پارچه‌های قلمکار و ترمه بیشترین فروش نوروزی صنایع دستی اصفهان

به گزارش مهر،رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: در مرحله اول سفرهای نوروزی بیشترین فروش صنایع دستی مربوط به پارچه‌های قلمکاری و ترمه بوده است.

عباس شیردل اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال قدرت خرید مردم و به ویژه مسافران نوروزی به شدت پائین بود بیشترین فروش را در صنایع دستی سبک، ضعیف و قیمت پائین داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در اصفهان بیشترین فروش را در ترمه و پارچه قلمکاری داشتیم، بیان داشت: مینا و خاتم از دیگر صنایع دستی است که بیشترین فروش را داشته است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در خصوص پلمپ ۱۲ فروشگاه صنایع دستی در اصفهان، تصریح کرد: دلیل پلمپ ۱۲ فروشگاه صنایع دستی، تغییر کاربری آنها بوده به طوری که صاحبان مغازه تا پایان نوروز مغازه خود را به عنوان عطاری یا فروشگاه فرش ماشینی و غیره اجاره داده بودند.

وی گفت: تعدادی از این فروشگاه‌ها با اصلاح کاربری خود توانستند از پلمپ خارج شوند.

شیردل با اعلام اینکه از نظر اتاق اصناف تنها اجاره دادن فروشگاه‌های صنایع دستی در حالی مجاز است که به یک نوع صنایع دستی یا در همان رده که مجوز مغازه صادر شده باشد، اجاره داده شود، گفت: اجاره مغازه به صنفی غیر از صنایع دستی یک تخلف قانونی است.

وی اعلام کرد: هر ساله پایان نوروز با آمار گرفتن از چند فروشگاه صنایع دستی می‌توانیم اعلام کنیم چه میزان صنایع دستی به فروش رسیده و استقبال مسافران نوروزی از چه نوع صنایع دستی بیشتر بوده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اظهار اینکه امسال شهرداری بسیار خوب با ما همکاری کرده است، گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آشنا کردن مسافران با انواع صنایع دستی اصفهان تاثیر بسزایی دارد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داريوش AU ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    3 0
    جالب هست امروز با يك دوست استراليليى صحبت ميكردم أصفهان و نهران و تبريز را خيلى خوب ميشناخت. همچين صحبت ميكرد كه انگار عمرش را اونجا بوده