نماینده ولی فقیه در هلال احمر:امداد و نجات قلب هلال احمر است/ارزش کار امدادگران قیمت ندارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای ایمن‌شدن رانندگی در جاده‌ها باید در راس فعالیت ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین معزی در بازدید امروز خود از پایگاه های امداد و نجات بین شهری و جاده ای استان های البرز، زنجان و قزوین در هفتمین روز از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، اظهار کرد: معتقدم امسال هلال احمر طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را خوب شروع کرده و اطلاع رسانی خوبی در این مورد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری که هر اندازه این موضوع را بین مردم گسترش دهیم نتیجه مطلوب آن را در کاهش بروز حوادث و تصادفات جاده ای خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اطلاع رسانی باید حساب شده باشد به طوری که زمان، مکان و نوع کار در آگاهی بخشی به مردم رعایت شود و برای انتقال پیام‌های آموزشی از رسانه های به‌ویژه رادیو، تلوزیون، سایت‌های متعدد و بروشورها بهره گرفته و برای ارتقا اطلاع رسانی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه جاده تهران - کرج و مسیر چالوس بسیار پر تردد است و راه داری و پلیس راهنمایی در مسیر حضور دارد، تصریح کرد: مردم باید از وضعیت جاده‌ها، نحوه رانندگی ایمن و وضعیت وسیله نقلیه خود برای کاهش سوانح جاده‌ای آگاه باشند، همچنین نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر هستند و در مسیر جاده می‌توانند در تحقق این مهم نقشی چشمگیر ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: آرم هلال‌احمر و لباس فرم امدادگران برای مردم آرامش بخش بوده و در زمان حادثه از نظر روانی در روحیه حادثه‌دیدگاه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امداد و نجات قلب هلال احمر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر افزود: امداد و نجات قلب هلال‌احمر و سازمان برجسته این جمعیت محسوب می‌شود و که در یک سال اخیر با رشد و ارتقا امدادرسانی مواجه بوده ایم و امیدواریم با جهشی تکامل یافته همچنان به مسیر خود برای پیش برد اهدافش پیش رود.

وی با اشاره به سخن پیامبر کرم(ص) مبنی برویژگی برترین انسان‌ها، گفت: کسی که سود بیشتری به مردم برساند برترین انسان‌ها است و همدلی، همزبانی، مهربانی و دستگیری از مردم مهم‌تر از امکانات مادی بوده و ارزشی فراتر از ارزش مادی دارد و حضور امدادگران در ایام نوروز به دور از خانواده گویای صادق این واقعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی ادامه داد: ارزش کار امدادگران قابل قیمت‌گذاری نیست و باقیات و صالحاتی است که از جانب خداوند مورد پاداش قرار خواهد گرفت.

در ادامه این بازدید و گفت گو های صمیمانه نماینده با اعضای حاضر در پایگاه امداد دو نجات بین شهری ؛

وی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمرتنها جمعیتی است که هیچ جریان سودجویانه ای در آن وجود ندارد و اعضای جوان آن بدون هیچ چشم‌داشتی در انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی با سرعت برای نجات و کمک به حادثه‌دیگان می پردازند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع 33 حادثه در کشور، اذعان کرد: در حوادث مختلفی که در کشور به وقوع می‌پیوندد هلال‌احمر باید جمعیتی باشد که در اولین فرصت به دادرسی انسان های حادثه دیده برسد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای امدادرسان خود را بر پایه ایمان قرار داده و با لذت انگیزه شجاعت و ایثارگری کشور را بسازند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به لزوم ارتقا آموزش اشاره کرد و گفت: با آموزش‌های نوین و به‌روز امدادرسانی در کنار افزایش امکانات و تجهیزات می توان به شتاب حرکت و کوشش هلال‌احمر معنا بخشد، چراکه طبق فرهنگ دینی خود باید در مسابقه پیشی‌گرفتن از خیر بکوشیم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف اظهار کرد: خیرین می‌توانند با ورود به عرصه امداد و نجات و کمک در تبدیل کانکس‌های امدادی به به ساختمان در نجات جان مردم سهیم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در جریان بازدیدهای نوروزی خود از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای صبح امروز(دوم فروردین) از پایگاه‌های شهدای گلسار استان البرز - ساوجبلاغ، پایگاه امداد و نجات ابهر استان زنجان و شهید محمدجعفر خانی قزوین بازدید کرد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =