خودکشی خلبان عامل سقوط هواپیمای «جرمن‌وینگز» در کوه‌های آلپ است یا نه؟

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که خلبان پرواز «جرمن‌وینگز» مشکل روانی داشته است و احتمالا خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از مشخص شدن مشکلات روانی گزارش نشده خلبان آلمانی که سال گذشته با هواپیمایی در کوه های آلپ سقوط کرد و منجر به مرگ 150 نفر از جمله دو خبرنگار ایرانی شد، مسئولان فرانسوی پیشنهاد داده اند تا تحقیقات پزشکی جدی تری دراین باره انجام شود.

البته در روزهای نخست پس از سقوط این هواپیما، گفته شد که خلبان، افسردگی داشته است. اما مرکز تحقیقات حوادث هوایی «بی ای ای » گفت که دو هفته قبل از حادثه یک پزشک به هواپیمایی «جرمن وینگز» پیشنهاد کرد تا خلبان این هواپیما آندریا لوبیتز به بیمارستان روانی ها برود.

محققان بر این باورند که لوبیتز که سابقه افسردگی هم داشته است، کابین هواپیما را قفل کرده و به شکل عمدی عامل سقوط هواپیمای خود شده است.

«بی ای ای» در آخرین گزارش خود امروز گفت که نه لوبیتز نه هیچ کدام از دکتر هایش بیماری او را به شرکت هواپیمایی گزارش نکرده اند.

این گزارش همچنین برای سازمان جهانی بهداشت و کمیسون اروپا پیشنهاد کرده که قوانینی را بگذارند تا پزشکان ها در مواقع مواجه با بیمارانی که امنیت عمومی را تهدید می کنند اطلاعات خود را با مسئولان به اشتراک بگذارند.

همچنین «بی ای ای» می گوید هیچ کدام از پزشک هایی که لوبیتز پیش آنها رفته قبول نکردند تا با کارشناسان آلمانی و فرانسوی صحبت کنند.

مدیر «بی ای ای» در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در آلمان و فرانسه پزشک ها، در حد زیاد رازدار بیماران خود هستند. امیدوارم این موضوع مقداری تغییر کند.

منبع: رویترز/ 13 مارس 2016

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =