قهرمان کشتی دنیا از دلایل ورودش به مجلس می گوید

مجید خدایی که برای دومین بار کاندیدای نمایندگی مجلس شد.

لیلی خرسند-خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجید خدایی برای دومین بار برای حضور در مجلس کاندیدا شده است. سال 1390 کاندیدای مستقل بود و رای نیاورد اما این دوره در لیست جبهه اعتدال شرق و حامیان دولت خراسان رضوی«موسوم به 5+1» است. خدایی از قهرمانان کشتی آزاد ایران و جهان است،که 14 مدال جهانی و بین المللی اش را به موزه آستان قدس هدیه کرده است. او دکترا مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی از دانشگاه تهران دارد و مدرس دانشگاه امیرکبیر است. خدایی می‌گوید ورزش به نماینده متخصص و تحصیلکرده در مجلس نیاز دارد: «من اگر جای مردم بودم، به نماینده‌ای با شرایط خودم رای می‌دادم. ورزش ابعاد مختلف زندگی مردم را در برمی‌گیرد و در مقوله‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تاثیرگذار است. با توجه به اهمیت ورزش و قشر جوانی که داریم، وزارت ورزش و جوانان را راه‌اندازی کردیم. توجه و علاقه مردم هم به ورزش بیشتر از قبل شده است. در هر خانواده‌ حداقل یک ورزشکار یا ورزش‌دوست هست. اما قانونگذاری و نظارت صحیح و تاثیرگذاری که باید باشد، نیست. مجلس نماینده‌ای می‌خواهد که خودش ورزشکار بوده، متخصص ورزش و تحصیلکرده این رشته باشد. امیدوارم من به مردم اعتماد کنند. الان زمانی است که بهتر به جوانان میدان داد.»
خدایی فضای تبلیغاتی قبل انتخابات را سنگین می‌بیند: «نسبت به دوره قبل مشارکت مردم بیشتر شده. این را نظرسنجی‌ها هم تایید کرده. اما مشکل این است که لیست‌های مختلفی تشکیل شده و وحدتی در لیست‌ها نیست. در بیشتر انتخابات لیست‌ها تعیین‌کننده هستند. اما این دوره به خصوص در مشهد لیست‌های متعددی وجود دارد و این مساله کار را برای نمایندگان سخت تر می‌کند.»
خدا از روشی که برای تبلیغات کاندیدا انتخاب شده، انتقاد می‌کند: «این نوع تبلیغات کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کند. هر کسی که بیشتر پول دارد، فضای بیشتر و بهتری را برای تبلیغات دارد. در این فرصت کم هم مردم نمی‌توانند به شناخت کافی برسند.» راه‌حلی هم که او می‌دهد، این است: «در کشور ما حزب به معنای واقعی تشکیل نشده. الان یا جریان‌ها فعالیت می‌کنند یا گروه‌ها. حزب باید باشد و اهداف و برنامه‌ها را اعلام کند. اگر در طولانی مدت شناخت پیدا شود، انتخاب بهتری هم انجام می‌شود.»
ایراد دیگری هم که خدایی می‌گیرد، به بداخلاقی‌های بعضی از کاندیداهاست: «برای من که در ورزش بوده‌ام و به اخلاق ورزشی پایبند، دیدن این بی‌اخلاقی‌ها سخت است. بعضی از نامزدها همدیگر را تخریب می‌کنند؛ از کندن بنرها گرفته تا برهم زدن سخنرانی‌ها و شایعه‌سازی در فضای مجازی.»

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    19 2
    اقای خدایی حتما باید نماینده بشی که خدمت کنی.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    13 1
    حقوق خوب و كار راحت. منم ميخوام.