۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵
شور تبلیغاتی در انتخابات زنجان

انتخابات زنجان با تغییر تحولات انجام شده و تایید صلاحیت و تغییر حوزه ها هر روز شکل جدیدی به خود می گیرد.

علی طارمی -بعد از اعلام نتایج نهایی اسامی کاندیداهای انتخابات استان و رد صلاحیت همه کاندیداهای جبهه اصلاحات با تأیید صلاحیت سید‌ افضل موسوی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم و احمد کرمی از حوزه ماه‌نشان و ایجرود و نیز تأیید تغییر حوزه انتخابیه سید‌ابوالحسن رضوی از تهران به خدابنده، لیست نامزدهای انتخاباتی استان به 107 نفر رسید.
اما اخبار قطعی امروز حاکی است با انصراف محمد نجفی از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه و سید مجتبی موسوی از حوزه انتخابیه زنجان آمار نهایی کاندیداها در استان زنجان به 105 نفر رسیده است.
در رقابت نهایی مجلس خبرگان رهبری نیز در استان زنجان ، حجت الاسلام اسماعیل نوری، حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی وحجت الاسلام عبدالله امیرخانی سه کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان هستند.
اما در حوزه انتخابیه زنجان با اضافه شدن سید افضل موسوی به میدان رقابت و تایید صلاحیت ایشان بعد از شروع تبلیغات رقابت جدیی بین کاندیداها ایجاد شده است.در لیست اصول گرایان جبهه متحد و پایداری محمد اسماعیلی وضعیت بهتری نسبت به سیروس میانجی دیگر کاندیدای این طیف دارد . اما در مجموع به علت عملکرد و مخالفت خود در مجلس در موضوع برجام راه بسیار سختی را در پیش دارد . سه نماینده مطرح دیگر این طیف دو مدیر دوران احمدی نژاد که یکی ریس دفتر استاندار و معاون برنامه ریزی استانداری در دولت قبل نصراله ابراهیمی و دیگری معاون وزیر صنایع دولت احمدی نژاد فریدون احمدی است که در عرصه تبلیغات و برگزاری جلسه هم اندیشی حضوری چشمگیر دارند .
محسن علیمردانی دیگر نماینده جریان اصولگرایی و نماینده فعلی مجلس بعلت همراهی خود در حوزه دولت از برتری نسبی در اقبال مردمی این طیف برخوردار است و احساس می شود در روزهای آینده بتواند گوی رقابت در این طیف را از آن خود کند.
اما در جبهه مستقلین و معتدلین و اصلاحطلبان ،ازافراد مطرح این طیف بعد از اضافه شدن سید افضل موسوی می توان ازاسماعیل حمزه تبار ،بهداد خویینی ،حجت الاسلام خانمحمدی و خانم رمضانی نام برد که خانم رمضانی و حجت الاسلام خانمحمدی چندین بار در لیست اصلاحطلبان مطرح شده و با آمدن سید افضل موسوی قطعا یکی از آنها از لیست نهایی خارج خواهند شد . بنظر میرسد در طیف مستقلین ، معتدلین و اصلاح طلبان رقابت نهایی بین اسماعیل حمزه تبار و سید افضل موسوی باشد. اسماعیل حمزه تبار فعال اقتصادی با توجه به برنامه اقتصادی قوی و حمایت از دولت توانسته در این مدت چه در میدان تبلیغات و چه در زمینه جذب طیف ها مختلف مردمی خوب عمل کرده و اگر بتواند این اقبال را در چند روز آینده حفظ کند می تواند یکی از انتخاب های نهایی حوزه انتخابیه زنجان باشد.
اما درکل بنظر می رسد در حوزه انتحابیه زنجان اسماعیل حمزه تبار و سید افضل موسوی از طیف مستقلین ، معتدلین و اصلاح طلبان و محسن علیمردانی ، فریدون احمدی ، نصراله ابراهیمی و محمد اسماعیلی از طیف اصول گرایان صدرنشین نظرسنجی ها و استقبال مردمی قرار دارند و با توجه به گستردگی کاندیداهای اصولگرا در زنجان و تقسیم سبد رای آنها بین چند کاندیدا و نبود انصراف در این طیف اقبال نهایی به کاندایذای طیف مستقل و معتل و اصلاح طلبان خواهد بود .
در رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز کاندیدای مورد حمایت مستقلین و معتدلین و اصلاحطلبان حجت الاسلام اسماعیل نوری و کاندیدای جبهه اصول گرایان و جامعه مدرسین حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی می باشد . اسماعیل نوری بومی استان و ابوالقاسم دولابی متولد شهر مشهد است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =