الهه خسروی‌یگانه

مانی حقیقی: چه لذت عمیقی میبرم از پاسخهای شفاف لیلا حاتمی به سئوالهای احمقانه خبرنگارهای دوزاری. 

این جمله را باید با طلا بنویسند، و همان طور که می‌گویند بیت آن شیخ اجل ، «بنیآدم اعضای یک پیکرند» را … بر سر در سازمان ملل زدهاند، جمله این شیخ اجل را هم بر سر در دانشکده روزنامهنگاری بزنند تا دیگر همه چیزمان به همه چیزمان بیاید. 

 و که گفته است شترسواری دولا دولا نمیشود؟ میشود! اصلا وضعیت این روزهای همه ما مصداق روشن همین حرف است چرا؟ چون شما در مملکتی زندگی میکنید که کارگردان سینمایش برای اطلاعرسانی درباره فیلم تازهاش یا موضعگیری پیرامون فلان اتفاق و جوابیه دادن به فلان کس، دست به دامان خبرنگارانی میشود که از نظرش دو زاریاند. این دولا دولا شترسواری کردن نیست؟ 

البته که ما دوزاری هستیم آقای حقیقی. چرا نباشیم؟ وقتی داریم در چنین وضعیتی با چنین آدمهایی کار میکنیم؟ وقتی که سعی میکنیم (و از شما چه پنهان خیلی هم سعی میکنیم) از برخی چهرههای فرهنگی کشورمان تصویری منزه نشان دهیم. آدمهایی که طلب همه ناکامیها، شکستها و مشکلاتشان را لابد از ما میخواهند. دوزاری اگر نبودیم تحریریه و نوشتن و خون به جگر شدن و بیکار شدن و همان حقوق اتفاقا دو زاری را میگذاشتیم کنار، به یاد شخصیت نمایشنامه «آی با کلاه، آی بیکلاه»  غلامحسینخان ساعدی، روی ایوان میایستادیم و در حالی که دستمان را تکان میدادیم به تاسی از شما فریاد میکشیدیم: همه تون دوزاری هستید، همه تون! 

هشت سال تمام از دست مردی حرص خوردیم که اتفاقا همه را دوزاری میدید. او هم روی جایگاه ایوان مانندی ایستاد (توی همین میدان ولیعصر) و به هر کس که خاطرش را مکدر کرده بود گفت دوزاری! تازه همهاش این نبود. هشت سال تمام با تعجب به صفحه تلویزیون نگاه کردیم و چیزهایی درباره لولوها و آب ریختن بر اعضا و جوارح سوخته شنیدیم و فکر کردیم این مورد، استثناست، آن هم در سرزمینی که الفبایش را با «ادب آداب دارد» بهمان یاد دادهاند اما حالا میبینیم ویروس بیادبی و فحاشی ظاهرا مثل همین ویروس آنفولانزای خوکی که بیسروصدا دارد آدم میکشد چنان پخش شده که ناگهان خودش را در ادبیات کسی نشان میدهد که فکر میکردی جزو منتقدان آن وضعیت و موقعیت باشد. دوزاری بودیم که از این فکرها کردیم، شما که حتما به بزرگواری خودتان می‌‌بخشید!

اما اجازه دهید همین طور که دارید عمیق لذت میبرید، بگویم این پرسشهای همکاران من نیست که احمقانه به نظر میرسد، احمقانه وضعیتی است که ما در آن گرفتار شدهایم. احمقانه، فرهنگی است که در آن بیادبی، تخطئه، توهین و تمسخر، جزو بدیهیات شده جوری که بعد از خواندن سخنان گهربار شما دیگر حتی جان و رمقی برای اظهار تعجب و تاسف هم باقی نمانده است. 

زحمت کشیدهاید، معرفت به خرج دادهاید، مرام وسط گذاشتهاید (ببخشید، این، ادبیات من نیست اما ظاهرا سلیقه شما در انتخاب کلمات، همین لحن را میپسندد) خلاصه برای حمایت از همکارتان چند کلمهای قلمی کردهاید. نمیدانم چرا یا چقدر از دست خبرنگاران دو زاری عذاب کشیدهاید که حالا دارید این طور عمیقا لذت میبرید اما واقعا لازم است برای صحه گذاشتن بر حقانیت یک دوست، با پیشپاافتادهترین الفاظ درباره طرف دیگر ماجرا حرف زد؟ و لابد تازه آن را هم سندی دانست بر رکگویی، شجاعت، ایستادن در برابر باد، مری، جاناتان و باقی قضایا؟ 

در هر صنفی استثناء پیدا میشود. در صنف ما هم ـ که البته دیگر صنف نیست چون نه خانه دارد نه انجمن و نه هیچ چیز دیگری ـ ممکن است آدمهایی پیدا شوند که آبروی هر چه خبرنگار است را ببرند. همان طور که خیلیها آبروی کارخانهدار و کارگر و نماینده مجلس و پزشک و باقی چیزها را میبرند. اما راستش را بخواهید ماجرا آنقدر ابزورد است که مرغ پخته هم خندهاش میگیرد و عمیق لذت میبرد، چه برسد به شما. 

یک فیلمسازی تصمیم گرفته برای فیلم هنوز نساختهاش غیرمستقیم و بیهزینه تبلیغ بکند. خب چه کار کند؟ گوشی را برمیدارد، زنگ میزند به چند خبرنگار که لطفا تشریف بیاورید پشت صحنه از فیلم هنوز ساخته نشده ما گزارش تهیه کنید. دستمزدش هم دو زار… ببخشید، نه، مصاحبه ستاره فیلم با خبرنگاران است. 

اینجاست که گره داستانی ایجاد میشود. ستاره فیلم به هر دلیلی حوصله مصاحبه ندارد. خبرنگاران نه فیلم را دیدهاند نه از قصه خبر دارند نه میدانند چه اتفاقی در فیلم افتاده است. یک داستان یک خطی از همانها که این روزها پشت جلد سیدیهای سوپرمارکتی مینویسند دستشان دادهاند. از همینها که مردی پشت پنجره ایستاده است و به خیابان مینگرد … یا زنی در آشپزخانه به چاقو زل زده است … (بس که خدا را شکر فیلمنامههایمان درست و حسابی و پربارند) و تمام. حالا در چنین موقعیتی ستاره فیلم ظاهرا انتظار دارند که پرسشها پربار و پرمحتوا باشد. درست مثل ادبیات و سینمایمان که پرباری از سر و کولش میبارد. خبرنگار هم از آنجا که دوزاری است، هم میخواهد ادب را رعایت کند و چند پرسش از ستاره فیلم بپرسد هم نمیداند اصلا باید درباره چه چیزی حرف بزند؟ نتیجه چه میشود؟ این میشود که خانم ستاره فیلم عصبانی میشوند، خبرنگار هم خجالتزده و ناراحت از قرار گرفتن در چنین موقعیتی تصمیم میگیرد برای یک بار هم که شده گفتوگوی روتوش نشده واقعی را در اختیار مخاطبش قرار دهد. حالا به نظر شما واقعا مقصر کیست؟ خبرنگاری که در این موقعیت قرار داده شده؟ ستارهای که به زور مجبور است مصاحبه کند یا تهیهکنندهای که میخواهد هنوز فیلمش ساخته نشده، اسمش را بر سر زبانها بیندازد؟ 

توضیح واضحات میدهم البته، آن هم وسط لذت عمیقی که شما در حال بردنش هستید، ولی به نظرم از این به بعد ما هم باید شما را الگوی خودمان قرار دهیم. یعنی اگر دیدیم مثلا فلان فیلمساز با رانت و ضابطه میلیون میلیون پول به جیب میزند یا فلان تهیهکننده از سود بانکی پولی که از بیتالمال گرفته، فیلمش را میسازد، حالا نه توی رسانههایمان، لااقل در صفحات همین شبکههای اجتماعی مثلا توئیت کنیم: «چه لذت عمیقی میبرم از جایزه نگرفتن فلان فیلمساز رانتخوار مفتخور در این سینمای احمقانه دوزاری.» همه را با یک چوب راندن که هنر نمیخواهد، میخواهد آقای حقیقی؟ 

این بار اگر خدای ناکرده فیلمتان را جایی مثل حوزه هنری یا هر جای دیگری تحریم کرد و خواستید نشست خبری بگذارید تا منویاتتان را از طریق ما دو زاریها به گوش مردم برسانید، قبل از آمدن به جلسه لطف کنید و یا توی گوشی موبایل یا روی صفحه کاغذی چیزی، چند بار بنویسید: «ادب مرد، به ز دولت اوست». این جوری شاید ما هم دچار احساسات عمیقی شدیم. 

 

 ۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین DE ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    چرا خبرنگاران از خودشان ایراد نمی گیرند و خودشان را نقد نمی کنند؟ 90 درصد خبرنگاران ایرانی با رانت وارد این وادی شدند و با سوالات لوس و بی مزه و البته دوزاری هم اعصاب مخاطب و خواننده را خراب می کنند و هم اعصاب آن هنرپیشه بخت برگشته
    • میلاد A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      جناب خبرنگار، شما دوزاری هستی، نه محمدرضا فروتن.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      43 19
      من هم بسیار لذت بردم از کامنت حسین. خبرنگارانالبته به جز تعدادی نه از نظر سواد و معلومات بالا هستند نه ذره ای خلاقیت تو وجودشون هست فکر می کنند اگه یه ذره پررویی کنند بروند جلوی فلان شخصیت معروف وایستند هر سوال مسخره و بی ربطی که به دهنشون رسید باید بپرسند علی الخصوص وقتی بعضی از این مجریا و خبرنگارای رادیو تلویزیون رو می بینم که چطور سوالای ابلهانه ای که جوابش رو میدونند و یا ربطی به طرف نداره می پرسند تاسف می خورم که چرا عرصه خبرنگاری اینجوری به این سطح پایین رسیده
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      70 3
      آقا میلاد اصلا در متن اسمی از محمد رضا فروتن نیامده متن را خوب بخون بعد نظر بده
    • ، A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      50 0
      محمد رضا فروتن کجای متن بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا اول متن رو بخونید بعد نظر بدهید
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      54 0
      داداش چه ربطی داشت به محمدرضا فروتن؟؟؟اینقدر تشنه جواب دادنی که حتی متن رو نخوندی ببینی چی گفته جواب مانی حقیقی رو داده
    • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      27 52
      اکثر خبرنگارا اختلالات شخصیتی و فرهنگی جدی دارن
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      35 10
      خبرنگارها به خاطر ذات کارشون احتمال زیادی داره دوزاری بشن. مثل بازیگرها یا ورزشکارها
    • zahra IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      19 0
      ميلاد جان متن رو بخون بعد فحش بده پسرم.بچه ها ميلاد تو فحش دادن عجوله.مثل ميلاد نباشيد
  • ali IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    اشكال از هر دو طرف هست، استانه تحملمان را بايد بالاتر ببريم.
    • نظري IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      13 15
      آستانه ؟؟؟؟؟؟؟ مگه چقدر عمر داريم و بدنمان از چي تو اينجا ساخته شده كه آستانه رو بالا ببريم ، مگه آستانه هم مونده بعد از چند سال ؟؟؟؟
    • ali IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      8 0
      شما استثنائاً استانه رو در همين حد هم حفظ كنين كافيه
  • رویا US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    اصلا از مانی حقیقی خوشم نمیاد...خیلی مغرور و حق به جانب حرف میزنه و همیشه دوست داره دیگرانو تحقیر کنه...
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      خانوادگی اینطورن .
  • بی نام GB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    32 26
    ممنون که با مردم صادقین
  • بی نام US ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    کار خانم حاتمی خیلی زشت و نابجا بوده.کار آقای حقیقی از ایشونم زشت تر بوده.باعث تاسفه
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    81 18
    خوب بود...آفرین ..آفرین
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    وقتي پول و موقعيت خانوادگي و شهرت در مقابل بي پولي و سختي و تلاشگر بودن قرار بگيره اين ميشه تو جهان سوم. بيچاره خبرنگاري كه براي ماهي٨٠٠ تومن بدون بيمه و امنيت شغلي بايد بره زير منت و غرور و توهين اين جماعت بي درد و متفرعن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    44 95
    خیلی یه طرفه بود مطلب...مانی حقیقی اینقدر هم بی ادب نیست..حتما موردی بوده که صداش دراومده.به نظرم شما کاملا صنفی نگاه کردید.
  • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    78 70
    این قشر خبرنگار جماعت کلا خیلی از خود راضی اند. هرچی دلشون میخواد میگن توقع ندارن بهشون بگی بالا چشمت ابرو ِ . علی دایی چرا اینجوری گفت / مانی حقیقی ... / لیلا حاتمی ... / کیروش ... / مایلی کهن .../ رئیس جمهور ... / طارمی ... / چرا حجازی گفت 4 تا گوشت کوب دستتون گرفتین افتادین دنبال من و ... خیلی هم سریع بلدن مانور تبلیغاتی علیه شخص خاصی راه بندازن. یه مشت بچه پررو که فقط باید بهشون میدون نداد آفرین بر مانی حقیقی
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      61 45
      اکثر خبرنگارا بی سواد، پر مدعا و بسیار بی ادب هستن هرکسی بهش برخورد خودشو جز اون اکثریت در نظر نگیره یا راه درست تر این که خودشو بالا بکشه
    • بهلول A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      41 6
      آخه آدم حسابی اگر این خبرنگارا نبودن ،شما به جای اینترنت و روزنامه خوانی باید میرفتی تو کوچه خاک بازی می کردی و اون هنرپیشه از خود راضی هم لان باید روحوضی اجرا می کردامنطقی باش نه احساسی
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    77 10
    خبرنگارهای صدا وسیما خبرنگار نیستند. ولی خب بقیه ممکنه آدم های پر تلاشی درشون پیدا بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    85 33
    ای ول خانم خسروی یگانه. مرحبا به این جسارت کلام. از دیروز تا حالا منتظر بودم یکی جواب این کارگردان که خیلی خودش رو دست بالا فرض کرده، بده. من از وضعیت خبرنگارا مطلعم و میدونم که با چه عشقی و بدون هیچ درآمد قابل توجهی دارن کار میکنن و این قابل تقدیر داره. نمی دونم این آقا چه اجازه‌ای به خودش داده که این حرف رو زده، اصلا به اون چه مربوطه اگه میتونه بره یه فیلم درست و حسابی بسازه که مردم رو دو ساعت تو سینما با اون فیلمهای گیج کننده و بی سر وته‌اش، سر کار نذاره.خیلی جالبه، اصرار عجیبی هم داره که تو فیلمشا بگه من فلسفه می دونم و فلسفه خوندم
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    39 3
    خبر نگار اعزامی به رم
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      13 2
      همه پول يامفت صداوسيما نميگيرن اقا يا خانم بي نام.
  • من A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    67 20
    ممنون از نویسنده این یادداشت. حتا اگر خبرنگار دوزاری بی سواد و مقصر باشه. باز این هنرمندان هستند که نیازمند خبرنگارند. پارگراف آخر این یادداشت را باید با طلا نوشت. خبرنگاران بیمه ندارند، حقوق خوب نمی گیرند شرایط سخت کاری دارند و در نهایت باید با ادا و اطوار سوپر استاری که اشباح شده....روبرو شوند.
  • مهدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    برخورد خانم حاتمی خیلی بجا و خوب بوده و به خوبی از پس خبرنگاران بیسواد و دوزاری براومده
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    37 56
    قشر همیشه طلبکار، تنش زا، حاشیه پرست، جنجال ساز و کاملا بی فایده، همین خبرنگاران پرمدعا و تهی هستند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    57 10
    وقتی این افراد بی فرهنگ شدن داعیه دار فرهنگ، مشخصه دیگه وضع فرهنگ جامعه چی میشه
  • بی نام DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    44 13
    عالي بود ممنون
  • بی نام DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    75 20
    اصلا اين نگاه از بالا به پايين ماني حقييقي و ليلا حاتمى قابل درك نيست
  • بی نام DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    2 11
    راستتت میگه اکثر خبرنگارا سواد حرفه ای ندارن و معمولا وقتی کار دیگه ای گیرشون نمیاد میان خبرنگار میشن مخصوصا خبرنگارای هنری که افتضاح هستن دنبال خبرای الکی و با چهار تا خواننده یا بازیگر جوگیر در ارتباط هستن فکر میکنن خبریه. از داستاناشونو بیا خونمون مصاحبه و باقی داستاناش که دیگه بگذریم
  • امید US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    34 0
    جناب حقیقی و خانم حاتمی که در اوج فرهنگ و هنر به سر می‌برید خیلی دلم می‌خواست بدونم اگه اون پدربزرگ و پدر مادر رو نداشتید الان چی بودین
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      11 0
      میخوامت عزیز گل گفتی
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    26 7
    از پدرش فقط گستاخى رو ياد گرفته اين آقا
  • یک خبرنگار IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    27 3
    اینا که اومدن اینجا از خبرنگارا میگن و کامنت میذارن و احیانا از گفته خودشون هم لذت میبرن اصلا میدونید خبرنگار کیه و چیه؟ بارها شده به آدمها گفتم خبرنگارم گفتن کدوم کانال یا بعضی ها گفتن خبرنگار کدوم اداره؟ چند تا روزنانه می خونید؟ چند تا گزارش در روز می خونید؟ چند تا یاذاشت؟ اصلا می دونید غیر همشهری هم که اونم به واسطه نیازمندی هاش شاید باهاش آشنا باشید روزنامه های دیگه ای هم هست که اصلا لازم نیست خبرنگار با رانت بره توش چون اصلا رانتی وجود نداره اگه هست هم برای بالا دستی هاست. خبرنگار پیشرفت کنه؟ مگه اداره ست مثل.خیلی از شما که بخواد ترفیع بگیره؟ اصلا می دونید مناسبات روزنانه ها و خبرگزاری ها چطوریه؟ از اون طرف شماها اصلا فیلم های مانی حقیقی رو دیدید؟
  • بی نام IT ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    20 2
    مشکل از همین شماهاست.همین رسانه چی ها بابا بیش از حد آدمهای کاملا معمولی را بزرگ میکنید.بخدا بیش از حد...اگزجره کردن نتیجه اش همینه حاصلش میشه همین لیلا حاتمی گرامی همین مانی حقیقی و همین طارمی
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    12 8
    الان یه عده که از جریان فکری حاتمی و حقیقی و ... دلخوشی ندارند میان عقده گشایی. ولی شخصا برای خبرنگار ها متاسفم که در این برهوت فرهنگ و هنر چه سرویس هایی که به آدم های نالایق ندادن. ای کاش به ما مردم کمی از شرافت می گفتن.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    24 5
    این لیلا حاتمی و مانی حقیقی فکر کردن کی هستن ؟خودشون رو خیلی بالا میدونن البته تقصیر خودماست که الکی بزرگشون کردیم
  • ژورنالیست A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    13 6
    شغل بنده هم خبرنگاری ه . فقط میدونم لیلا حاتمی دختر علی حاتمی کارگردان هزار دستان ه . بیشتر از این نمیشناسمش . اون آقایی که کشفی چیزی کرده رو تا حالا اسمشم نشنیده بودم و نمیدونم چه مسلکی داره ؟ سوالات خبرنگار اشکال داشته و نشون از این داره که مسلط به کارش نبوده ، ولی جوابای لیلا حاتمی هم انعکاس حقیقت ه . خلقیات افراد همیشه یکدست نیست . در عصری ارتباطی زندگی میکنیم و خواننده خلقیات فرد مصاحبه کننده و شونده رو نمیبینه ، فقط ادبیات رد و بدل شده رو مورد توجه قرار میده و نقد میکنه .
  • هانیه A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    3 13
    این متن شما هم که ایراد داره.اینقدر کلمه فارسی بلد نیستید که یک کلمه انگلیسی اونم غلط تایپ شده وسطش نندازید.ابزورد؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      9 0
      الان غلطش کجاست شما که بلدی؟ من نمی دونم مگه مجبورید توی هرچیزی اظهار نظر کنید؟
  • بی نام IT ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    11 2
    مشکل این هست که خیلی این طیف تازه به صحنه آمده را بزرگ کرده اید.دلیلش چیست/دلیلش سیاسی هست میخواهید بزور نسل جدیدی بیاورید که جای نسل پیش ز انقلاب ... را پر کند.میخواهید ...حاصلش؟همین پرگویی ها و پرمدعا بودنها....وگرنه خانم حاتمی چرا باید به سوالی هرچند سطح پایین انگونه جواب دهد.فرض کنیم شرایط روحی ان خانم محترم بد بوده اصلا چه دخلی به مانی حقیقی دارد که اینگونه شلتاق بیندازد با این ادبیات؟من مانی حقیقی را دوست دارم.اتفاقا تازه فهمیدم نوه بزرگی هست که شیفته او هم بوده .هستم.ولی تا این حد تکبر گفتاری....نه تجدید نظر میکنم.مانی حقیقی مثل گلستان بزرگ باش که سعی میکند اگر حوصله جو را ندارد سکوت کند در کنج عزلتش....
  • بی نام BE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    21 4
    من فايل صوتي رو هم گوش كردم ، خبرنگار عادي و مودبانه سوال هاي خوبي مطرح كرده بود.
  • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    4 13
    مگر می شود از دل سایت ها و خبرگزاری های وابسته به بیت المال خبرنگاری ارزشمند هم استخراج کرد؟ یا خبرنگار ها واقعا دوزاری اند که به دلیل افشای قیمتشان توسط مانی حقیقی خودشان را به درو دیوار می کویند و یا جماعت ناراحت شده ، خود را مورد خطاب ایشان می بینند . پس قبول دارند دوزاری اند و یا در حال دفاع از خبرنگاران دوزاری اند که خب این خیلی بد است . کسانی که در رسای دفاع از چنین دوزاری هایی قلمفرسایی می کنند دوزاری ترند ایا به خاطر اهانت مانی حقیقی قرار است فیلم اژدها وارد می شود مورد اهانت قرار بگیرد ؟ همان فیلمی که در جشنواره امسال تعریف ها شنید و چاپلوسی ها دید و بیشتر از ارزشش ارج نهاده شد ؟ خبرنگاران توهین را از زبان کسی می شنوند که برای فیلمش رپرتاژ ها رفته اند
  • منطقی A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    27 3
    متاسفانه بی ادبی در کشور ما خیلی خریدار داره .اگر هرکس که ادبیات توهین آمیز به کار برد مورد سرزنش مردم قرار بگیره .دیگران حساب کار خودشونو می فهمن .وهر ادبیاتی به کار نمی برن .این خیلی بده که سیاستمدارو هنرمندو.... هنوز وارث اون آقای بی نزاکت هستن .
  • eli ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    13 0
    اينكه ليلا حاتمي با اينهمه علم و دانش و اصالت اومده اينجوري حرف زده نميشه قضاوتي درباره ش كرد،چون صدايي وجود نداره كه لحن خبرنگار رو هم بدونيم!توي مصاحبه نوشته لحن خبرنگار كاملا ملتمسانه و مهربونه كه يكم با عقل جور در نمياد!ولي اينكه اقاي حقيقي اومده و اين خبرنگار رو دوزاري خطاب كرده كاملا بي ادبانه،زشت و وقيحانه ست،چون خبرنگار هم مث ايشون داراي شخصيت و احترامه!براي اقاي حقيقي متاسفم
    • eli ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      0 8
      اقا يا خانوم بي نام لطفا تو گوگل سرچ كنيد تامتوجه علم و جوايز متعدد ليلا حاتمي بشويد
    • بی نام EU ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
      0 0
      ویسش در وب موجوده
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 28
    آقای نویسنده متن,تحصیلات شما چیه؟چطور وارد این خبرگذاری شدی؟به نظر شما میزان سواد سینمایی و یا فلسفی لازم برای نقد مانی حقیقی چقدر باید باشد؟به نظر شما اگر مانی حقیقی با سابقه ی معلوم تحصیلات و سینمایی,یک آدم بیسواد را نقد کنه کار اشتباهی کرده؟شما که گمان ندارید تمام هم صنفان شما در سطح بالای تحصیلات و معلومات هستند؟از قدیم میگویند چوب را که بالا میگیری دزد فرار میکنهشما چرا برافروخته ای؟
  • فریاد ES ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    14 0
    چند شب پیش جواد طوسی در ویژه برنامه جشنواره فجر هفت حرف خوبی زد گفت کاش مانی حقیقی از پدرش نعمت حقیقی بیشتر الگوبرداری کنه تا پدربزرگش ابراهیم گلستان بنده میخوام اضافه کنم که مانی عزیز ت اول ابراهیم گلستان شو بعد ما این اطوارات رو می ذاریم رو تخم چشمامون یاد قصه کنیزک مثنوی افتادم که کدو رو ندید
  • نادر A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    9 1
    این متن واقعا حق مطلب رو ادا کرد
  • محمدرضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    12 0
    افرین خانم خسروی یگانه خیلی خوشحالم یک زن روزنامه نگار توانا جواب افکار اژدها گونه مدعیان سینما را میدهد انهم براستی سکوت هر روزنامه نگار در برابر این تمسخرات جایز نیست و بنده به جایز میدانم همگی با سلاح قلم خود در برابر این نوع توهینها سکوت نکنیم محمدرضا سعیدی پور
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    4 0
    واقعا متاسفم برای آقای مانی حقیقی که اینقدر راحت به خودشون اجازه میدن به خبرنگارها توهین کنن. اگه پیشه خبرنگاران رو دوست ندارین حداقل به عنوان یک انسان که می تونین بهشون نگاه کنین. نگاه انسانی امروز در میان مدعیان فرهنگ و هنور خیلی کمرنگ شده متاسفانه
  • ابی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    5 1
    چه لذت عمیقی میبرم شما روشنفکران الگوهای نشتی دار خودتان را شناختید
  • یه خبرنگار که خیلی جاها کار کرده IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    5 2
    دوستای عزیزی که خبرنگار نیستین و اصلن نمیدونین خبرنگار کی هست و کارش چی هست، خواهشن هیچ ادعایی نفرمایین هر موقع تشریف آوردین تو این حرفه و با مشکلاتش آشنا شدین اون موقع مارو قضاوت بفرمایین. در ضمن خانم خسروی یگانه دستت درد نکنه بابت یادداشت عالی و پر از ادبت که همینم برای اون آقا و خانم به ظاهر هنرمند خیلی زیاد بود. طوری رفتار میکنن این دو تا که انگار اسکورسیزی یا مارلون براندو هستن. شما تو ایران شاخین بیرون از ایران هیچی. گول اسم و رسم پوشالی و کاغذی که تو خارج از کشور هم دارین رو کسی نمیخوره. ..
  • بی نام EU ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    5 0
    افرین شستیش قشنگ والا تا چهره میشن یابو برشون میداره دولتی سر مردم وخبرنگارا اینا ادم میشن کرور کرور درامد کسب میکنن به اسم ورسم میرسن وگرنه سینمای پیزوری ایران چه منفعت اقتصادی برای مملکت داره برای مردم داره اینا جای امثال جولی ها و اسکورسیزی ها بودن دیگه رو زمین پیداشون نمیشدلابد
  • مهم نیست A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    3 0
    مرسی . از قلمت