تسنیم نوشت:با صعود سه نماینده دیگر کشورمان به فینال اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در آسیا قطعی شد.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از روز گذشته (شنبه) در بانکوک تایلند آغاز شده است، در روز دوم و پایانی این مسابقات، 3 نماینده کشورمان در اوزان 61، 86 و 125 کیلوگرم با برتری مقابل حریفانشان جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کردند.

بهنام احسان‌پور، احسان لشکری و پرویز هادی در اوزان 61، 86 و 125 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفان‌شان فینالیست شدند، اما محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم با شکست مقابل آدام باتیروف، کشتی‌گیر کهنه‌کار و روسی‌الاصل بحرین از حضور در فینال بازماند.

بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 15 بر 4 کیسوکه اوتوگورو از ژاپن را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد راهول آواره از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر یک زا سد تومن بیلگ از مغولستان گذشت و فینالیست شد. احسان‌پور برای کسب مدال طلا با دولت نیازبیکوف از قزاقستان دیدار خواهد کرد. در این وزن 11 نفر وزن کشی کردند.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل واتنا وانگ از تایلند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 مغلوب آدام باتیروف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. نادری برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت. در این وزن 13 نفر حضور دارند.

احسان لشکری در وزن 86 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 5 بر صفر از سد اصلان کاخیدزه، نفر پنجم مسابقات جهانی 2014 و نایب قهرمان 2014 آسیا از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم نیز ماسائو ماتسوماکا از ژاپن را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. لشگری در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد سام ویر از هند گذشت و فینالیست شد. وی برای کسب مدال طلا با اُرگودُل از مغولستان دیدار خواهد کرد. در این وزن 15 نفر وزن کشی کردند.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی در دور اول زولبو ناتسانگ سورن از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز زمان انور از پاکستان را 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 6 کان‌جین نام از کره‌جنوبی را شکست داد و فینالیست شد. هادی برای کسب مدال طلا با دولت شابانبای از قزاقستان مبارزه خواهد کرد. در این وزن 14 نفر حضور دارند.

نمایندگان کشورمان در مسابقات چهار وزن اول روز نخست صاحب 3 مدال طلا توسط میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی و رضا یزدانی شده بودند. یونس سرمستی هم در 57 کیلو پنجم شد.

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =