رئیس سازمان حج در کردستان: برنامه‌ای برای عمره نداریم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 64 هزار نفر سهمیه سال آینده حج تمتع است و براساس مصوبه دولت، عمره مفرده تعلیق است و هیچ برنامه‌ای برای عمره‌گزاران نداریم.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، سعید اوحدی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر حج عربستان باید منعقد می‌‌کردیم که به دلیل علت قطع روابط سیاسی، زمان تعیین‌شده برای ملاقات که 19 اسفند امسال بود، لغو شده است و ما منتظر تجدید نظر دعوتنامه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور پیگیر تاریخ مشخص برای انعقاد این تفاهم‌نامه است، گفت: اولویت ایران قبل از هر چیزی اطمینان از تامین کامل امنیت زائران در سرزمین عربستان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج فریضه واجبی است و هر روزه سوالات زیادی در زمینه برگزاری این فریضه الهی و اعزام‌ها از سوی هموطنان از سازمان حج و زیارت می‌شود، خاطرنشان کرد: حج و زیارت براساس رسالت اصلی خود برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اعزام حجاج خواهد داشت ولی در کل منتظر اعلام موعد ملاقات تفاهم‌نامه از طریق دستگاه دیپلماسی کشور هستیم.

اوحدی افزود: وضعیت برنامه‌های سازمان در زمینه اعزام حجاج تمتع را به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: بر اساس سهم تعیین‌شده در کنفرانس اسلامی کشورهای اسلامی که به ازای هر یک‌هزارم نفر جمعیت به هر کشور سهم خاص تعلق می‌گیرد، سهم کشور ایران نیز در حج تمتع سال آینده 64 هزار زائر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    4 4
    انشالله با حضور مجلس اصلاح طلب روابط دو کشور از سر گرفته شود م فیش عمره سال نود نوشتیم و تا بحال زیارت خانه خدا مشرف نشدیم باید برای این 4 میلیون ودیعه گذار عمره فکری بکنند و تصمیمی بگیرند زیارت هم سیاسی شد ای خدا