ایرنا نوشت: معاون سازمان انرژی اتمی گفت: آغاز عملیات ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر یکی دو نکته فنی دارد که فکر می کنم پس از بررسی به زودی بتوانیم آغاز عملیات ساخت آن را اعلام کنیم.

بهروز کمالوندی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره آخرین وضعیت همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر افزود: نیروگاه بوشهر یک را ساختیم ، نیروگاه های بوشهر دو و سه را نیز به زودی راه اندازی خواهیم کرد.

وی درباره همکاری های ایران و چین در صنعت هسته ای نیز گفت: مذاکرات در این زمینه در حال پیش رفت است ، مذاکرات ما درباره نیروگاه های کوچک 100 مگاواتی جدی تر است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: امیدواریم در زمینه مختلف بتوانیم روابط خود را با چین گسترش دهیم.

کمالوندی درعین حال تصریح کرد : افق صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران روشن است و برجام نیز باعث شده تا افق روشن باشد.

وی با بیان این جمله که با برجام فضای بین المللی به روی ما باز شده است و این موضوع را کاملا احساس می کنیم ، تصریح کرد: همچنین شاهد افزایش رفت وآمدها به کشورمان هستیم به طوری که هم اکنون هیاتی از اروپا به ایران سفر کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: فضای جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته است که این فضا و تعاملات بین المللی به سرعت رشد و توسعه صنعت هسته ای کمک می کند.
کمالوندی ادامه داد: با توجه به وجود تعداد زیادی نیروی انسانی با انگیزه در حوزه صنعت هسته ای کشورمان قطعا دستاوردهای هسته ای تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه دانش هسته ای در کشوربومی شده است دستاوردهای هسته ای می تواند به طور مداوم استمرار داشته باشد همانطور که امسال نیز از 12 دستاورد جدید رونمایی کردیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    18 0
    من خودم ساکن یکی از شهرستان های بوشهرم. قرار بود انرژی هسته ای واسه تولید برق باشه هدف اولش . ولی پارسال سه یا چهار برق تو تیرو و مردا ماه رفت .این بود هی تولید برق تولید برق می کردین ؟ با گرمای 45 درجه برق هم بره بعد نیروگاه اتمی هم زیر گوشت باشه. البته اول باید برق به از ما بهترون تهرانی و اصفهانی و مشهدی بره . اینو می دونم البته ولی چراغی که به خانه رواست می خوام صد سال سیاه به مسجد نره تا حروم بشه بدبختی و زجر کش شدن و سرطان گرفتنش مال بوشهری ها و حال کردنش واسه شما