جوسازی مقامات فوتبال عربستان همچنان ادامه دارد.

میثم بهرامی / خبرگزاری خبرآنلاین؛ زیاده خواهی‌های مقامات فوتبال عربستان تمامی ندارد. آن‌ها كه با نفوذ در كنفدراسیون فوتبال آسیا توانستند رای این نهاد را برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در كشور سوم بگیرند، حالا دنبال این هستند كه بازی ها را در كشور مورد علاقه خود برگزار كنند! عربستانی ها خوشحالی خود از برگزاری مسابقات در كشور سوم را پنهان كرده اند و حالا دنبال این هستند كه در انتخاب كشور میزبان هم اعمال نفوذ كنند.
یكی دو روزی است كه عربستانی ها با هیاهو سعی دارند عمان را به عنوان كشور میزبان معرفی كنند، آن هم در حالی كه اولویت اصلی مسئولان فوتبال ایران، این كشور نیست. مدیر رسانه ای فدراسیون فوتبال عربستان مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را به عنوان میزبان بازی های نمایندگان ایران با عربستان در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرد. روزنامه دار الحیاة به نقل از طلال آل الشیخ رئیس کمیته رسانه ای فدراسیون فوتبال عربستان نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را به عنوان میزبان بازیهای نمایندگان ایران برابر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است. AFC منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال عمان است و قرار شده است که عمانی ها جواب نهایی خود را روز چهارشنبه اعلام کنند.
اولویت اصلی ایران برای برگزاری مسابقات در كشور ثالث، لبنان بود كه حالا عربستانی ها می گویند در این كشور نمی توانند به میدان بروند چراكه شهروندان آن ها نمی توانند به این كشور بروند. علیرضا اسدی دبیركل فدراسیون فوتبال می‌گوید: «الان AFCبه ما اعلام کرده که شهروندان عربستانی نمی‌توانند در کشور لبنان حضور پیدا کنند اما ما اگر 10 کشور دیگر هم باشد معرفی می‌کنیم اما باز هم احساس می‌کنیم که سعودی‌ها بهانه خواهند آورد نمی‌توانیم در این کشورها بازی کنیم بنابراین ما به AFC خواهیم گفت که ببینید حالا مقصر کیست و کدام کشور است که نمی‌خواهد به مصاف حریف خود برود. بنابراین این طور که نشان می‌دهد هیچ کشوری برای عربستان امن نیست و مشخص نیست که چه مشکلی دارند که هیچ جا برای آنها امن نیست چطور همه جا برای ما امن است ولی برای آن‌ها این طور نیست.»
البته فدراسیون ایران باید با انجام مذاكرات این مشكل را حل كند. چراكه ایران نمی تواند به نشانه اعتراض در مسابقات شركت نكند. ایران اگر بخواهد بحث شركت نكردن در مسابقات را پیش بكشد، دو سال از حضور در مسابقات محروم خواهد شد و علاوه بر آن هزینه های زیادی روی دست فوتبال ایران می گذارد و برای منافع ملی هم خطرساز خواهد شد. باید دید در این مدت باقی مانده تیم های ایرانی و فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در این مورد می گیرند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    ارمنستان بهترین گزینه است 1. جمعیت فراوان ایرانی 2. هوای به مراتب سردتر از عربستان 3. محبوبیت ایران 4. نزدیکی به تهران با پرواز 1 ساعته
  • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    ای بابا همچین میگید لبنان انگار که اونجا برای ما فرش قرمز پهن کردند،بازی انتخابیه تو بیروت یادتونه چه جوی بر علیه ایران درست کرده بودند