تسنیم نوشت: رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه اگر مجلس تفسیر جدیدی از تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو ارائه نکند، رای دیوان عدالت اداری را اجرا خواهیم کرد، گفت: ممکن است نتایج کنکور ۹۵ هفته اول مهر اعلام شود.

ابراهیم خدایی امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سال 94 و المپیادهای علمی دانشجویی کشور که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در کنکور سال 94، 878 هزار شرکت‌کننده داشتیم که 428 هزار نفر وارد دانشگاه‌ها شدند، این در شرایطی است که ظرفیت موجود 770 هزار نفر بود و 330 هزار ظرفیت خالی ماند.

وی افزود: پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی باید محقق شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه در مراسم امروز نفرات اول تا پنجم در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و 3 نفر برتر در رشته هنر تقدیر می‌شوند، گفت: در آزمون سراسری به جز گروه تجربی که رقابت در آن سنگین است سایر گروه‌ها شاهد رقابت سختی نیستند.

 ممکن است نتایج کنکور سال 95 هفته اول مهر اعلام شود

خدایی ادامه داد: در گروه علوم ریاضی 180 هزار نفر ثبت‌نام کردند، در حالی که ظرفیت موجود 270 هزار نفر بود؛ آزمون سراسری سال 95 در تاریخ 24 و 25 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و ممکن است اعلام نتایج به هفته اول مهر بکشد و باید از هم‌اکنون خود را آماده کنیم.

وی در خصوص المپیاد دانشجویی کشور عنوان کرد: المپیاد دانشجویی از سال 75 آغاز شد که 20 دوره آن ملی و 16 دوره آن در رشته‌های ریاضی، شیمی و آمار بین‌المللی بود. در 17 رشته امتحانی از طریق آزمون ارشد شاهد رقابت بین 300 هزار دانشجو هستیم. همچنین در 8 قطب دانشگاهی کشور دانشجویان سال آخر به رقابت پرداختند.

رئیس سازمان سنجش در خصوص رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور گفت: دیوان عدالت اداری یکی از بندهای مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو را که بر تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو تاکید داشت، ابطال کرد.

خدایی گفت: رای دیوان عدالت اداری حکم قانون را داشته و لازم‌الاجرا است اما برداشت شورای سنجش و پذیرش دانشجو این بود که تاثیر سوابق تحصیلی باید از 25 درصد شروع و به تناسب تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی افزایش یابد.

وی مطرح کرد: به دلیل آنکه صرفا سوابق تحصیلی یک سال از دوره متوسطه را داشتیم، تاثیر آن در پذیرش دانشجو را 25 درصد اعلام کردیم و در نتیجه با توجه به اختلاف برداشت از قانون با امضای وزیر علوم، استفساریه‌ای را به مجلس ارائه کردیم و اگر تفسیر دیگری از این قانون توسط مجلس ارائه نشود، رای دیوان عدالت اداری را به همان صورتی که مصوب شده است، اجرا خواهیم کرد.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    14 2
    خدا رو شکر.....
  • نازنین A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    28 5
    چه بی سواد هایی رو به چشم تو این دوسال دیدم که رفتن دانشگاه وچه با سواد هایی که به ناحق به خاطر بی تدبیری های بعضی ها ایندشون نابود شدخدا از سر تقصیراتتون بگذرهزنده باد دیوان عدالت..........
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    12 8
    به عنوان یک دانش آموز، چرا راهیابی به دانشگاه باید این قدر سخت و بیشتر از اون، هزینه بر باشه؟