۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

ایرنا نوشت:معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که کوبا موشک های آمریکایی را که به اشتباه به هاوانا فرستاده شده بود، به آمریکا بازگرداند.

 

به گزارش ایرنا، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اگرچه آمریکا در سال 2014 به دلیل یک اشتباه لجستیکی موشک های «هل فایر» را بجای اروپا به کوبا فرستاده بود، اما کوبا آنها را به آمریکا بازگرداند.
وی در گفت وگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد که نسخه آموزشی این موشک های هوا به زمین که معمولا از بالگرد و پهپاد به اهداف دشمن حمله می کنند، بر اثر این اشتباه، بجای اروپا سر از کوبا در آورده بود اما آمریکا با همکاری دولت کوبا آنها را به واشنگتن بازگرداند.
مارک تونر در این خصوص گفت: احیای روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا باعث شده است تا واشنگتن براحتی بتواند با دولت کوبا درباره منافع مشترک گفت وگو کند.
پیشتر پیش بینی می شد کوبا به سبب ضدیت سیاست هایش با آمریکا، این فناوری های نظامی حساس را به کشورهای رقیبی از جمله روسیه و چین بفروشد، چرا که این موشک دارای ویژگی های مهمی در صنعت موشک سازی است که اگر در اختیار دشمنان قرار می گرفت برایشان مفید بود.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص مغایر قوانین وزارت خارجه آمریکا است، از این مساله به عنوان 'اشتباه لجستیکی' یاد کرد و افزود: با این وجود، وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه در حال انجام تحقیقات است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    1 3
    ارتش افسانه ای آمریکا؟