طی مراسمی و با حضور مسئولین و مردم شهرستان محمودآباد از سه اختراع ناخدا روزبه نخستین نابغه علوم دریایی کشور رونمایی و برای حاضرین به نمایش درآمد.

به گزارش خبرانلاین از محموداباد،این مراسم در پارکینگ مصلی موقت واقع در سه راهی شهر محمودآباد و با حضور یحیی یوسف پور فرماندارشهرستان محمودآباد و حجت السلام والمسلمین سید داود موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد و با استقبال خوب شهروندان فهیم محمودآبادی برگزار شد.
و ناخدا روزبه نخستین مخترع بنام کشور و عضو بنیاد ملّی نخبگان طی سخنانی به توضیح اختراعات و کارکردهای آن پرداخت. اولین وسیله پله اتصال کشتی به اسکله در هوای طوفانی سفارش شرکت ملی پایانه های نفتی خارک و دومین اختراع سیمیلاتور آموزشی ژیروسکپی مخصوص آموزش خلبانان،چتر بازان و تکاوران و سومین اختراع دستگاه جابجایی افراد د ر کشتی و سکو های نفتی MAN BASKET بود که رونمایی شد.
ناخدا روزبه نخستین پس از رونمایی از سه اختراع و ابداع جدید خود گفت: این وسیله ها تاکنون توسط شرکت کشتی رانی و سکوهای نفتی آمریکا و از کشورهای اروپایی بخصوص نروژ خریداری می شد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی این نیاز داخلی بومی سازی شده و نیاز کشور را تامین می نماید.
وی ضمن قدردانی از شرکت ملی حفاری ایران به موجب حمایتهایش از تولیدات داخلی اطهار کرد : ایرانی ها توانایی و هوش استعداد لازم در ساخت تجهیزات علوم دریایی و ایمنی آتش نشانی و ملزومات صنعت نفت را دارد و در حال حاضر کشور از نظر کالاهای ایمنی ، امداد و شبیه سازهای آموزشی صنایع نفت گاز پتروشیمی و علوم دریایی بی نیاز گردیده است.
یکی از اختراعات ایشان دستگاه شبیه ساز ژیرسکوپی بود که مخصوص آموزش خلبانان و کمک خلبانان و چتربازان نظامی و غیر نظامی است و برای ارتقاء آمادگی جسمی و روحی خلبانان و چتربازان کارکرد دارد.
از دیگر اختراعات ایشان پله اتصال کشتی به اسکله بود که می تواند در هنگام جذر و مد تخلیه و بار گیری شناور ها در عملیات جابجایی سوخت و بار به ویژه هنگام هوای طوفانیکار کرد داشته و این پله اتصال شناور به اسکله نفتی در جزیره خارک مورد استفاده دریانوردان قرار میگیرد.
این اختراعات و ابداعات به شماره ثبت 80526 مورخ 23/6/92 در اداره سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده و همچنین موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001 از موسسه رده بندی کنترل و کیفیت GSA کاندا و همچنین تائیده اداره کل بنادر و کشتیرانی مازندران و گلستان شده است.
قابل ذکر است استاد ناخدا روزبه نخستین با ابداع 73 اختراع بهترین مخترع سال 2007 از طرف فدراسیون جهانی مخترعین انتخاب شده و همچنین ایشان برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی کشور می باشد که تا کنون در مراکز آموزشی ایمنی آتش نشانی علوم دریایی کشور از جمله چابهار ، دانشگاه آزاد اسلامی خارک ، علوم دریایی صنعت نفت و نفتکش محمودآباد ، موسسه آموزشی علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش نوشهر و هنرستان ها و مراکز آموزش شیلات تدریس و اقدام به ساخت شبیه سازهای گوناگون جهت تدریس و آموزش افسران و دانشجویان نموده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =