ایرنا نوشت:سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به مخالفت‌ها با نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد گفت:آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان که به تایید صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف ایراد می گیرد، یعنی شورای نگبهان را قبول ندارد.

حسین مرعشی در واکنش به عملکرد رسانه های بیگانه درباره نامزدهای انتخاباتی گفت: من می خواهم از این رسانه ها بپرسم ببینم چه کسی از شما خواسته است که از این اسامی حمایت کنید؟ چرا شما فکر می کنید مسائل داخلی ایران به شما مربوط است؟ مسائل داخلی به خود ما ارتباط دارد مگر در انتخابات های گذشته شما خاتمی را آوردید؟

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه سخنان خود با اشاره به نظرسنجی های انجام گرفته درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات و سهم هر کدام از لیست های انتخاباتی گفت: طبق نظرسنجی های انجام یافته در سطح کشور حدود 62 درصد مردم درانتخابات 7 اسفند شرکت می کنند و در این بین رای دهندگان به لیست اصول گرا ها حدود 18 درصد، به لیست اصلاح طلبان 22 درصد و به لیست حامیان دولت 32 درصد رای خواهند داد، همچنین لیست با اصلاح طلبان و لیست حامیان دولت بیش از 50 درصد رای خواهیم داشت.

وی درباره اینکه چه نتیجه ای در انتخابات مجلس دهم در تهران رقم خواهد خورد؟ تصریح کرد: در طول تاریخ رای گیری در پایتخت ایران تا کنون اتفاق نیفتاده که اصلاح طلبان و اصول گرایان ترکیبی و به یک تعداد وارد مجلس شوند یا اصلاح طلبان با قاطعیت وارد مجلس شده اند یا اصول گرایان، اما در انتخابات مجلس دهم از لیست اصلاح طلبان حتما بالای 25 نفر وارد مجلس خواهند شد و در این بین شاید 10 درصد از لیست های دیگر باشد ولی حتما بقیه آن از یک لیست یا اصلاح طلبان هستند یا اصولگراها.

مرعشی اضافه کرد: آن چیزی که ما از لیست شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان می دانیم این لیست قوی است و رای می آورد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: آرای مردم در تهران خیلی مهم و تعیین کننده است. در دور اول مجلس پنجم اصلاح طلبان و اصول گراها تهران را نبردند و به دور دوم کشیده شد، که در مرحله دوم اتفاقاتی افتاد که بر ما برچسب انحرافی زدند و نتوانستیم پیروز انتخابات مجلس بشویم.

مرعشی درباره رد صلاحیت شدگان نیز اظهار داشت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب که فرمودند دیگر به رد صلاحیت ها کار نداشته باشید ما هم دیگر کاری نداریم، چون رهبری فصل الخطاب است. ما هم احترام می گذاریم و چیزی بوده که دیگر تمام شده است.

وی افزود: اشکال کار از نظر من این است که لیستی را که شورای محترم نگهبان تایید کرده و از همه فیلترها رد شده است، دیگر نباید درون این لیست دنبال نفوذی بگردیم یا دنبال افرادی با عنوان انگلیسی یا امریکایی بگردیم؛ چون این لیست مورد تایید شورای نگهبان است.
سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به مخالفت ها با نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد گفت: کسانی که دارند به این لیست ایراد می گیرند یعنی شورای نگهبان را قبول ندارند، یعنی آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان به تایید صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف ایراد می گیرد، یعنی شورای نگبهان را قبول ندارد.


27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    13 1
    کیهان و پایداری ها دارند عامل اغتشاش میشوند . وزارت کشور حواسش را جمع کند. بعد از این همه رد صلاحیتها باز پایداری ها بازی جدید لیست انگلیسی را ر آورده اند چرا کسی بااینها برخورد نمی کنه هرچه می اید تنور انتخابات گرم شود اینها نمی گذارند
  • مهدی A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    15 0
    شما اینو بگو افای شریعتمداری به غیر خودش چه کسی و قبول داره؟
    • امیدبخش حسین US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      1 1
      سلام به امید سلام به روشنایی نه بزرگ به تاریکی به افرط گرای با انتخاب بهترین ها اطلاح طلبان عزیز در شهر شیراز 4 نماینده شهر اطلاح طلب هستند شک نکید شیراز همیشه از دکتر خاتمی تا روحانی رای شهر شیراز اطلاح طلبان بوده وهست حخبر انلاین محترم شما نظر و امار شهر شیراز و تهران را در اورید همیشه بر امید با تفکر و موج نو 44444444444444
  • فواد RO ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 0
    احسنت بر نویسنده محترم همه با هم در ۷اسفند از حق رای خود استفاده نماییم تا دیگر از تندروی و افراط و تفریط ضربه نخوریم
  • محمد A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    9 0
    اکثر افرادی که اهل مطالعه هستند از اظهارات منفی و دل سرد کننده شریعتمداری به تنگ آمده اند اما ایشان یک تنه بر خلاف رای اکثریت قلم فرسایی میکند و هیچکس هم جلودارش نیست
  • حق گو IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    6 0
    جناب شریعتمداری و روزنامه کیهان در صدد تخریب چهره های شناخته شده انقلابند ولی غافل از هوشیاری مردم. هستند این ملت در روز هفت اسفند وفاداری خود را به دولت و یاران واقعی انقلاب ثابت خواهند کرد
  • علي A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    17 0
    مهم نيست چون هيچ كس شريعتمداري رئيس كيهان را قبول نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    5 0
    اقای مرعشی عزیز شریعتمداری دیگر از دق مرد
  • سعيد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 0
    شريعتمداري خودشم قبول نداره
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 0
    جالبه که شورای نگهبان هنوز یک هفته نیست که پس از هفت خوان رستم بخشی از داوطلبین را تائید صلاحیت کرده و مرکب آن خشک نشده که اصولیون محترم کم آوردند و میگن جناح مقابلشون انگیسیه و اصلا توجهی به مفهوم گفتار خودشون نمی کنند که معنای این حرفا یا اینه که شورای نگهبان حواسش نبوده و یا خدای نکرده انگلیس توی شورای نگهبان هم نفوذ کرده خبر آنلاین لطفا این کامنت رو منتشر کن.
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    2 0
    iآقایمرعشی هرچه بیشتر میدانی کمتر حرفش را بزن چون ممکنه یک اسم جدید برایت انتخاب کنن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    5 0
    احسنت اقای مرعشی پته این شریعتمداری رو ریختی رواب.
  • محمدكريمي A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    6 0
    آقاي مرعشي جرف حق را زده . اگر شوراي نگهبان در رد صلاحيت افراد حق دارد پس در تاييد صلاحيت ها هم حق با شوراي نگهبان است و شريعتمداري نبايد نظر خودش را به شوراي نگهبان تحميل كند.
  • محمد A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    اقای شریعتی تو بیت امام نفوذی پیدا کرده , کجای کاری برادر من