۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
آیا لیلا حاتمی خودش را له کرد؟

کتایون کیخسروی

چهره‌های سینمایی و در درجه اول بازیگر جماعت تا یک جایی سلبریتی به حساب نمی‌آیند و تا اینجا همه چیز خوب است. تا وقتی خبری از جایزه در فلان جشنواره داخلی و خارجی نباشد و تصویرت به عنوان یک چهره هنری روی جلد یکی از مجله‌ها نرفته باشد ارتباط با رسانه و خبرنگار اتفاق فوق العاده‌ای است و می‌تواند پلی برای دیده شدن یا حداقل بهتر دیده شدن باشد. البته داریم بازیگران بسیاری در تئا‌تر و سینما که سال‌ها روی بورس بوده‌اند اما به خاطر روابط عمومی ضعیف و فقدان ارتباط با رسانه‌ها اسمی از آن‌ها در راس اخبار نیست و به اندازه‌ای که باید کار‌هایشان برجسته نمی‌شود. این قشر از بازیگران هم دو دسته‌اند. یا خودشان دوست دارند در رسانه‌ها پرحرفی نکنند و برخی دیگر هم تنها به واسطه اخلاق تندشان به تدریج با رسانه‌ها فاصله گرفته‌اند.

اما همه آن‌هایی که در این دو گروه جایی ندارند و اول راه ایستاده‌اند تا یک جایی با هیچ چیزمشکل ندارند و اساسا انسان‌های راحتی شناخته می‌شوند که درجه حساسیتشان روی اعداد پائین تنظیم شده و دنبال پرخاشگری نمی‌روند. برخورد خوش، پذیرش راحت به درخواست برای مصاحبه و پاسخگویی به پرسش‌هایی که شاید برخی از آن‌ها از اساس غلط باشد یا ریشه در تحقیق ناچیز و بی‌اطلاعی مصاحبه کننده دارد - و اهالی سینما کم و بیش با آن درگیر بوده اند- از جمله اتفاقاتی است که بسیاری از بازیگران سینما تا قبل از چهره شدن و رسیدن به درجه سلبریتی بودن هیچ مشکلی با آن‌ها ندارند اما به محض یافتن خودشان روی جلد مجلات و تکثر انتشار تصاویرشان در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک چهره سر‌شناس همه چیز طور دیگری برایشان پیش خواهد رفت.

در واقع برخی بازیگران سینمای ایران به محض رسیدن به چنین درجه‌ای حتی اگر ذاتا خوش اخلاق، ماخوذ به حیا و خوش برخورد باشند مقابل همه چیز و همه کس گارد می‌گیرند و تصور می‌کنند اگر تام اتفاقات روزمره زندگیشان را به شکل قبلی انجام دهند اشتباه کرده‌اند. این رفتار از عینک افتابی زدن در لحظه خروج از منزل و در تمام موقعیت هاو حاضر نشدن در محافل عمومی آغاز می‌شود و کم کم نشانه‌هایش در رفتار و مواجهه با رسانه‌ها به مخاطب انتقال پیدا می‌کند تا جایی که هوادار قدیمی تصور می‌کند، فلان چهره محبوبش برخلاف آنچه از دور می‌بیند به آندازه عمل و هنرش او را جذب خود نمی‌کند.

لیلا حاتمی که از دل یک خانواده هنری و کاملا محبوب بیرون آمده و از کودکی با سینما بزرگ شده طی سال‌های اخیر به واسطه بازی‌های درخشان و بلوغ هنری و البته سبک زندگی‌اش تبدیل به چهره‌ای محبوب در سینما شده و طرفداران بسیاری دارد. حاتمی را طی سال‌های اخیر به واسطه نقش‌هایش و البته آنچه از خودش دریافته‌ایم فردی آرام، ساده و متین دیده‌ایم که برای جا گرفتن در قلوب مخاطبان سینما و حتی عامه مردم به اندازه کافی شانس داشته و می‌توان عوامل متعددی برای محبوبیتش پیدا کرد.

بااین حال همین چهره محبوب در برخورد و مواجهه با رسانه‌ها به اندازه آنچه از او سراغ داریم با نشان دادن واکنش‌های عصبی و پرخاشگرانه علامت تعجب بزرگی مقابل چهره دوستدارانش قرار داده که «واقعا این لیلا حاتمی خودمان است؟‌‌ همان لیلای کوچک دلشدگان؟‌‌ همان لیلای آرام لیلا؟‌‌ همان دختری که قرآن خواندنش بالای سر رزمنده مجروح، مخاطب سینما را به سمت قرآن می‌کشاند؟‌‌ همان زن مظلوم و مهجور پرسه در مه، دوارن عاشقی و خیلی از فیلم‌هایی که در تکرار خودش هم شیرین بود یا آنچه در «من» ایفا کرده؟»

لیلا حاتمی برای مصاحبه وسواس دارد و خیلی سخت گفت‌و‌گو می‌کند. او دنبال پرسش‌های اساسی است چرا که احتمالا می‌خواهد پاسخ‌های اساسی برای مخاطبان حرف‌هایش ردیف کند و حتما به همین خاطر است که به سوال‌های سطح پائین و اشتباه - به زعم خودش - پاسخ نمی‌دهد یا جوابی برای آن‌ها ندارد. تا اینجای کار ایرادی نیست و می‌شود این مشکل را به شکل متمدنانه تری حل کرد اما پرخاشگری و حمله به مصاحبه کننده در کجای فرهنگ روابط بین چهره‌ها و رسانه‌ها قرار دارد که باید شاهد بروزچنین ناهنجاری از بازیگری مطرح باشیم؟

جایی از مصاحبه حاتمی می‌گوید حوصله دارد - که می‌دانیم ندارد و شاید بهتر بود در آن شرایط عصبی تن به مصاحبه نمی‌داد - و حالا که آلوده‌اش کرده‌اند باید خبرنگار مصاحبه را ادامه بدهد تا له شدن آلوده شدن خانم بازیگر تلطیف شود. پرسش اساسی اما اینجاست. چه کسی و چرا قصد له کردن و آلوده کردن شما را داشته و چرا از پاسخ‌های سر بالا و اعتراض و قهرهای خودتان چنین برداشتی داشته‌اید؟
لیلا حاتمی امروز قصه ما احتمالا نمی‌داند یا شاید فراموش کرده که بعد از اتفاقات کن، وقتی آلوده حاشیه سازی‌های تندرو‌ها و کج اندیشان افراط گرا شده بود، همین رسانه‌ها پشتش درآمدند و نگذاشتند هجمه‌ها محاصره‌اش کند. احتمالا آن روز اگر همین بلندگو‌ها مقابل صورتش ردیف می‌شد تا حقانیتش را ثابت کند از سر بی‌سوادی خبرنگاران ردیف نشده بود و حالا که همه چیز آرام شده و محبوبیت حباب امنی پیرامون خانم بازیگر ایجاد کرده، می‌شود به رسانه و خبرنگارش تاخت که چرا وقتی من حوصله ندارم، اصرار دارید تا از من مصاحبه بگیرید؟

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    احسنت به این قلم زیبا. واقعاً متأسفم برای ایشان. بی ادبی ایشان هیچ توجیهی ندارد.
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      این ها هم آدمن بخدا. مثل من و شما گاهی عصبانی و بی وصله میشن، گاهی وصله ندارن، و هزار چیز دیگه بنظرم این مشکل فرهنگی ماست که آدم های معروف رو چه هنرمند، چه ورزشکار، چه سیاست مدار و.. غیر عادی میدونیم و دور سرشون یه هاله مقدس تصور میکنیم.
    • بی نام GB ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      40 23
      «قلم زیبا» :ولی این قلم الان که به دید شما خوش امده زیبا هست و اگر از خانم حاتمی بپرسند اصلا زیبا نیست اگر روزی که روز خوبی برات نبوده و بچه ات یا عزیز ترین شخص زندگیت بیاد سراغت و بخواد باهات حرف بزنه ولی تو خوصلش و نداشته باشی چی میشه؟ همین مسیله پیش نمیاد؟؟ ایشون یا هر شخصیت معروف دیگه قبل از معروف بودن انسان هست و همه ما یک ظرفیتی داریم و بیشتر از اون فشار بیاد منفجر میشیم حالا این شخصیت های خاص بیشتر توی دید هستند. ولی مشکل عمده ما این هست که هر شخصی که معروف میشه تبدیل به بت میشه و این بت حق شکسته شدن نداره ؟؟ تمام شخصیت هایی که ایشون در نوشته نام بردن شخصیت داستانی هست و نه شخص لیلا حاتمی. مشکل نویسنده این هست که لیلا حاتمی رو با شخصیت فیلمها اشتباه گرفته
  • سید ح A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    لیلا حاتی درست می گوید.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      30 89
      حاتی نه حاتمی.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    144 7
    عصبيت و پرخاشجويي در جامعه بالا رفته و به طيف سينماگران هم سرايت كرده نامه اخير پرستويي به افخمي، نوشته هاي تند بهروز افخمي و فحاشي بهنوش بختياري به فالوئر بي ادب صفحه اينستاگرامش نمونه هايي هستند بر صحت اين ادعا.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    باز هم یک قضاوت همه و هیچی. اگر لیلا حاتمی چندبار دیگه هم همین رفتار رو داشت می تونستیم بشینیم و بکوبیمش که چه و چه اما با یک مصاحبه که در اون خطا کرده ، باید بگیم لیلا سفید بود حالا سیاه شد؟ لیلا حاتمی نه به اون سفیدی اول متن شما بوده و هست و نه به سیاهی آخر متن. یکی است مثل من وشما
    • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      1 0
      همچین سفید هم نبود.. یادمه با ایشون کلاس زبان می رفتم تو سفارت اتریش، اصلا زورش میومد سلام کنه با ما همکلاسی ها.
  • بی نام US ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    آلبته هنرمندان هم انسان هستند و گاهی مشکلات زیادی دارند و بایددرکشون کرد
  • نیما A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    حرکت خانم حاتمی رو تایید نمی کنم ولی شما هم بس کنید دیگه. هی کش میدید قضیه رو. خدا نکنه شما خبرنگارا و رسانه ها با کسی ضد شین. خاهش میکنم چاپ کن.
    • کورش IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      40 77
      عزیر من این کش دادن قضیه نیست. به نظر من خانم حاتمی و کلا کسانی که زندگیشان و کارشان وابسته به میزان اقبال مردم از آنهاست، نباید به هیچ کسی دیدی از بالا به پائین داشته باشند. اگر پیگیر این قضیه نباشیم این دید و توهم تا همیشه باقی می ماند. نمونه اش آقای مانی حقیقی
    • آرش IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      13 20
      خانم کیخسروی عزیز... اولا در کجای دنیا هنرپیشه ای به علت عدم شباهت و یا کمبود شباهت به نقش هایش مواخذه شده؟ دوما هنرپیشه جماعت باید همیشه اعصاب مصاحبه داشته باشه چون خبرنگار جایی ازش حمایت کرده؟ سوما خبرنگار و رسانه درسته که از ایشون حمایت کرده ولی در مرتبه بالاتر از هنر، عدل و انصاف حمایت کرده در برابر کج اندیشی. چه منتی است به هنرپیشه؟؟ کلا با متن فوق خیلی مشکل دارم
  • بی نام RO ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    وقتی میگن شما من رو له کردید نشون میده که ایشون از اینکه در موقعیتی قرار گرفتند که با کمی تندی با مخاطبشون صحبت کردن خودشون بیشتر ناراحت هستن. لطفا سعی نکنید که شخصیت ایشون رو با یه مصاحبه در شرایط خاص ترور کنید
  • بی نام RO ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    63 12
    هرکسی بعضی وقتا ممکنه حوصله نداشته باشه و شرایط رو برای حمله بدخواهان فراهم کنه
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    28 61
    ایشون همیشه در موقعیت بدی قرار دارند و رفتارشون بده
  • سمیه IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    42 74
    این خانم تو سوپر مارکت هم با مردم دعوا میکنه من به چشم دیدم
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    42 32
    این خانم کیخسروی با همه بازیگرا بده یه بارم راجبه مهران مدیری بد نوشته بود
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    33 51
    عالی بود چه قلم زیبایی مرسی
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    28 14
    آقای نیما مردم باید با شخصیت واقعی هنرمندا آشنا بشن دلیل نداره چون هنرمندن به خودشون اجازه هر رفتاری رو بدن
  • مهدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    67 33
    فایل صوتی مصاحبه موجوده اگر گوش بدید کاملأ مشخصه که خانم حاتمی از بیسوادی و ضعف مصاحبه کننده به ستوه اومدن حق با خانم حاتمیه
  • تارا A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    36 30
    من مصاحبه های اخیر ایشون رو تو مجلات 24 و فیلم خوندم. با عرض معذرت از همه دوستان خیلی خیلی خیلی عجیب و هذیان وار بودن . همه جملات ناقص و عجیب و بیمعنا بود و استفاده از جملاتی مانند "من این ریختی دوست دارم " " بنظرم این ریختی خوشگلتر بود" تنها جملاتی بودن که میشد تو مصاحبه ها ازشون معنی استخراج کرد و بقیه کاملا بی سر و ته بودن.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    48 57
    کلا اکثر ایرانی ها تا به یه جایی میرسن 180 درجه خلق و خوشون عوض میشه و مغرور میشن. حتی ادمی من دیدم به مسافرت خارجی که رفته فکر کرده خیلی مهم شده چون رفته فلان جا سخنرانی کرده و تغییر اخلاق داده و این قضیه بین خانومها خیلی بیشتر به چشم میخوره. به نظرم وضع فرهنگیمون نیاز به کار بسیار داره اگر سفرنامه شاردن رو بخونید ایرانی ها رو در دوره صغفویه بخوبی توصیف کرده و میشه فهمید چرا اینطوری هستیم
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      23 42
      منفی دادنتون واقعیت رو عوض نمیکنه فقط نشون میده حرف من درست بوده که ناراحتتون کرده
    • پيمان پند A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      7 16
      عزيز من شما طوري ميگي كسي تا به يه جايي ميرسه انگار ليلا حاتمي نهايتا 23 ساله كه وارد اين حرفه شده. ليلا حاتمي كه از زمانيكه به دنيا آمد در خانواده اش شهرت رو ديد. در ثاني مگر ما ميدونيم اون بازيگر كه يك شهروند روي همين كره خاكي هست در روز با چه مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنه يا اصلا ما چرا دوست داريم تو فرهنگ غلط خودمون هنرمندان رو آدمايي تو زرورق بدونيم؟ مگر اونا از ما نيستن و طبيعيه كه اونا هم عصبي ميشن. اون هم تو جامعه ايكه سر چهارراه هايش هر روز گروهي از مردم به دعوا و خشونت مي پردازند
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      17 11
      پیمان پند اگر خانواده ایشون معروف نبودن ایشون مشهور میشد؟ بعد خداوکیلی در جامعه ما کسانی که چه یک شبه چه با زحمت به جایی میرسن رفتارشون و حرکاتشون تغییر نمیکنه؟ من مصاحبه این خانوم رو خوندم همه جوابهاش حمله به سوال کننده بود. اگر حوصله مصاحبه نداریم یا اون روز به هر دلیلی حالمون و وضع مزاجیمون خوب نیست یه معذرت خواهی کنیم و مصاحبه نکنیم که این همه مصاحبه زشت و زننده ای از اب دربیاد ضمن اینکه جایزه نوبل گرفتن هم حتی دلیل نمیشه که یک فرد بیاد و دیکتاتور بازی برای بقیه دربیاره چه این خانوم چه بنده چه هر فرد دیگه. جنبه موفقیت ما ایرانی ها نداریم و این اثبات شده است. منفی دادن هم باعث نمیشه یک واقعیت عوض بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    46 61
    جای تاسف داره سوپراستار سینما برخوردش با قشر زحمتکش جامعه این باشه
  • الهه A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    57 30
    همین مقاله شما نشان از رفتار غیر حرفه ای و غیر متمدنانه ای دارد که سعی در تخریب چهره های بقول خودتان سلبیریتی دارید...با بالانس آنهمه منش و رفتار آرام و در خور تحسین میتوان بعضی رفتارها را قابل اغماض تصور کرد و رد شد...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    44 58
    موندم کارگردانا چطور با این اخلاقای بعضی بازیگرا کنار میان
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    16 41
    آفرین
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    44 30
    خودش خودش رو له کرد بعد میگه شما منو آلوده کردین
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    45 28
    تو رو خدا انقدر ذوب در بازیگرا نباشید واقیت رو قبول کنید هیچ کس حق چنین برخوردی رو نداره
  • رضا A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    42 49
    واقعا بی جنبه است
  • عارف A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    41 18
    من قصد دفاع از کار لیلا حاتمی رو ندارم. ولی بپذیریم که اون هم آدمه، مثه همه ی ما ممکنه یه روزایی خوب و یه روزایی بد باشه حالش. چرا همیشه این میل شدید به قهرمان و یا ضد قهرمان سازی داریم؟ چرا از یک برخورد یک بازیگر حالا چه برخورد خوب یا چه بد اینجوری قصد تحلیل و آنالیز داریم؟ عجیبه این میل شدید ما ایرانی ها برای تحلیل های یهویی و عجله ای
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      16 7
      مسئله اینه که ایشون بار اولشون نبوده
  • هاشم A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    56 52
    درود خدا بر لیلا حاتمی عزیز. من طرفدار ایشونم. خبرنگار ها بد برخورد کردن.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    39 34
    درسته ایشون فراموش کردن به خاطر اتفاق جشنواره کن چه طور همه حامی ایشون بودند. رفتارشون خوب نبود.
  • هلیا A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    8 12
    لیلا حاتمی هم یک انسان است و بالطبع همیشه یکجور نیست ولی در کل ایشان را بسیار دوست دارم و گرامی می انگارم .
  • ساعی A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    6 5
    لطفا فراموش نکنید خبرنگارا چقدر و در چه شرایطی از هنرمندا حمایت میکنن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    17 4
    اونی که من وشما تو فیلما میبینیم فیلمه اخلاق واقعی همینه که از اونا توجامعه میبینم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    12 9
    خانم حاتمی از بازیگران مورد علاقه بنده است. به نظرم هر شخصی ممکن است زمانی بی حوصله باشد و عکس العمل تندی نشان دهد. اما امیدوارم ایشان به عنوان بازیگری فرهیخته توضیحی درباره رفتار اخیرشان ارائه دهند و از خبرنگاران و طرفدارانشان دلجویی کنند.
  • بی نام RO ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    13 12
    ما که آنجا نبودیم و اصلا نمی دانیم اصل قضیه چه بوده، تازه اگر صحت هم داشته باشد، چیزی از ارزشهای این بازیگر کم نمیکند. حالا بنده خدا یکبار عصبانی شده، شماها به بزرگی خودتان ببخشید
  • بی نام RO ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    8 22
    خانم لیلا حاتمی ثابت کرده که جنبه مشهور بودن و محبوب بودن رو داره مگر اینکه چشم تنگ حسودان یک بیحوصلگی کوچیک رو بزرگتر از اون همه متانت و وقار در سی سال اخیر جلوه بده.
  • بی نام RO ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    10 18
    خانم حاتمی ثابت کرده سرش به کار و زندگی خودشه و جوگیر نیست که فک کنه از بقیه مردم بالاتره و به خاطر همین هم هست که محبوبیت داره. شما هم با محبوبیت ایشون مشکل داری و آسمون ریسمون میبافی
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    17 9
    «واقعا این لیلا حاتمی خودمان است؟‌‌ همان لیلای کوچک دلشدگان؟‌‌ همان لیلای آرام لیلا؟‌‌ همان دختری که قرآن خواندنش بالای سر رزمنده مجروح، مخاطب سینما را به سمت قرآن می‌کشاند؟‌‌ همان زن مظلوم و مهجور پرسه در مه، دوارن عاشقی و خیلی از فیلم‌هایی که در تکرار خودش هم شیرین بود یا آنچه در «من» ایفا کرده؟» آفرین چه خوب گفته نویسنده این مطلب
  • amir IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    7 8
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    21 7
    به نظرم خود شما روزنامه نگارا اینا رو بزرگ کردین دستپخت خودتونه حالا بیاین جمعشون کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    16 7
    همیشه از خوندن مطالب شما لذت میبرم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    18 9
    دمتون گرم حداقل شجاعت اینو دارید واقعیتا رو منتشر کنید تا مردم هم بدونند گول ظاهر آرام هر کسی رو نخورن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    21 9
    جنبه شهرت نداشتن ظاهرا
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    22 10
    جنبه شهرت رو باید از امثال اصغر فرهادی و شهاب حسینی یاد بگیرن
  • عبدالله قسمت 1 A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    18 9
    نه نشد سرکار خانم کیخسروی به نظرم مغالطه کرده اید. این که خانم حاتمی در گفت و گویی به مصاحبه کننده تاخته و سر بالا جواب داده و آن گونه سخن گفته که سبب شده تا سرکارِ عِلیه دست به نوشتن بزنید, به نظرم دلیل این نیست که خودشان را در حبابی امن بر اساس شهرتبپندارند. قضیه ساده است به نظرم. خانم حاتمی که با خواندن حرف هایشان من به خود نگفتم " واقعا این لیلا حاتمی خودمان است؟‌‌ همان لیلای کوچک دلشدگان؟‌‌ ..." یک انسان است که از قضای روزگار در همین جامعه ی پرخاشگر ایران خودمان زنده گی می کند. از این رو وقتی حرف هایشان را خواندم به خودم گفتم : چه قدر خسته است و چه خشمی را در تمام این مدت در خود نهان داشته. مثل خودم مثل خود شما و میلیون ها نفر هم میهن دیگرمان.
  • عبدالله قسمت دوم نظر A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    13 7
    ما اکثرمان خسته ایم و خشمگین. دلایل خشم ما شهرت نیست. در بسیاری مواقع می بینیم که عوامل محیطی ما سرجای خودشان نیستند و شرایطی حکم فرما است که ناخوشآیند است. اما به دلایلی خشم را در خود فرو می بریم تا هنگامی که دیگر از فرو بردنش ناتوان شویم و بعد... به گمانم خانم حاتمی نه به خاطر رفتنش به مراسم اسکار و نه یه خاطر شهرتش و نه به خاطر فرانسه دانستنش و نه به خاطر انتسابش به خانواده ای اهل هنر مغرور و پرخاشگر نشده. سرور ارجمندم خانم کیخسروی گرچه نوشته ی شما را اندکی ناسزاوارانه یافتم و عنوان نوشته را بی ادبانه و با دیدگاه هایتان ناموافقم اما به حکم ادب در برابرتان سر تعظیم فرو می آورم که دست به نقد دارید. این خود در زمانه ی ما گنجی است کم یاب. از شما سپاس گزارم.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    16 3
    نویسنده عزیز، اگر امثال شما این آدم ها رو بزرگ نکنند چنین برخوردهایی اتفاق نمیفته این برخوردها به دلیل غرور کاذبیه که از بزرگ نمایی های رسانه ها به وجود میاد. فرقی نمیکنه سحر قریشی باشه یا لیلا حاتمی...
  • رامين IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    12 1
    خيلي از آدمهاي معروف حتي حرف زدن بلد نيستند و اصلا ادبيات ندارند نمونه اش همين آقاي اكبرعبدي كه توتلوزيون گندزد و خيلي كس هاي ديگه.به نظرمن همكاراي ما خصوصا توي نشريات زرد خيلي اينها را بزرگ مي كنند.بزرگ بودن جنبه مي خواد