مهر نوشت: در سومین شب از جشنواره موسیقی نوای فجر شیراز که از ۲۳ بهمن آغاز شد، علی زند وکیلی به همراه گروه موسیقی زند ۱۰ قطعه از تازه ها و گذشته ها را اجرا کردند.

یکشنبه شب پس از اجرای نخست زندوکیلی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دومین کنسرت گروه زند در این تالار با جشن تولد او همراه شد و میهمانانی هم داشت.

در کنسرت یکشنبه شب که با حضور مادر این هنرمند و ناصر ملک مطیعی، بازیگر سینمای ایران برگزار شد، ویدیویی با حضور چهره های موسیقی، تئاتر و سینما پخش شد که در آن هنرمندان تولد زند وکیلی را تبریک گفتند؛ در میان این چهره ها بهاره رهنما، علی مصفا، محمد بحرانی، ناصر ملک مطیعی و ... با جملاتی ۲۹ سالگی این خواننده شیرازی را یادآوری کردند.

زند وکیلی که تاکنون ۵ آلبوم موسیقی داشته؛ در کنسرت شیراز در قطعه نخست «با من بیا» را اجرا کرد و در قطعه دوم یکی از به یادماندنی ترین تصنیف های ایرانی به نام «ناردونه» را ارایه کرد.

این خواننده جوان و محبوب با تجلیل از مادر خود که در این کنسرت وی را همراهی می کرد قطعه سوم اجرای شیراز را به «دو زلفونت» اختصاص داد.

زند وکیلی که با خواندن در نمایش موزیکال «ترانه های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان خود را به موسیقی ایران معرفی کرد در ادامه کنسرت یکشنبه شب در تالار حافظ شیراز «زندگی خوب» به آهنگسازی غلامحسین مین باشیان و شعر جمشید شیبانی به صحنه آورد. در این قطعه که همراه با نواختن کمانچه بود، سینا علم یکی از بخش های منحصربه فرد را تکنوازی کرد.

«به سوی تو» که از موسیقی های به یادماندنی سال های دور است و آهنگسازی آن را مجید وفادار به عهده داشته در نیمه دوم کنسرت توسط علی زند وکیلی خوانده شد. شعر این قطعه را عبدالله الفت سروده است. او این بخش از کنسرت خود به همراه گروه زند را به یاد استاد همایون خرم، علی تجویدی و مجید وفاخواه خواند.

در این کنسرت که بخشی از جشنواره موسیقی نوای فجر شیراز را تشکیل داد، زند وکیلی تازه هایی نیز به همراه آورد که از جمله قطعه «می چرخی» بود. در این بخش از کنسرت که اجرای قطعه یادشده را به همراه داشت و ساخت آن را داوود غلامی، از هنرمندان شیرازی برعهده داشت، زند وکیلی یکی از اجراهای تک آهنگ خود را ارایه کرد.

برای خوشاشیراز «زندگی کن» 

در اجرای بعدی کنسرت شیراز، این هنرمند و خواننده موسیقی ایرانی «زندگی کن» را خواند و این قطعه را به هادی قندی، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «خوشا شیراز» که میهمان کنسرت بود، تقدیم کرد.

زند وکیلی در این کنسرت که مانند سال گذشته با تولدش همراه بود، قطعات تازه دیگری را رو کرد و در قطعه نهم و دهم سحاب علم، نوازنده تار در غیاب سامان احتشامی به نواختن پیانو پرداخت

در پایان این کنسرت که توسط شرکت ترانه گستر ایلیا در شیراز ترتیب یافت، ترانه «شهزاده رویا» به آهنگسازی استاد همایون خرم توسط علی زند وکیلی اجرا شد.

در ادامه کنسرت های جشنواره موسیقی نوای فجر شیراز که تا ۳۰ بهمن برگزار می شود، دوشنبه شب محمد علیزاده، خواننده پاپ روی صحنه می رود.

همچنین در روزهای آینده، جشنواره موسیقی نوای فجر شیراز میزبان محسن یگانه است که کنسرت این خواننده پاپ نیز ۲۹ بهمن در دو نوبت ساعت های ۱۸ و ۲۱ برگزار می شود.

این درحالیست که در این جشنواره بخشی از موسیقی فارس به کنسرت حسین میری، خواننده پاپ و موسیقی مقامی قشقایی اختصاص یافته است که در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن در تالار احسان و تالار حافظ اداره کل فرهنگ فارس برگزار می شوند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =