هیچ چیز از نظامیان آمریکایی دستگیر شده مصادره نشده است

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با عنوان اینکه طبق قانون جهانی جمهوری اسلامی ایران حق مصادره لوازم نظامیان آوریکایی را داشت خاطر نشان کرد: تمامی لوازم نظامیان تحویل داده شد و هیچ چیز از نظامیان دستگیر شده مصادره نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی رزمجو صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: با آمادگی نیروهای دریایی سپاه در خلیج فارس آمریکایی‌ها هم‌اینک در بدترین شرایط در این منطقه استراتژیک قرار دارند.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه با انواع و اقسام تجهیزات و سامانه‌های موشکی، پهباد، یگان‌های پروازی‌، تفنگداران و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی در بالاترین سطح توان بازدارندگی در خلیج فارس قرار گرفته‌اند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از دستگیری 10 تفنگدار که توسط پاسداران منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در جزیره فارسی صورت گرفت دیگر جرأت نکردند که به خاک کشورمان دست‌اندازی کنند.

رزمجو با اشاره به قدرت نیروی دریایی سپاه در حفاظت و امنیت خلیج فارس گفت: پاسداران منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با هوشیاری و آمادگی کامل 10 تفنگدار نظامی آمریکایی را که وارد مرزهای آبی ایران شده بودند دستگیر کردند.

وی گفت:‌ دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی حیثیت آمریکا را در خلیج فارس خدشه‌دار کرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: پاسداران نیروی دریایی سپاه همچنان با آمادگی کامل و با دانش و تجهیزات پیشرفته روز آماده حفاظت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران هستند.

رزمجو خاطرنشان کرد: اقدام پاسداران در دستگیری متجاوزان آمریکایی بار دیگر قدرت نیروهای مسلح ایران را به رخ دشمنان کشید.

 رزمجو در خصوص اهمیت رسانه در جامعه اظهار داشت: رسانه ها رابطه مستقیم در ارتقاء تعلیم و تربیت اقشار مختلف جامعه را دارند.

وی با اشاره به دستگیری نظامیان آمریکایی در آب های خلیج فارس افزود: در این حادثه ما دیدیم با تلاش رسانه ها این حادثه مهم نه تنها در کشور بلکه در مجامع فراملی و جهانی بازتاب پیدا کرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: رسانه ها با قلم های خود امید و نشاط را در جامعه کسترش دهند و افق های امیدوار کننده ای را برای آینده انقلاب رقم بزنند.

رزمجو نقش رسانه ها ر در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پر رنگ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی شهید، جانباز، رزمنده و آزداه خبرنگار بیان گر تلاش شبانه روزی اصحاب رسانه در این این پیروزی ها است.

وی گفت: هر چقدر ما در نیروی دریایی سپاه فعالیت، تجهیزات و آمادگی های دفاع را داشته باشیم اما تا زمانی که این آمادگی رسانه ای نشود قدرت واقعی نیروهای ما به جهانیان نشان داده نخواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: امروز تاثیر نیروی دریایی سپاه در ابعاد و عرصه های مختلف مورد توجه جهانیان قرار گرفته و مدل دفاعی جدید را بیگانگان در خلیج فارس از نیروهای ما شاهد هستند.

رزمجو عنوان کرد: در سال جاری تمام دنیا شاهد به زانو نشستن یکی از قدرت های ظاهری جهان در برابر قدرت نیروی های سپاه ایران اسلامی که نشات گرفته از قدرت الهی است بودند و دشمنان ما امروز از این قدرت هراس دارند.

وی با بیان اینکه قدرت نیروی دریایی سپاه لرزه بر اندام قدرت های استکبار جهانی انداخت و آن را تحقیر کرد بیان کرد: در حادثه 22 دی ماه سال سالی بالغ بر 13 هزار صفحه اطلاعات از لب تاپ، جی پی اس و نقشه های آنها استخراج شد و بالغ بر 550 صفحه این اتفاق بازتاب جهانی داشته که به یک کتاب تبدیل شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با عنوان اینکه طبق قانون جهانی جمهوری اسلامی ایران حق مصادره لوازم نظامیان آوریکایی را داشت خاطر نشان کرد: تمامی لوازم نظامیان تحویل داده شد و هیچ چیز از نظامیان دستگیر شده مصادره نشده است.

رزمجو بیان کرد: پس از این حادثه آمریکا خواستار دلیلی برای شکایت از ایران به شورای امنیت بود اما برخورد نیروهای ما وصحبت های خود نظامیان دستگیر شده به گونه ای بود که بهانه ای را برای شکایت پیدا نکردند.

وی در خصوص دستگیری صیادان ایران توسط دولت کویت بیان کرد: برخی صیادان مقررت را رعایت نمی کنند و دولت کویت برای امنیت کشور موظف به دستگیری آن ها است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خطاب به صیادان بوشهر گفت: اگر صیادان به قوانین آگاه باشند و آنها را رعایت کنند هیچ مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =