«رکود بزرگ» و «افشاگر» برنده جوایز اصلی انجمن نویسندگان آمریکا شدند، در حالیکه فصل چهارم سریال «ویپ» و فصل پایانی سریال «مد من» جایزه‌های برتر تلویزیونی را از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان شصت و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن نویسندگان آمریکا براساس رای 12 هزار عضو این انجمن شنبه در دو مراسم همزمان در نیویورک و لس‌آنجلس برندگان جوایز را معرفی شدند.  

کمدی مالی «رکورد بزرگ» که نگاهی به حوادث اقتصادی سال 2008 میلادی دارد، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای چارلز رندلف و آدام مک‌کی به ارمغان آورد، در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز جاش سینگر و تام مک‌کارتی برای فیلمنامه «افشاگر» جایزه را از آن خود کردند.

«افشاگر» که در شاخه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد جایزه اسکار نیز هست، برای کسب این جایزه با «پل‌جاسوس‌ها»، «سیکاریو»، «مستقیم از کامپتون» و «افتضاح» را رقابت می‌کرد.

در طرف مقابل «رکورد بزرگ» هم در میان نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی حضور دارد. این فیلم نیز برای رسیدن به جایزه انجمن نویسندگان آمریکا فیلم‌های «کارول»، «مریخی»، «استیو جابز» و «ترومبو» را پشت سرگذاشت.

امسال چهار فیلمنامه نامزد اسکار در میان نامزدهای انجمن نویسندگان آمریکا حضور نداشتند. فیلمنامه‌های اقتباسی «بروکلین» و «اتاق» و فیلمنامه‌های غیراقتباسی «پشت‌ورو» و «اکس ماکینا» چهار فیلمنامه نادیده گرفته شده از سوی انجمن نویسندگان آمریکا هستند.

سال گذشته فیلمنامه «بازی تقلید» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار و انجمن نویسندگان را از آن خود کرد، و در بخش فیلمنامه غیراقتباسی جایزه انجمن نویسندگان به «هتل بزرگ بوداپست» رسید اما جایزه اسکار به «بردمن» رسید.

در طول 21 سال گذشته 15 فیلمنامه اقتباسی و 13 فیلمنامه غیراقتباسی پس از بردن این جایزه برنده اسکار نیز بوده‌اند. در این مراسم الکس گیبنی برای «شفاف‌سازی : ساینتولوژی و زندان عقاید» جایزه مستند را از آن خود کرد.

منبع : ورایتی / 13 فوریه

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =