مستندهای ایرانی در عرصه بین الملل درخشیدند/ حضور «رویاهای دم صبح» در بخش مستندهای برتر جهان

مهرداد اسکویی کارگردان سینمای مستند از حضور دو فیلم مستند ایرانی «رویاهای دم صبح» و «سونیتا» در بخش اصلی جشنواره فیلم مستند «یک جهان» در شهر پراگ کشور چک خبر داد.

مهرداد اسکویی کارگردان مستند سینمایی «رویاهای دم صبح» با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف حضور این دو مستند ایرانی در جشنواره «یک جهان» در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: جشنواره فیلم «یک جهان» یکی از رویدادهای مهم سینمایی در عرصه سینمای مستند در عرصه بین الملل است و هیات انتخاب 21 فیلم را برای حضور در بخش اصلی جشنواره انتخاب کرده اند که دو مستند «رویاهای دم صبح» و «سونیتا» ساخته رخساره قائم مقامی در این بخش از جشنواره حضور دارند.
وی درباره بازتاب نمایش دو فیلم «رویاهای دم صبح» و «سونیتا» در بخش اصلی جشنواره فیلم «یک جهان» پراگ گفت: این جشنواره از تاریخ 17 اسفندماه آغاز به کار کرد و امروز 26 به پایان می رسد. هریک از فیلم های حاضر در بخش اصلی این جشنواره 3 نمایش داشتند و نمایش این دو فیلم نیز با استقبال خوبی مواجه شد. 
کارگردان مستند تحسین شده «رویاهای دم صبح» ادامه داد: در جشنواره «یک جهان» پراگ در کشور چک 123 فیلم از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و از فیلمسازان معروف حاضر در این رویداد سینمایی می توان به مستندسازانی چون اریک گاندینی از کشور سوئد با فیلم «تئوری عشق»، شان مک آلیستر از کشور انگلستان با مستند «سوریه یک داستان عاشقانه»، آلکساندریا بومباچ و  مواسکار فیلی از کشور آمریکا با مستند «فریم به فریم» که درباره خبرنگاران زن و مرد در کشور افغانستان است، یان آرتوس برتراند با مستند «انسان» و پاتریشو گوزمن مستندساز شیلیایی با فیلم «دکمه مروارید» اشاره کرد.
اسکویی در ادامه صحبت های خود به حضور فیلم «رویاهای دم صبح» در جشنواره فیلم مستند «تمپو» استکهلم سوئد اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم «تمپو» در سوئد نیز از جشنواره های مهم سینمای مستند است که از سه فیلم مستند ایرانی در این جشنواره دعوت شد.وی تاکید کرد: جشنواره فیلم مستند «تمپو» از تاریخ 17 اسفندماه شروع شد و 23 همین ماه به پایان رسید.
در این جشنواره مستندهای «عروسی» ساخته محمدرضا فرزاد، «سونیتا» به کارگردانی رخساره قائم مقامی در بخش مسابقه نمایش داده شدند و مستند «رویاهای دم صبح» نیز در بخش مستندهای برتر جهان حضور داشت.اسکویی در پایان یادآور شد: در این جشنواره محمدرضا فرزاد کارگردان مستند «عروسی» به نمایندگی از سینمای مستند ایران حضور داشت و این مستندساز تعریف می کرد که مدیران جشنواره فیلم مستند «تمپو» گفته بودند که در بین مستندهایی که در جهان ساخته می شود، نمی توان از سینمای مستند ایران چشم پوشی کرد و معتقد بود که سینمای مستند ایران در دنیا نقش غیر قابل انکاری دارد. 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =