روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت:وسوسه قدرت آنچنان برخی سیاست پیشگان را از خود بی‌خود کرده است که از انتخابات 88 هم عبرت نگرفته‌اند و از هم اکنون فعالیت‌های خویش را برای تحریک مردم علیه نظام اسلامی آغاز کرده‌اند.

 هنر اين افراد دانسته يا ندانسته هماهنگي با آهنگ آمريكاست و مي‌كوشند با حمله به نهادهاي قانوني و زير سئوال بردن عالي‌ترين نهادهاي حكومتي و تضعيف شوراي نگهبان، صدا و سيما، قوه قضائيه، سپاه پاسداران و امثال آن، روحيه لجبازي و بروز عكس العمل را در جامعه ايجاد كنند و به خيال خود با سوار شدن بر موج لجاجت مردم، در انتخابات پيروز شوند. يعني تكرار همان شگردي كه نقطه آغاز آن شبهه افكني از تريبون رسمي و عمومي و توسط يكي از سياسيون برجسته‌اي بود كه انتظار مي‌رفت بيشترين دفاع را از نظام اسلامي داشته باشد اما در كمال ناباوري وي نگراني خود را از تقلب در صندوق‌هاي راي اعلام كرد و از درون حاكميت، به پايه‌هاي اعتماد مردم ضربه وارد ساخت و دستاويزي به دشمن داد.
علاوه بر شگرد سلب اعتماد مردم نسبت به اركان نظام، ترفند ديگر اين گونه سياسيون در تبليغات انتخابات، مظلوم‌نمايي است تا با سوء استفاده از روحيه مظلوم‌نوازي مردم ايران، آراي ملت را به سوي خود جلب كنند و البته در راهكار مظلوم نمايي، دروغ يكي از ابزارهاي مجاز است، چنانكه يكي از همين آقايان، اخيراً ادعا كرده است كه تنها يك درصد نامزدهاي آنان تاييد شده‌اند. اين در حالي است كه طبق برآورد صاحبنظران، جناح فوق چند برابر ظرفيت مجلس نامزد تاييد شده دارد.
بداخلاقي ديگر تبليغاتي، تلاش براي ايجاد اختلاف در جريان رقيب است، يعني جريان فوق الاشاره به موازات تلاش براي وحدت خود مي‌كوشد مانع وحدت در جريان اصولگرا گردد چنانكه در انتخابات سال 1392 شاهد آن بوديم و در اين راه به انواع حيله‌ها هم متوسل مي‌شوند البته تا زماني كه جريان اصولگرايي به اين بلوغ سياسي نرسد كه رمز موفقيتش پايبندي به خرد جمعي و وحدت است، طبعاً بايد خود را آماده پذيرش ضربات رقيب بنمايد و خوشبختانه با توجه به تجربه‌هاي گذشته در رقابت‌هاي انتخاباتي اين دوره، تاكنون گام‌هاي اميدواركننده‌اي در راه وحدت اصولگرايان برداشته شده است و به همان نسبت شگردهاي رقيب هم براي درهم شكستن اين وحدت پيچيده‌تر شده و شدت يافته است.روشن است كه جريان اصولگرا به دليل پايبندي به اصول اخلاقي، هيچگاه براي مقابله به مثل تلاش نكرده و از تمسك به اينگونه روش‌ها پرهيز كرده است و برنامه‌‌اي براي دامن زدن به اختلافات داخلي جناح رقيب پيش بيني نكرده است به اميد آنكه جناح رقيب نيز آموزه‌هاي خويش در زمينه جنگ رواني عليه دشمن را عليه رقباي داخلي و هنگام انتخابات به كار نگيرد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من AU ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    27 1
    خود اصولگراها به اصول پایبند نیستن. به کسی ربطی نداره اگه از هم بپاشند
  • بی نام RO ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    26 1
    خنده داره واقعا
    • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      7 0
      اصلاح طلبا اینجوری نیستن، ولی به فرض محال اگرم باشن خوب کاری میکنن دمشون گرم
  • حميد A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    37 1
    آنرا كه عيان است چه حاجت به بيان است. اختلاف داريد برادر من لطفا به گردن ديگران نياندازيد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    28 2
    اصولگرایان تحت هیچ شرایطی رای نمی آورند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    30 2
    جریان اصولگرا و اصول اخلاقی جک سال بود
  • ایلیا GB ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    28 1
    اصولگرایان خودشون با هم درگیر هستند لازم نیست کسی بین شون اختلافی بندازه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    5 0
    یعنی یه چیزایی میگن آدم مجبور میشه بره به لیست کامل اصلاح طلبا رای بده
  • علي A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    6 0
    به نقش و حرف مردم هم مگه ارزش قائليد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    9 0
    تنها هدف اصولگرایان گرام رسیدن به قدرت و جاه و مقام هست حتی در صورتی که کشور رو فدا کنن. این رو می تونین تو انتخابات ریاست جمهوری 84 و 88 ببینید و حتی بعد از اون که با وجود محرز شدن بی کفایتی رییس دولت و بحران هایی که برای مملکت ایجاد کرده بود و حتی مقاومت و سرکشی در مقابل رهبری، مجلسیان به وظیفه قانونی خود عمل نکردند و اتفاقی نیفتاد مجلسی که به دلیل قهر مردم از انتخابات کلا اصولگرا بود.