شورای هماهنگی اطلاعات کشور با حضور وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه پاسداران و اعضای آن شورا تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، در این جلسه حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر علوی ضمن گرامیداشت آغاز سی و هشتمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از حضور مردم که با هدایت ‌های حکیمانه مقام معظّم رهبری، حماسه دیگری در راهپیمایی 22 بهمن امسال خلق کردند، تشکر و قدردانی کرد.

او همچنین ضمن سپاسگزاری از حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه شورای هماهنگی اطلاعات با اشاره به رشادت ‌های رزمندگان جان بر کف و مدافعین حرم در محور مقاومت و تقدیم شهدای گرانقدر در این راه اظهار داشت: بی‌تردید جهاد، مقاومت و جانفشانی این شهیدان در دفاع از حرم، خون تازه‌ای در رگ ‌های جامعه اسلامی ما جاری کرد.

در ادامه فرمانده کل سپاه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اعضای شورای هماهنگی اطلاعات عنوان داشت: امروز شاهد وحدت، هماهنگی و همدلی در مجموعه اطلاعاتی نظام مقدّس جمهوری اسلامی با حضور دستگاه ‌های مختلف هستیم و از این جهت خدای بزرگ را سپاسگزاریم.

او با بیان شقوق مختلف هماهنگی، توجّه به وظایف ذاتی و حیطه هر یک از دستگاه‌ ها را، شرط تحقق هماهنگی برشمرد و افزود: البته معمولاً هماهنگی و وحدت بین دستگاه‌ های متفاوت که به یکدیگر شباهت ندارند، آسان است ولی بین دستگاه ‌های اطلاعاتی، نیروهای مسلّح و امنیتی که شبیه هم هستند، هماهنگی امری متفاوت و دشوار است. در زمان جنگ بین سپاه و ارتش هماهنگی خوبی ایجاد شد. بعد از جنگ نیز در مسائل شهری و اغتشاشات هماهنگی نزدیکی بین سپاه، وزارت اطلاعات و ناجا بود.

سرلشگر جعفری در خصوص سطح هماهنگی‌ ها در مقاطع مختلف افزود: در ماجراها و حوادث سال‌های 78 و فتنه 88، اوج هماهنگی، همدلی و همکاری بین وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا و سایر دستگاه‌ ها باعث شد آن حوادث بزرگ پشت سر گذاشته شود.

او سپس با برشمردن اولویت ‌ها و انواع تهدیدات اعمّ از دفاعی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی - سیاسی و اقتصادی دشمن را جزء تهدیدات مهم و موجود در صحنه عمل دانست.

فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان داشت: با وجود چنین تهدیداتی، انجام هماهنگی ‌ها با تکیه بر وظایف ذاتی باید در بالاترین کیفیت صورت گیرد.

سرلشگر جعفری همچنین اظهار داشت: در موقعیت کنونی موضوع نفوذ یکی از حوزه‌ های مهم در بحث تهدیدات بوده که مورد تأکید فراوان مقام معظّم رهبری است و مهمترین عرصه های آن، فرهنگی - سیاسی است. در یک حالت، عامل دشمن نفوذ می کند و در شکل دیگر، عناصری که عامل دشمن نیستند ولی فکر و نگاه دشمن را داشته و نگاه‌ های مقابلِ انقلاب و لیبرالیستی را دنبال می‌ کنند. بنابراین قرار گرفتن چنین عناصری در دستگاه‌ ها با چنین نگاه‌ ها و فکرهایی، همان کارکرد و نقش عامل نفوذی دشمن را ایفاء خواهند کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان، تقوی، معنویت و اخلاص در کارها را عامل اصلی وحدت و همدلی بین دستگاه ‌ها دانست.

در این جلسه با توجّه به شرایط و تحوّلات اخیر منطقه، رویدادهای محور مقاومت و وضعیت میدانی آن مورد تجزیه و تحلیل اطلاعاتی قرار گرفت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    11 0
    فتنه 88؟ بگید فتنه محمودیه این درست تره...آدرسش هم سرراسته.