ایسنا نوشت: فرشاد رمضانی، خواننده و سرپرست گروه «دگردیس» در روز آخر اجراهای تلفیقی روی صحنه رفت.

رمضانی حدود 15 سال پیش گروه «دگردیس» را تأسیس کرد و با سال‌ها صبر توانست آلبوم «شیدایی درونی 1و2» را منتشر کند.

اجرای این گروه در فرهنگسرای ارسباران، بدون تأخیر و در ساعت معین شروع شد و ابتدا یک قطعه‌ی «اینسترومنتال» اجرا شد. پس از آن «بانوی برفی» از اشعار بهمن بهمن‌دار و «آفتاب می‌شود» از اشعار فروغ فرخزاد اجرا شد.

رمضانی میان این قطعات توضیح داد که قرار نیست زیاد صحبت کند و برای اجرای موسیقی اینجاست.

وی همچنین از عین‌الله کیوان‌شکوه و بهرام سلماسی (از نوازندگان پیشکسوت راک و اعضای گروه اسکرپیو) تشکر کرد.

قطعه‌ی بعدی که اجرا شد «خاکسترنما» با شعری از هاله مشتاقی‌نیا بود. از دیگر قطعات اجراشده «بعدها» با شعر فروغ فرخزاد و «شاسوسا» با شعری از سهراب سپهری بود.

در پایان هم از هومن اژدری، همایون مجدزاده، امین طاهری، و کیوان عسگری (گرافیست گروه) تشکر شد.

در این کنسرت، قطعات براساس برنامه‌ای که در بروشور جشنواره اعلام شده بود، اجرا نشد.

اعضای گروه «دگردیس» را در این اجرا بصیر فقیه‌نصیری (پیانو و کیبورد)، سهیل فقیه‌نصیری (گیتار)، آرش احمدی (گیتار)، امیرعلی طاهری (درامز)، سیاوش امامی (کیبورد) و فرشاد رمضانی (گیتار باس) تشکیل می‌دادند.

طبق جدول سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر قرار بود دو گروه «دگردیس» و «تندر» در سانس ساعت 18:15 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه بروند، اما روز گذشته اعلام شد که کنسرت گروه «تندر» لغو شده است.

گروه موسیقی «بمرانی» به سرپرستی بهزاد عمرانی نیز در آخرین روز اجرای موسیقی تلفیقی‌ در جشنواره موسیقی فجر در حالی روی صحنه رفت که «سردار سرمست» و «روزبه اسفندارمز» به‌عنوان نوازندگان مهمان، این گروه را یاری کردند.

به گزارش ایسنا، گروه «بمرانی» به‌عنوان اولین قطعه‌ی خود «خورشید دزد» را به اجرا درآورد. این ترک با یک آکورد بادی شروع شد. سازهای بادی در این قطعه نقش موثری داشت و «روزبه اسفندارمز» در آن، سولوی ساکسیفون زد.

بهزاد عمرانی سپس از مخاطبانی تشکر کرد که با وجود اجراهای متفاوت گروه‌های تلفیقی، دیدن کنسرت این گروه را انتخاب کرده‌اند. او همچنین از حضور نوازندگان مهمانش - سرمست و اسفندارمز - تشکر کرد.

بعد از آن، قطعه‌ی «پیاده‌روی» از جمله قطعات آلبوم اول این گروه، به اجرا درآمد که تنظیم متفاوتی داشت و سولوی کیبورد آن توسط «آرش عمرانی» اجرا شد. قطعه‌ی بعدی «پپرونی» بود که ترک جدیدی است که برای اولین‌بار توسط این گروه نواخته شده و قرار است در آلبوم بعدی‌شان منتشر شود. سولوی ساکسیفون و پیانو هم در این بخش اجرا شد.

بعد از آن، «روزبه اسفندارمز» و «سردار سرمست» گروه را ترک کردند و قطعه‌ی «چراغا که خاموش شه» اجرا شد. این قطعه نسبت قطعات قبلی، ریتم آرام‌تری داشت.

در ادامه نیز قطعه‌ای ترکیبی از حال و هوای شعر کلاسیک و ترانه معاصر اجرا شود.

تیتراژ «خندوانه» که البته در آن برنامه هیچ‌وقت پخش نشد، از دیگر قطعات اجرایی این برنامه بود. «سیرک» قطعه‌ای دیگر بود که با همراهی «هوتن شکیبا» اجرا شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =