ایسنا نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج بررسی کیفی طرح «بازگشایی مدارس در روزهای پنج شنبه» در خردادماه سال آینده اظهار کرد:‌ هنوز بابت اجرای طرح آزمایشی پنج شنبه‌ها به 2150 مدرسه بدهکار هستیم.

حمیدرضا کفاش ادامه داد: زمانی که موضوع تعطیلی پنج شنبه‌ها مطرح شد در شورایی به ریاست وزیر و معاونین اجرای آزمایشی فعالیت 2000 مدرسه ابتدایی در سطح کشور به تصویب رسید که در نهایت طرح در 2150 مدرسه در 750 منطقه آموزشی از سال تحصیلی 94-93 به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار عمده‌ترین چالش پیش روی ما بود گفت: علی رغم عدم تزریق اعتبارات، مردم و نهادهای استانی کمک کردند و طرح در مدارس پیش رفت.

کفاش افزود: قرار بود به هر مدرسه دومیلیون تومان اعتبار تعلق بگیرد که تا کنون محقق نشده و حدود چهار میلیارد تومان بابت سال گذشته به این مدارس بدهکار هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارزیابی موفق طرح بازگشایی مدارس از لحاظ کمی و میزان استقبال و مشارکت مردم گفت: اشکالی به ما گرفته شد و ما به لحاظ رفتاری و در واقع کیفیت طرح ارزیابی انجام نداده بودیم. به همین خاطر مصوب شد برای یکسال دیگر طرح در همان مدارس به اجرا در بیاید تا ابعاد کیفی آن نیز مشخص شود.

کفاش تاکید کرد: به این موضوع که اگر پول نداشته باشیم طرح را تعطیل کنیم اعتقاد نداریم و در خرداد سال آینده که نتایج پژوهش‌ها استخراج شد درباره ادامه طرح تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی درباره احیای پنج شنبه‌ها در مدارس نیز گفت: در مقطع متوسطه مطالعاتی در این خصوص در حال انجام است و یکی از پیشنهادات مطرح شده همین موضوع است که در برنامه درسی جدید سال آینده در مقطع متوسطه با توجه به افزایش حجم دروس، پنج شنبه‌ها در مدارس مجددا احیاء شوند که این امر نیازمند بررسی و تصویب در شورای عالی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    41 4
    ای وای باز هم تو رو خدا ترافیک پنجشنبه ها را زیاد نکنید ساعت تعطیلی اداراه ها را یکی کردید الان فقط تو ترافیک موندیم به خدا
    • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      6 18
      طرح خیلی خوبیه. امیدوارم عملی بشه
    • ali IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      9 0
      ای بابا تا میایم به یه چیزی عادت کنیم عوض میشه.بس کنید دیگه.اینقدر بیکارید؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      3 8
      موافقم انشاا... مقطع متوسطه اول هم بازبشه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    26 2
    نميفهمم چه اصراريه اينقدر رو اين موضوع پافشاري ميكنن؟ ميخوان بگن ما از جوامع متمدن متمدن تريم؟ بابا من بچه امو نميبينم اصلا فقط پنج شنبه و جمعه ميتونيم صبونه بخوريم و با هم بيدار شيم جايي بريم و برنامه مشترك داشته باشيم... اينجوري داريد به ما كارمندا كه تو طول هفته خسته ايم و براي بچه وقت نداريم هم ظلم ميكنيد
  • عباس IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    30 2
    بابا ولمون کنین تو رو خدا. همه جای دنیا مدرسه ها دو روز توی هفته تعطیلن. چرا این قدر می خواهین مردم رو اذیت کنین؟
  • مرتضی RO ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    10 0
    اقا باور کنید یکی از تصمیمات خوبی که در طول دولت قبل گرفته شد همین تعطیلی پنج شنبه ها بود ،الان چه اصراریه که راحتی بچها و خانوادههاشون رو خراب کنید؟ یاد خودمون بیفتیم که تمام هفته فقط مدرسه ،غروب جمعه مصیبت از اول ،بنده شخصا بعد از حدود نوزده سال درس خوندن واقعا احساس میکنم بچه ها و خانوادههاشون به این تعطیلات نیاز دارن ،شخصا اگر این طرح مسخره اجرایی بشه مطمئنم دور بعد دیگه به اقای روحانی رای نمیدم چون مشت نمونه خرواره ،
  • پدرام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    8 0
    تعطیلی روز پنج شنبه خیلی هم خوبه آدم حداقل فرصتی برای خواندن درس های داده شده در طول هفته رو میکنه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    1 1
    من الان 1.5 میلیون پول سرویس می دم با اضافه شدن پنجشنبه ها وار درسی نه تنها کیفیت درسی بچه ها به تر نمی شه چون از بس که خسته هستند یک هزینه ای هم به ما خانواده های بیچاره که باید هزینه بیشتری برای حمل و نقل تو این شهر شلوغ بپردازیم.چرا مسئولین به قضیه کلان نگاه نمی کنند.واقعا که
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    1 0
    این طرح فقط جبهه گیری نسبت به وزیر قبل است
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    1 0
    اي بيسوادها همه جاي دنيا ٢ روز تعطيل هست شما سليقه اي عمل ميكنيد