عقاب آسیا می گوید:«بازیکن، پیشکسوت خود را می‌بیند و نگران آینده می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛احمدرضا عابدزاده مشكلات فوتبال را مديريت اشتباه مي‌داند و معتقد است اكثر مديران فعال در اين رشته نه تنها فوتبالي نيستند بلكه با اقتصاد هم غريبه‌اند. با چهره محبوب فوتبال ايران گفت‌وگويي انجام داديم كه مي‌خوانيد:

* اين فصل هم خيلي از باشگاه‌ها درگير مشكلات اقتصادي هستند و كار تيمي نظير پرسپوليس به اعتصاب كشيد.

ببينيد من قصد انتقاد از مديران باشگاه‌ها را ندارم ولي مديري كه نمي‌تواند درآمدزايي كند يعني كار اقتصادي بلد نيست كه مي‌آيد و بدهي ميلياردي روي دست باشگاه مي‌گذارد و مي‌رود. چرا امروز بايد باشگاه‌هاي بزرگ كشور بالاي 40، 50 ميليارد تومان بدهي داشته باشند؟ چرا فدراسيون فوتبال پول ندارد كمپ تيم‌هاي ملي را بازسازي و چمن آن را عوض كند؟ اقتصاد كشور فعلاً مشكل دارد كه مي‌دانيم ولي شخصي كه قبل از ليگ مي‌شود مدير باشگاه خيلي راحت رقم درشت در قراردادها مي‌نويسد، امضا مي‌كند و بعد هم مي‌نشيند از يك منبع دولتي يا شبه‌دولتي پول بگيرد و خرج كند، در واقع مديريت هزينه و بالا آوردن بدهي زياد مشاهده كرده‌ايم. بازيكن و مربي وقتي قرارداد مي‌بندد براي دستمزدش برنامه مي‌ريزد چون مي‌داند عمر فوتبالش محدود است، چون مي‌بيند الان كه چند پيشكسوت با كلي افتخار و احترام مشكل مالي دارند و هيچ‌كس قدمي برنمي‌دارد نگران آينده‌اش مي‌شود و مي‌خواهد آينده‌اش را بسازد.

* اعتصاب مي‌تواند حلال مشكلات باشد؟

اعتصاب براي نشان دادن اعتراض است اما بازيكنان پرسپوليس يا استقلال نبايد اين كار را انجام بدهند چون باعث نگراني هواداران‌شان مي‌شوند. صد درصد حق با مربي و بازيكنان است، آنها دستمزدشان را مي‌خواهند ولي هوادار گناهي نكرده كه به يك تيم دلبستگي دارد.

* بحران پرسپوليس مي‌تواند در عملكرد فني اين تيم تأثير بگذارد؟

وقتي اعصاب بازيكن به هم بريزد تمركزش را از دست مي‌دهد و قطعاً در عملكرد بازيكن و نهايتاً تيم تأثير مي‌گذارد. اميدوارم مشكل ايجاد شده را برطرف كنند تا پرسپوليس روند خوبي كه پيدا كرده را ادامه بدهد. از ابتداي فصل گفتم اين تيم جوان پتانسيل بالايي دارد و البته مربي خوب، كاربلد و به مرور بهتر مي‌شود، چنانچه ديديم در نيم‌فصل دوم نتايج بهتري گرفتند و همين الان شانس قهرماني دارند. به نظرم براي قهرمان شدن، خود اعضاي تيم بايد فعل خواستن را صرف كنند. اگر بازي‌هاي‌شان را ببرند مي‌توانند به اين عنوان دست پيدا كنند و مطمئن باشند خوشحالي، افتخار و سودش براي خودشان است و هوادار فقط سود عاطفي مي‌برد.

* شنيديم در شمال كشور فست‌فود زده‌ايد؟

امروز غروب افتتاحيه مغازه‌ام در متل‌قو يا همان سلمان‌شهر است و تعدادي از رفقايم نيز در مراسم افتتاحيه شركت مي‌كنند. بالاخره بايد كار كرد. من هم 3 شغله شده‌ام (خنده). هم مربيگري مي‌كنم، هم كار خدمات بيمه و هم يك فست‌فود در شمال كشور دارم.

* چطور مي‌رسيد به اين همه كار؟

(خنده) از 6 صبح تا 9 صبح در باشگاه ورزش مي‌كنم و شاگردانم را تمرين مي‌دهم بعد مي‌روم سراغ كارهاي دفتر بيمه. ولي از امروز بايد به اين فكر باشم چطور هفته‌اي دو، سه روز بالاي سر كار در مغازه باشم. در هر صورت من از كار زياد و فعاليت لذت مي‌برم و از يك جا نشستن بيزارم. هر كسي يكسري اميال و سليقه دارد. من ورزش، كار و فعاليت را مي‌پسندم.

* براي آنهايي كه دوست دارند عابدزاده را در قامت مربي روي نيمكت يك تيم ببينند چه صحبتي داريد؟

فعلاً شرايط كار فراهم نيست اما در كنار فوتبال هستم و هموطنان عزيز را در كوچه و خيابان مي‌بينم. اگر شرايط مربيگري مناسب و مهيا بود كار مي‌كنم در غير اين صورت بيكار نيستم و به امور خودم مي‌رسم.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =