تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه اقتصاد دانش بنیان محقق می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر می خواهیم در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم یکی از راه های اجتناب ناپذیر در این مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است و همه باید این مهم را باور داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین، داود بهبودی در کمیته اجرایی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: یکی از بحث ها و محور های اصلی سند تدبیر و توسعه استان توجه و تاکید بر اقتصاد دانش بنیان است چرا که اگر می خواهیم آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز در  منطقه شناخته شود ناگذیر به حرکت در این مسیر هستیم که این مهم نیز با صبر و ادامه راه ممکن است.

وی یکی از هسته های سند تدبیر و توسعه استان را توسعه بحث های اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد : تداوم فعالیت های صنعتی و اقتصادی استان با تکنولوژی های قدیمی امکان پذیر نیست و باید به سمت نوسازی تکنولوژی حرکت کنیم.

بهبودی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی و اقتصادی بزرگ در استان گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی و اقتصادی استان از فناوری های خاصی استفاده می کنند اما هنوز به سمت تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان حرکت نکرده اند و باید این شرکت ها در این مسیر هدایت شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رعایت استاندارهای مورد نیاز برای تولید محصولات دانش بنیان را از ضروریات دانست و یادآور شد: هیچ محصول دانش بنیانی بدون طی کردن مراحل کسب استانداردهای مورد نیاز نباید وارد بازار شود اما اداره کل استاندار می تواند با تعریف راهکارهای ویژه ای سرعت بررسی پرونده های شرکت های دانش بنیان را تسهیل کند.

بهبودی، ادامه داد:  انتظار می رود در دستگاه های سرویس دهنده با شرکت های فناور و دانش بنیان بخش های خاصی با حضور کارشناسان خبره تعریف شود تا مدیران این شرکت ها بدون اتلاف وقت به بخش های مربوطه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد:  بدون شک قوانین نیز باید در مسیر تسهیل فرایند انجام فعالیت های مرتبط با شرکت های دانش بنیان باشند اما نوع برداشت از قوانین نیز مهم است و ما باید بتوانیم از قوانین موجود بهترین استفاده را به منظور بهره مندی شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های موجود انجام دهیم .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اشاره به تاکید ویژه و حمایت های خاص استاندار از فعالیت های حوزه فناوری  یادآور شد: فعالیت ها در سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید به گونه ای باشد که فضای عمومی جامعه باور کند که دولت حامی این شرکت هاست و این حمایت نباید تنها در بخش مدیریت های کلان استانی خلاصه شود و همه مدیران میانی نیز باید به این باور رسیده باشند.

بهبودی ادامه داد: اگر فضای دانش بنیان بودن در جامعه نهادینه شود در این صورت مطالبه گری نیز در جامعه ایجاد خواهد شد و ما به دنبال این هدف هستیم.

وی با تاکید بر اصلاح نظام اداری متذکر شد: منظور از دانش بنیان بودن تنها در مسائل فنی خلاصه نمی شود وحتی نظام اداری نیز باید دانش بنیان باشد و اصلاح فرایند ها و نحوه سرویس دهی نیز می تواند متاثر از موضوعات فناورانه باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =