رییس جمهور: برای توسعه روابط باغنا اهمیت قایلیم/رییس جمهور غنا: برای اجرای همه توافقنامه‌ها راسخیم

رییس جمهور گفت: ایران و غنا زمینه‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های گوناگون از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ساخت نیروگاه و ارایه خدمات فنی، مهندسی و کشاورزی دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی که امروز و پس از مراسم امضای اسناد مشترک همکاری میان تهران - آکرا ، در نشست مطبوعاتی مشترک با رییس‌ جمهور غنا شرکت کرده بود، به خبرنگاران افزود: در مذاکرات مشترک در زمینه گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی و گسترش همکاری‌ها در بخش صنعت و صنایع معدنی، گفتگو شد.
دکتر روحانی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در غنا از جمله ایجاد دفتر جهاد سازندگی، تأسیس مدرسه اهل بیت و دانشگاه اسلامی و ارایه خدمات بهداشتی - درمانی در کلینیک درمانی ایران به مردم غنا، خاطر نشان کرد: این خدمات مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور غنا قرار گرفته که آمادگی داریم در جهت گسترش این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه مبارزه با افراطگری و تروریسم و مشکلات و معضلاتی که تروریست ها در جهان ایجاد کرده اند ، اظهارداشت: در دیدارها و مذاکرات امروز در زمینه مسایل و مشکلات منطقه و راه‌حل‌های آن بحث و تبادل نظر داشتیم. موضوع فلسطین و مشکلاتی که منطقه از این دیدگاه با آن مواجه است، نیز مورد گفتگو قرار گرفت و باید همه کشورهای جهان در سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد و جنبش عدم تعهد برای حل آن تلاش کنند.
رییس‌ جمهوری تأکید کرد: دنیا منتظر آن است که روزی بازگشت مردم فلسطین به خانه‌هایشان را در امنیت و شادی شاهد باشد.

"جان دراماني ماهاما " رییس‌ جمهوری غنا نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر مهمان‌نوازی و استقبال گرم از هیأت عالی‌رتبه کشور غنا، در سفر به ایران، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: ما همواره ملت ایران را بخاطر قدرت‌نمایی در ارایه گفتگو و تعامل در مذاکرات تحسین می‌کنیم و من بر خود می‌بالم که اولین رهبر قاره آفریقا هستم که پس از توافق به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.
رییس‌ جمهوری غنا با بیان اینکه ایران و غنا از دوستان قدیمی و مؤسسان جنبش عدم تعهد هستند، گفت: ایران همواره دوست نزدیک آفریقا و حامی جنبش آزادیخواه این منطقه در مقابله با آپارتاید بوده و ما ارزش بسیار بالایی برای دوستی با این کشور قایل هستیم و معتقدیم ایران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند با استفاده از آنها نقش با اهمیت خود در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان را به نمایش گذارد. 
وی اظهار داشت: جنگ و نظامی‌گری نمی‌تواند راه‌حل مشکلات منطقه باشد و تنها موجب تلفات انسانی خواهد بود.
جان دراماني ماهاما در خصوص مشکل فلسطین نیز گفت: معتقدیم فلسطینی‌ها باید بتوانند در کشور خود با آسودگی خاطر و در امنیت کامل زندگی کنند و همه کشورهای دنیا باید در این زمینه با حسن نیت همکاری کنند.
رییس‌ جمهور غنا همچنین با انتقاد از ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحدگفت: باید ساختارهای شورای امنیت و سازمان ملل اصلاح شود تا صدای دیگر کشورها در آن رساتر به گوش جهان برسد.
27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =