انتشار لیست نهایی و تغییرات ناگهانی در ائتلاف اصلاح طلبان تبریز، انتقادات فراوانی را به همراه داشته بطوریکه کارشناسان عقیده دارند این لیست، اصولگرایان را روانه ی مجلس خواهد کرد!

مهرداد خوشکار مقدم: تجربه ی انتخابات گذشته نشان داده است که صرف انتساب به اصلاح طلبان هرگز نمی تواند ضامن اقبال و انتخاب عموم باشد لذا یارگیری مناسب و بهره گیری از مهره های قدرتمندی که توان رقابت با لیست مقابل را داشته باشند، از مهمترین شاخص های انتخاب مردم محسوب می شود.

از سوی دیگر، انتخابات در تبریز با اغلب نقاط کشور متفاوت بوده و "شهرت"، "محبوبیت" به همراه "جایگاه اجتماعی"، بیش از انتساب به جناح های سیاسی در اقبال عمومی موثرتر است لذا به اعتقاد صاحب نظران، لیست فعلی اصولگرایان در تبریز بسیار قوی تر از لیست اصلاح طلبان است.

اتهام مهندسی آرای اصلاح طلبان از سوی اصولگرایان!

لیست نهایی ائتلاف اصلاح طلبان بیش از هر چیز، موجب خوشحالی جناح اصولگرایی شده است.

با اینکه چند ساعت از رای گیری شورای هماهنگی اصلاح طلبان و ارائه لیست کاندیداهای مورد حمایت تبریز نمی گذرد اما رسانه های اصولگرا با پوشش گسترده این خبر، نمی توانند خوشحالی خود را از انتخاب افراد حاضر پنهان کنند!

ترجیع بند اخبار منتشر شده از سوی رسانه های اصولگرایان، "اختلاف میان اصلاح طلبان" و نیز "مهندسی آرای انتخابات در شورای اصلاح طلبان" است که در فضای مجازی با آب و تاب ویژه ای دست به دست می شود!

مشاور روحانی حمایت نشد!

در آخرین لیست مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی، حذف چهره های مطرح و مورد اقبال همچون نظام الدین برزگری که همینک مشاور دولت بوده و پیشتر رئیس کل استاندارد کشور بوده به همراه دکتر سعید نیکوخصلت، قهرمان بین المللی و رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز از نکات تعجب برانگیز این لیست بوده است.

در همین حال، افرادی جایگزین آنها شده اند که از اقبال و پایگاه اجتماعی بسیار کمتری نزد افکار عمومی داشته و شانس چندانی برای انتخاب شدن ندارند.

لیست هنوز نهائی نشده است!

شدت انتقادات از لیست ائتلاف اصلاح طلبان تبریز به حدی بوده که واکنش رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی را به همراه داشته است!

سعید پورشریفی با هدف آرام کردن فضای موجود و شاید با نیت کاهش انتقادات به لیست این جناح، اعلام کرده که لیست اصلاح طلبان هنوز نهایی نشده است.

وی گفته است: بر خلاف آنچه که در رسانه ها و فضای مجازی در حال انتشار است، لیست منتشر شده تحت عنوان " ائتلاف اصلاح طلبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو " هنوز جنبه قطعی و نهایی ندارد.

سعید پور شریفی در گفتگو با پایگاه تدبیر و امید در عین حال ضمن تایید اینکه اسامی منتشر شده بر اساس رای گیری در نشست شورای هماهنگی، حائز بیشترین آرا برای حضور در لیست ائتلاف شده اند، ادامه داد: از آنجایی که پروسه تکمیل لیست ائتلاف، در جبهه اصلاحات مبتنی بر دموکراسی و رای اعضای شورا می باشد، برای نهایی شدن این ائتلاف، می بایست همه جریانات سیاسی اصلاح طلب استان نسبت به آن اعلام همراهی نمایند.

وی که ظاهرا از حجم انتقادات وارد شده باخبر است، مجددا بر این موضوع تاکید کرد که برای نهایی شدن لیست و اعلام رسمی آن می بایست منتظر روزهای آتی ماند!

***

گفتنی است در جلسه نهایی اصلاح طلبان، مسعود پزشکیان، علی اصغر الموسوی، عباس عباس زاده، محمدرضا اسلامی، شهاب الدین بی مقدار و زهرا ساعی به عنوان کاندیداهای مورد حمایت از تبریز معرفی شده اند.

این لیست قرار است در مقابل ائتلاف اصولگرایان به شرح زیر رقابت نماید:

محمدحسین فرهنگی(عضو هیئت رئیسه مجلس)، محمد اسماعیل سعیدی(نماینده ی فعلی)، احمدعلیرضا بیگی(آخرین استاندار احمدی نژاد در آذربایجان شرقی)، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی(معاون پارلمانی احمدی نژاد)، لطیف لطیفی و معصومه راشد.

آذربایجان شرقی تعداد 19 نماینده در مجلس دارد که تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 6 نفر است.

آذربایجان شرقی و تبریز از نظر تعداد نمایندگان، پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارند.

یادآور می شود، در خصوص کاندیداهای مجلس خبرگان مورد حمایت جناح معتدل و اصلاح طلب، اتفاق نظر وجود دارد.

بر این اساس، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی(نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان)، آیت الله محمدتقی پورمحمدی(امام جمعه مراغه)، آیت الله علی ملکوتی(فرزند امام جمعه سابق تبریز) و آیت الله محمد فیضی مورد حمایت این جناح قرار گرفته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =