است. چون بخشی از این درآمد در صندوق توسعه ملی رفته و بخشی صرف خرید طلا شده، بخش زیادی از این درآمدها هم بخاطر تحریمها اصلا در دوره احمدی نژاد وصول نشده. خیلی جالبه که کسی در مورد حدود 100 میلیارد دلار اموال آزاد شده برجام صحبتی نمیکنه. اصلا نفهمیدیم چی شد.
  • بی نام RO ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    31 33
    مگر نشنیدی میگویند در بیابان کفش کهنه نعمت است. محمود کفش کهنه ای به ما داد. تو نتوانستی همان را هم وصله پینه کنی.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    7 7
    فقط تو مملکت ماست که می گن از قبل چیزی نگید هر کجای دنیا بود این بابا باید به خاطر این کارهای غیر اصولی که خسارتهای زیادی به کشور زده محاکمه می شد نه که به کارهایی که کرده افتخار کنه ،راضی کردن مردم به هر قیمتی نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت
  • مجید تابنده IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    13 8
    جناب اقای روحانی با سلام بنده به عنوان کسی که به شما رای داده ام که به شدت از دادن رای به شما پشیمان هستم ...می گویم دولت قبل به هر روشی بود طرح مسکن مهر را اجرا کرد....لطفا شما بگویید چیکار کردید لطفا دست از سر دولت قبل بردارید و از عملکرد دولت خود سخن بگویید امیدوارم دوره بعد رای نیاورید
  • حامد قره باغی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    10 5
    آقای روحانی عزیز.مسکن مهر تو اکثر شهر ها اگر مرکز شهر نباشه تو بیابان هم ساخته نشده. حداقل تو شهر ما و شهر های اطراف این منطقه مسکن مهر جای خوبیه که خیلی از مردم محتاج رو خانه دار کرد. اگر دولتمردان کابینه شما اجازه میدادن تاالان کل کشور تکمیل شده بود.
  • مهدی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    24 18
    آقای روحانی شما بهتره به جای اینکه فقط حرف بزنی و از دولت قبل انتقاد کنی یه اقدامی هم انجام بدی تا این یک سال هم تموم نشده
  • بی نام DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    31 30
    3سال انتقاد و تخریب دولت قبل و دریغ از یک حرکت مناسب. بسه آقای روحانی ما به شما رای دادیم که فقط شعار بدید؟ مملکت در رکود مطلق داره از بین میره خصوصا همین بخش مسکن
  • مهدی A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    15 21
    چرا پرت و پرت میگید؟منظورتون فقط همون مسکن مهر پرندهستش؟اونم مشکلش با مترو حل میشه؟ دیگه پایتخت به اون بزرگی جایی برای مسکن مهر نداره.دولت احمدی نژاد نمی خواست پاینخت از این بزرگتر بشه و ازدحام جمعیت بیشتر بشه.فقط مشکل مسکن مهر این بود که نظارت خوب روی کیفیت اختش نبود...اونم تقصیر خود ملت هست که هر کی به فکر جیب خودشه.از ماست که بر ماست.نیت خیلی هم خوب بود.
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    10 3
    لابد با حق مسكن 20 هزارتومني ميشه صاحب خانه شد
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    12 10
    روحانی معقول سخن گفته و تحلیل هایش درست بوده متاسفم مردم بی آنکه بفهمند سیاست های غلط چه عواقبی می تواند در پی داشته باشد به طوریکه امنیت و سلامت و هستی و معیشت و زندگانی آنها را تهدید می کند و نیست و نابود ولی آنها فقط میخواهند به یک لحظه سود سطحی دست یابند
  • sajad A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    4 2
    سلام یکی از آشنایان ما از دهات های سراب از توابع آذربایجان شرقی و شهر دورافتاده و محروم یک مسکن مهر در نظرآباد از توابع البرز خریداری کرد و بعد از شش ماه از پدرم خواهش کرد که این واحد 85 متری را به قیمت هجده میلیون خریداری کند وپدرم این لطف را در حق ایشان کرد وایشون به همان روستای خود بازگشت. بنده بعداز بازدید از این مسکن حساب کار دستم اومد با وجود نوساز بودن وقتی وارد شهرک.میشوید احساس میکنید پنجاه سال ساخت است اتاقها دور موزاییک و کف سیمان , تمام لوله کشی ها مورد دار, شاید به جرات بشه گفت جمعیت سگها دهها برابر آدم هاست. هیچ فروشگاه و حتی سوپرمارکتی وجود ندارد در واقع مسکن مهر بیشتر شبیه اردوگاههای یهودی در جنگ جهانی دوم میمونه آیا اینطوری گرفتار کردن مردم کار درستیه.
  • بی نام RO ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    14 3
    مردم خودتون همتی کنید که اینا فقط حرف می زنند
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    11 2
    بجاي ايراد گرفتن تو برو بهترش رو بساز
  • احمد A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    8 3
    احمدی نژاد خونه ها را ساخت تو حاالا بیمارستان و مدرسه بساز انقدر شعار نده