رئیس شورای شهر خواستار شد:  خرید دستگاه بی خطر سازی زباله های بیمارستانی تعیین تکلیف شود

دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر کرج با موضوع تعیین تکلیف خرید دستگاه بی خطر سازی زباله های بیمارستانی و عفونی آغاز شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جلسه دویست و هفتم رسمی شورای شهر کرج صبح امروز به ریاست محمود دادگو و حضور اکثریت اعضا در سالن جلسات پارلمان شهری برگزار شد.

بنابر این خبر، رئیس شورای شهر کرج در آغاز جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور کلانشهر کرج در حماسه سازی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به تذکرات اعضا در خصوص تعیین تکلیف در خواست سازمان پسماند مبنی بر خرید دستگاه بی خطر ساز دفع زباله و همچنین بحث پارکبان ها اشاره کرد.

در ادامه رضا شریفی عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه فضای جلسات شورا باید کاملا کارشناسی باشد و از جهت گیری های شخصی جلوگیری شود، بیان داشت: در جلسات پیشین مقرر شد در رابطه با مبحث خرید دستگاه بی خطر سازی زباله بررسی و کارشناسی هایی صورت پذیرد .

وی افزود: شک و شبهه ای در رابطه با انجام این مهم وجود ندارد ولی پر واضح است که شهرداری باید زباله های بیمارستانی را به صورت بی خطر شده تحویل بگیرد و خود مسئولان در بیمارستانها وظیفه دارند این مهم را به انجام برسانند.

شریفی متذکر شد: متولی بی خطر سازی زباله های عفونی بیمارستانها ، بهداشت و درمان است و با وجود بودجه خوبی که به وزارت بهداشت تعلق یافته انتظار می رود نسبت به تهیه این دستگاه اقدام شود.

عضو شورای شهر کرج افزود: هزینه خرید دستگاه بی خطر سازی زباله پنج میلیارد تومان است که تهیه آن بر عهده شهرداری و شورا نیست .

در ادامه باغستانی نیز در رابطه با این موضوع با بیان اینکه خرید این دستگاه به جهت سلامت مردم از ضرورت های موجود است گفت: بخش خصوصی ،امکان تهیه این دستگاه را ندارد و شایسته نیست که از آنها بخواهیم دستگاه بی خطر سازی زباله را خریداری نمایند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر کرج افزود: روزانه 12 تن زباله عفونی وارد این چرخه می شود و برای در امان ماندن از خطرات آن لازم است هرچه سریعتر نسبت به خریداری این دستگاه اقدام شود .

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: بیمارستانها و مراکز درمانی وظیفه خدمت رسانی در حوزه سلامت را دارند و عدم تحقق این موضوع نباید سبب شود این مهم با تهدیداتی که دارد به ضرر مردم تمام شود.

فاطمه اسکندری ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ، دیگر عضوی بود که به اظهار نظر در این رابطه پرداخت و بیان داشت: تاخیر در افتتاح پروژه های عمرانی ، سلامت کسی را به خطر نخواهد انداخت اما عدم خرید دستگاه بی خطر سازی زباله های عفونی لطمات جبران ناپذیری را به شهر وارد خواهد نمود.

مجید کاویانی نیز با اشاره به اینکه وظیفه شورای شهر نظارت و کمک رسانی است گفت: هر کسی باید در حیطه وظایفش عمل کند و در این راستا نیز از ظرفیت های قانونی استفاده شود و شورای شهر نباید مجری این قضیه باشد .

وی با بیان اینکه برای شورای شهر و شهرداری تکلیفی برای خرید این دستگاه تعیین نشده است و مسئولیت این امر به دوش بهداشت و درمان است ، تصریح کرد: عدم انجام وظایف ها و شانه خالی کردن ها باید به گوش استاندار و دیگر مسئولان برسد .

گفتنی است به دستور رئیس شورای شهر مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون تلفیق ، اعضا نسبت به این موضوع آراء خود را تسلیم نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =