ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات امدادرسانی به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و همچنین سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته، از امدادرسانی به 5560 تن در استان‌های گرفتار خبر داد و گفت: متاسفانه در جریان سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور طی سه روز گذشته، دو نفر جان خود را از دست دادند و یک تن نیز مفقود است.

سیدمصطفی مرتضوی در توضیح عملیات برف و کولاک طی ٧٢ ساعت گذشته در هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، چهارمحال، زنجان، خوزستان، کردستان و مازندران گفت: در جریان برف و کولاک در استان‌های درگیر طی 72 ساعت گذشته، مجموعا 16 محور تحت امدادرسانی قرار گرفتند.

امدادرسانی به 1460 تن گرفتار در برف و کولاک

وی افزود: همچنین یکهزار و 460 نفر امدادرسانی شده و 239 نفر اسکان اضطراری یافتند. 193 خودرو از برف رهاسازی و یک تن از مصدومان نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شد.

مرتضوی ضمن اشاره به فعالیت 29 تیم عملیاتی شامل 111 نفر امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک 72 ساعت گذشته، افزود: 159 تخته پتو، ١٠٨بسته غذایی، ٢٠٠بطری آب معدنی، ١٠٠قرص نان، 1٠٥ قوطی کنسروجات، ٢٠کیلوگرم خرما و ٧٠بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

وی همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک ٢٤ ساعت گذشته در دو استان اردبیل و کردستان گفت: در سه محور متاثر از برف و کولاک در این دو استان جمعا 218 نفر امدادرسانی شده و 118 تن اسکان اضطراری یافتند.

11 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی و امدادرسانی به بیش از 4100 نفر

سخنگوی سازمان امداد و نجات به سیل و آبگرفتگی 11 استان آذریایجان غربی، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، لرستان و مازندران طی 72 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: به دنبال سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور، 38 شهر و روستا مورد امدادرسانی قرار گرفتند و به 4هزار و 100 تن نیز امدادرسانی شد. در ادامه امدادرسانی‌ها، 78 نفر به مناطق امن منتقل و 791 نفر اسکان اضطراری داده شدند. سه تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان و 3 تن دیگر نیز جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به رهاسازی 21 خودرو از مسیر سیلاب افزود: متاسفانه به دنبال سیل و آبگرفتگی 11 استان کشور طی 72 ساعت گذشته، دو نفر (در مریوان) جان خود را از دست دادند و یک تن نیز در شاهین دژ (روستای آغتپه - رودخانه سیمینه رود) مفقود است.

به گفته مرتضوی، در عملیات امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته، 73 تیم عملیاتی شامل 317 نفر امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند. همچنین 682 بسته غذایی، 740 بطری آب معدنی،٤١٠قوطی کنسروجات، 2200 قرص نان، 100 کیلوگرم خرما و 700 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

توفان شن در اصفهان

وی همچنین در تشریح عملیات امدادرسانی در توفان شن طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: متاسفانه استان اصفهان طی 24 ساعت گذشته تحت تاثیر توفان شن قرار داشت و بر همین اساس امدادرسانی‌های لازم بویژه در محور نایین - اصفهان از سوی امدادگران هلال احمر صورت گرفت. در جریان امدادرسانی به توفان شن در استان اصفهان، 52 نفر امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شدند.

3900 عملیات امداد و نجات از 25 اسفند تا کنون

سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح عملیات امداد و نجات از ٢٥ اسفند ماه تا کنون (از آغاز طرح امداد نوروزی)، گفت: در مجموع بیش از ٣٩٠٠ مورد عملیات از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی تا کنون ثبت شده است. در جریان این عملیات‌های امدادی جمعا به بیش از ٥٦ هزار نفر امداد رسانی شده و بیش از ٢٧٠٠ نفر از مرگ نجات یافتند.٣٢٠مورد عملیات رهاسازی صورت گرفته و بیش از یکهزار و 700 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. بیش از 24 هزار تن خدمات سرپایی دریافت کردند و بیش از یکهزار و 900 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =