امیدواری انگلیسی‌ها برای درخشیدن در شب جوایز بفتا

ادریس البا، ادی ردمین، مگی اسمیت و کیت وینسلت از جمله بریتانیایی‌هایی هستند که امیدوارند امشب جایزه بفتا را از آن خود کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امشب در مراسم جوایز بفتا انتظار می‌رود که ستارگانی مانند کریستین بیل، کیت بلانشت، مت دیمن و لئوناردو دی‌کاپریو نیز بر فرش قرمز حاضر شوند.

امسال فیلم عاشقانه «کارول» با بازی کیت بلانشت و درام جاسوسی «پل جاسوس‌ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ هر کدام با 9 نامزدی بیشترین تعداد نامزد شدن برای جایزه بفتا را به نام خود ثبت کرده‌اند.

مارک رایلنس در «پل جاسوس‌ها»

این مراسم امشب در رویال اپرا هاوس لندن با اجرای استفان فرای برگزار خواهد شد.

«کارول» و «پل جاسوس‌ها» هر دو نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بفتا هستند و برای دریافت آن با کمدی مالی «رکود بزرگ»، فیلم «بازگشته از گور» با درخشش لئوناردو دی‌کاپریو و درام «افشاگر» که داستان تحقیقات یک روزنامه درباره سوءاستفاده کلیسای کاتولیک از کودکان را بازگو می‌کند، رقابت خواهند کرد.

بر اساس آمار معتبرترین وب‌سایت شرط‌ بندی بریتانیا، امسال شاهد یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها در تاریخ بفتا خواهیم بود، در حالیکه به ترتیب فیلم‌های «افشاگر»، «بازگشته از گور» و «رکود بزرگ» بیشترین شانس دریافت جایزه بهترین فیلم را دارند.

در این میان شش فیلم نیز برای دریافت جایزه فیلم برجسته بریتانیایی رقابت می‌کنند، و در بین آن‌ها «دختر دانمارکی» با بازی ادی ردمین و «بروکلین» با بازی سیرشا رونان شانس‌های اصلی دریافت این جایزه هستند. مستند زندگی ایمی واینهوس «ایمی»، درام زناشویی «45 سال»، تریلر علمی تخیلی «اکس ماکینا» و کمدی درام سورئال «لابستر» دیگر فیلم‌های حاضر در این فهرست هستند.

ادی ردمین امسال قصد دارد که برای دومین سال پیاپی جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. او که سال گذشته با بازی نقش پرفسور استیون هاوکینگ در فیلم «تئوری همه‌چیز» برنده این جایزه شد، امسال نیز برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی» نامزد دریافت این جایزه شده است.

برایان کرنستون در فیلم «ترومبو»، مت دیمن با بازی در «مریخی»، لئوناردو دی‌کاپریو برای «بازگشته از گور» و مایکل فاسبندر در فیلم «استیو جابز» رقبای او در راه رسیدن به این جایزه هستند.

در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن نیز کیت بلانشت، مگی اسمیت، سیرشا رونان، بری لارسون و آلیسیا ویکاندر برای دریافت جایزه با هم رقابت می‌کنند.

مگی اسمیت در فیلم «بانویی در ون»

آلیسیا ویکاندر برای بازی در فیلم «اکس ماکینا» در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز نامزد دریافت جایزه است. جنیفر جیسن‌لی در «هشت منفور»، رونی مارا در «کارول»، جولی والترز در «بروکلین» و کیت وینسلت در «استیو جابز» دیگر نامزدهای این جایزه هستند.

در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز کریستین بیل، ادریس البا، مارک رایلنس، بنیسیو دل‌تورو و مارک روفالو نامزد دریافت جایزه‌اند.

فیلم‌هایی که بیشترین نامزدی برای دریافت جایزه بفتا را دارند

تعداد نامزدی

پل جاسوس‌ها

برای 9 جایزه نامزد شده است

کارول

برای 9 جایزه نامزد شده است

بازگشته از گور

برای 8 جایزه نامزد شده است

مد مکس : جاده خشم

برای 7 جایزه نامزد شده است

بروکلین

برای 6 جایزه نامزد شده است

مریخی

برای 6 جایزه نامزد شده است

رکود بزرگ

برای 5 جایزه نامزد شده است

دختر دانمارکی

برای 5 جایزه نامزد شده است

اکس ماکینا

برای 5 جایزه نامزد شده است

جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد

برای 4 جایزه نامزد شده است

 

مراسم جوایز بفتا دو هفته پیش از مراسم جوایز سینمایی اسکار برگزار می‌شود و اغلب به عنوان معیاری برای پیش‌بینی برندگان اسکار در نظر گرفته می‌شود.

سال گذشته تمام برندگان جوایز بازیگری بفتا از جمله ادی ردمین، جولیان مور، جی‌کی سیمونز و پاتریشیا آرکت جایزه اسکار را نیز از آن خود کردند، اما در رشته بهترین فیلم داستان این‌گونه نبود و در حالیکه بفتای بهترین فیلم به «پسربچگی» رسید، این فیلم «بردمن» بود که اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

همانگونه که پیش از این اعلام شده بود، در مراسم جوایز بفتای امسال از سیدنی پوآتیه با اهدای جایزه افتخاری بفتا فلوشیپ تقدیر خواهد شد، هرچند که این بازیگر به دلیل مشکلات جسمانی قادر به شرکت در این مراسم نیست.

منبع : بی‌بی‌سی / 14 فوریه

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =